Logo Geldmaat

Beschikbaarheid geldmaten

Sinds een aantal weken zijn er veel signalen van klanten die betrekking hebben op de beschikbaarheid van de geldautomaten. Binnen Geldmaat worden er maatregelen genomen om deze situatie zo snel mogelijk te verbeteren.

Geldmaat vervangt alle Rabobank geldautomaten

We betalen steeds minder vaak met contant geld en het gebruik van geldautomaten daalt. Daarom werken de banken (Rabobank, ING en ABN AMRO) en Geldmaat samen. Deze samenwerking zorgt ervoor dat de geldautomaten goed over het land verdeeld worden. Zo blijft contant geld in de toekomst voor iedereen beschikbaar, bereikbaar, betaalbaar en veilig. Vanaf 2019 dragen Rabobank, ING en ABN AMRO hun geldautomaten stapsgewijs over aan Geldmaat. Vanaf oktober 2021 zijn alle geldautomaten van Rabobank overgedragen aan Geldmaat en niet meer aanwezig in onze kantoren, maar op andere plekken bij jou in de buurt.

Gebruik de Locatiewijzer om een geldmaat te vinden

Met behulp van de locatiewijzer van Geldmaat vind je de dichtstbijzijnde automaat.

Bekijk de Geldmaat Locatiewijzer

Welke hinder ondervinden klanten op dit moment met Geldmaat?

Een veelgehoorde klacht is dat de beschikbaarheid van de geldautomaten op dit moment onvoldoende is. De geldautomaten zijn met name verminderd beschikbaar, omdat er vertraging is in de opvolging van storingen en het niet tijdig vullen of legen van de automaten. Geldmaat werkt hard aan het zo snel mogelijk verbeteren van deze dienstverlening. Als Rabobank-klant kun je hierdoor tijdelijk problemen ervaren met het storten en opnemen van geld.

Bij wie kan je terecht voor vragen of het melden van storingen?

Je vraag kan je direct melden bij Geldmaat via de contactpagina van Geldmaat. Op geldmaat.nl vind je de veelgestelde vragen en lees je het laatste nieuws over de ontwikkelingen rondom de geldmaten. Storingen aan de automaat worden automatisch gedetecteerd en doorgeleid naar Geldmaat. Bij een storing wordt de status van de automaat in de locatiewijzer van Geldmaat weergegeven als “buiten gebruik”.

Veelgestelde vragen

Waarom heeft Geldmaat te maken met een verminderde beschikbaarheid van haar automaten?

De geldautomaten zijn met name verminderd beschikbaar, omdat er vertraging is in de opvolging van storingen en niet tijdig vullen of legen van de automaten. Lees het volledige bericht hierover op de site van Geldmaat.

Waarom moet ik munten in een andere automaat storten?

Geldmaat heeft aparte automaten voor het storten van biljetten en het storten van munten. De belangrijkste reden is dat de automaten minder storen door munten en biljetten storten te scheiden. De muntautomaten van Geldmaat staan bij een vestiging van Gamma of Karwei. Geldmaat breidt het aantal locaties nog uit. De belangrijkste wijzigingen:

  • Munten storten op een andere automaat dan biljetten storten.
  • Munten storten op een andere locatie dan biljetten storten.
  • Biljetten storten op veel meer locaties dan bij Rabobank mogelijk was.
  • Biljetten storten in een automaat waaruit je ook geld kunt opnemen (recycle automaat)
  • Biljetten storten zowel binnen als buiten (ruimere openingstijden) mogelijk.
Waar vind ik informatie over de werking van de automaten?

Uitleg over de werking van de automaten vind je op de site van Geldmaat:

Onze schermen | Geldautomaten | Geldmaat Handleiding biljetten storten (PDF) Handleiding munten storten (PDF) Handleiding munten opnemen (PDF)

Waar vind ik de laatste informatie over de dienstverlening van Geldmaat?

De laatste informatie vind je op Geldmaat.nl:

Nieuws in de media Veelgestelde vragen De locatiewijzer

Waar kan ik klachten melden over de dienstverlening van Geldmaat?

Hieronder vind je de contactgegevens voor het melden van klachten bij Geldmaat.

Contactgegevens Geldmaat