De Rabo Wallet

Je portemonnee in je mobiel

Heeft u een Samsung Galaxy S4 (OS versie 4.4.2 of hoger) of een Samsung Galaxy Note 3 (OS versie 4.4.2 of hoger)? Dan wordt betalen voor u een stuk gemakkelijker. Met de Rabo Wallet app kunt u uw mobiele telefoon namelijk als portemonnee gebruiken:

  • afrekenen aan de kassa
  • uw saldo checken
  • klantenkaarten opslaan
  • aanbiedingen bekijken

Bekijk de instructievideo

Bekijk de kennismakingsvideo

Eenvoudig betalen

In plaats van uw bankpas in de betaalautomaat te plaatsen, houdt u uw mobiele telefoon tegen de betaalautomaat aan. Het bedrag wordt direct van uw betaalrekening afgeschreven. Afboekingen van betalingen in het buitenland kunnen enkele dagen duren. Met de Rabo Wallet app kunt u ook het actuele saldo van uw betaalrekening checken. U kunt alleen mobiel betalen bij betaalautomaten die daarvoor geschikt zijn. U herkent deze automaten aan het logo contactloos betalen.

Contactloos betalen icoon

Klantenkaarten

Klantenkaarten slaat u eenvoudig op in de Rabo Wallet. Een aantal veel voorkomende klantenkaarten is standaard opgenomen, dan hoeft u alleen nog de barcode van uw eigen klantenkaart te scannen met uw mobiel. Of sla zelf klantenkaarten op door er een foto van te maken.

Aanbiedingen

Aanbiedingen uit reclamefolders bewaart u in de Rabo Wallet, maar ook kunt u aanbiedingen ontvangen op basis van uw locatie. Dit is mogelijk wanneer u zelf locatievoorzieningen op uw mobiel heeft ingeschakeld. De Rabobank maakt gebruik van MyOrder voor het tonen van aanbiedingen in de Rabo Wallet.

Wat heeft u nodig?

De Rabo Wallet is beschikbaar voor particuliere klanten van de Rabobank. Toestellen geschikt voor de Rabo Wallet:

  • Nederlandse toestelversies van Samsung Galaxy S4 en Galaxy Note 3
  • Minimaal voorzien van Android-versie 5 (Lollipop)

Toestellen niet geschikt voor de Rabo Wallet:

  • Alle buitenlandse toestellen
  • Samsung Galaxy S4 GT-I9506
  • Rooted smartphones

U achterhaalt uw toestelversie en Android-versie via de optie ‘Instellingen’. Druk daarna op ‘Meer’ en kies vervolgens ‘Toestel-info’. Zorg ervoor dat u altijd de laatst beschikbare Android-update heeft geïnstalleerd.

Kosten

U downloadt de Rabo Wallet gratis via Google Play. Voor mobiele betalingen en het gebruik van de extra services worden geen kosten in rekening gebracht. Voor het verrichten van mobiele betalingen heeft u geen internet nodig. Voor de volgende extra services heeft u wel internet nodig:

  • aanvragen mobiele pas
  • instellen mPIN
  • opvragen saldo-informatie
  • ophalen van de aanbiedingen

De volgende kosten zijn verbonden aan de Rabo Wallet:

  • u betaalt de gebruikelijke kosten voor uw betaalrekening van de Rabobank
  • u betaalt de gebruikelijke kosten aan uw telecomprovider voor het gebruik van mobiel internet

Veiligheid

De Rabo Wallet werkt met een mobiele pas. Die zit opgeslagen in een extra beveiligd element in uw mobiel. Alleen de Rabo Wallet heeft toegang tot de mobiele pas. 

Let op: De kans is heel klein, maar met speciale apparatuur is het technisch mogelijk om uw rekeningnummer te achterhalen of betalingen tot € 25 te initiëren. Bent u zorgvuldig omgegaan met uw telefoon en mPIN? Dan geldt het eigen risico van € 150 niet. 

U kunt ervoor kiezen om voor al uw betalingen, ook onder de 25 euro, uw mPIN aan te zetten zodat u tijdens het afrekenen altijd uw mPIN in moet voeren: een viercijferige pincode speciaal voor mobiele betalingen. Het is belangrijk, dat u net als bij uw gewone bankpas, uw mPIN nooit met anderen deelt. 

Is uw telefoon gestolen of kwijt? Laat dan uw pas direct blokkeren. Heeft iemand anders, zonder uw toestemming, toch een betaling zonder pincode gedaan met uw telefoon? Dan geldt voor deze betaling het eigen risico van € 150 niet. 

Voor het gebruik van de Rabo Wallet gelden verder dezelfde veiligheidsregels als voor uw bankpas.

Lees meer over veiligheid op www.rabobank.nl/veiligheid

mPIN

  • De Rabo Wallet vraagt u altijd om uw mPIN. Zet u de instelling ‘Altijd mPIN invoeren’ uit, dan hoeft u voor betalingen onder € 25 geen mPIN in te voeren.  Let op: personen die de beschikking hebben over uw telefoon, kunnen dan ook betalingen tot € 25 met uw telefoon doen, met een maximum van € 50. 
  • Bij betalingen boven € 25 voert u altijd uw mPIN in. Doet u verschillende betalingen vlak na elkaar, die bij elkaar opgeteld meer dan € 50 bedragen? Dan vraagt de Rabo Wallet ook altijd om uw mPIN.
  • Voor parkeren en tolwegen gelden andere bedragen. Betalen zonder mPIN kan per betaling tot maximaal € 50 voor parkeren en tot maximaal € 100 voor tolwegen. Hier kunt u meer lezen over sneller betalen bij parkeren en tolwegen.
  • Uw mPIN is niet dezelfde code als die van uw gewone bankpas, de toegangscode voor de Rabo Bankieren App of de Rabofoon. 
  • U kunt uw mPIN wijzigen in de Rabo Wallet via 'Instellingen' op het betaalscherm waar uw mobiele pas wordt getoond.
  • Uw mPIN wordt geblokkeerd als u drie keer een verkeerde code intoetst. Neem dan contact op met de helpdesk Rabo Internet- en Mobielbankieren via 0900-0905 (lokaal tarief).

Verlies, diefstal, reparatie of verkoop van uw mobiele telefoon

Bij verlies of diefstal:

Neem direct contact op met de helpdesk Rabo Internet- en Mobielbankieren via 0900-0905 (lokaal tarief). Wij beëindigen dan de mogelijkheid om mobiel te betalen met uw verloren toestel. Hiervoor kunt u 24 uur per dag terecht.

Bij reparatie of verkoop:

  • verwijder alle mobiele bankpassen uit uw Rabo Wallet via de optie 'Bankpas instellingen'
  • verwijder daarna de app

Let op: alleen de app verwijderen is niet voldoende. Heeft u vragen, neem dan contact met ons op via 0900-0905 (lokaal tarief).

Technische problemen

Een grote groep klanten is in staat om gebruik te maken van de Rabo Wallet. We constateren echter dat er nog vertraging optreedt bij het installeren van de Rabo Wallet app. Het koppelen van de app aan de bankpas duurt langer dan verwacht. We adviseren om het dan later, op een rustiger moment, nog eens te proberen.

Toestellen geschikt voor de Rabo Wallet:

  • Nederlandse toestelversies van Samsung Galaxy S4 en Galaxy Note 3
  • Minimaal voorzien van Android-versie 5 (Lollipop)

Toestellen niet geschikt voor de Rabo Wallet:

  • Alle buitenlandse toestellen
  • Samsung Galaxy S4 GT-I9506
  • Rooted smartphones

U achterhaalt uw toestelversie en Android-versie via de optie ‘Instellingen’. Druk daarna op ‘Meer’ en kies vervolgens ‘Toestel-info’. Zorg ervoor dat u altijd de laatst beschikbare Android-update heeft geïnstalleerd.

Meer weten?

Heeft u vragen over de Rabo Wallet? Neem dan contact op met de helpdesk Rabo Internet- en Mobielbankieren via telefoonnummer 0900-0905 (lokaal tarief).

Contact

Rabobank