Rabo Wallet - Al je betaalzaken in één app

Betalen met je telefoon. Met de juiste telefoon en de Rabo Wallet App wordt je smartphone je portemonnee en wordt mobiel betalen ook voor jou mogelijk.

  • Betalen met wallet via je mobiel
  • Het eerste half jaar betaal je niets voor het gebruik van Rabo Wallet
  • Altijd actueel inzicht in je saldo met de saldochecker
  • Online geld betalen of ontvangen met iDEAL QR of betaalverzoek

Betalen met je smartphone

Met de Rabo Wallet wordt je telefoon je portemonnee. Met deze app van Rabobank betaal je met je telefoon en heb je geen pasjes of contant geld meer nodig. Je betaalt door de achterkant van je telefoon tegen de betaalautomaat te houden. Dit werkt alleen als er een contactloos betalen logo op de automaat staat. Het bedrag wordt direct van je rekening afgeschreven.

Eigen bedrijf? Gebruik Rabo Wallet ook als zakelijke klant

 

Contactloos betalen iOS nog niet mogelijk 

De Rabo Wallet is ook beschikbaar voor iOS. Helaas werkt de NFC chip op de toestellen van Apple op dit moment niet met de Rabo Wallet. Contactloos betalen met je iPhone kan op dit moment dus nog niet. De overige functies van de Wallet zijn wel beschikbaar. Je vindt de functies terug onder de video.

Hoe werkt het?

Voor welke toestellen is Rabo Wallet geschikt?

De Rabo Wallet is geschikt voor iOS telefoons met softwareversie 11.0 en hoger en bijna alle Android toestellen met een NFC (Near Field Communication) antenne en softwareversie 5.0 of hoger. Met uitzondering van:

  • LG G2
  • Sony Xperia M4 Aqua (Dual)
  • Blackview BV 6000
  • Blackview BV 6000S
Wat kost het?

Wat kost het?

Voor iOS is de Rabo Wallet kosteloos. Voor Android is het downloaden en het gebruik van de Rabo Wallet is het eerste half jaar gratis. Daarna kost de Rabo Wallet € 0,50 per maand. Installeer je bijvoorbeeld de app op 1 februari? Dan betaal je pas vanaf eind augustus. 

De Rabo Wallet is gratis voor jongeren in de leeftijd van 16 tot en met 18 jaar en/of klanten met een Rabo StudentenPakket. Je kunt meerdere rekeningen toevoegen in je Rabo Wallet. En maximaal 3 keer de Rabo Wallet app installeren. De kosten blijven € 0,50 per maand. Voor zakelijke klanten gelden geen andere tarieven.


Je betaalt wel de gebruikelijke kosten voor: 

  • je betaalrekening bij de Rabobank 
  • het gebruik van mobiel internet aan je telecomaanbieder 
  • het gebruik van de dienst betaald parkeren. Je betaalt je parkeerkosten en 22 eurocent per parkeersessie.

Je hebt geen internetverbinding nodig om te betalen met de Rabo Wallet. Voor de volgende diensten heb je wel een internetverbinding nodig: 

  • instellen van je mobiele betaalpas 
  • instellen van je mPIN 
  • opvragen van je saldo 
  • betalen met QR code

Meer lezen over je mobiele betaalpas Meer lezen over mPIN Bekijk de tarieven en voorwaarden van betaalproducten en diensten

Veiligheid

Veiligheid

Mobiele betaalpas

De Rabo Wallet werkt via een mobiele betaalpas. Deze moet je eerst installeren in de app. Om te betalen met de mobiele betaalpas in je Rabo Wallet heb je soms een mobiele pincode nodig: mPIN. De mPIN kun je zelf kiezen.

Mobiele pincode: mPIN

Voor betalingen onder de € 25 heb je met je Rabo Wallet geen mPIN nodig. Wil je dat liever wel? Je kunt de hoogte van het bedrag waarbij je een mPIN moet invullen, zelf instellen. Je moet standaard altijd een mPIN invullen bij: 

  • betalingen boven de € 25 
  • meerdere betalingen onder de € 25 die samen meer zijn dan € 50 

Je stelt je mPIN zelf in. Het is dus een andere 4-cijferige pincode dan de pincode van je gewone betaalpas. Het is ook een andere code dan je 5-cijferige toegangscode voor de Rabo Bankieren App en/of de Rabofoon. Gebruik je 3 keer een verkeerde mPIN, dan blokkeren wij je mobiel betalen. Je kunt zelf je mPIN wijzigen of deblokkeren in de RaboWallet. Voor het wijzigen en deblokkeren van de mPIN heb je wel een Raboscanner nodig. 

Let op: personen die de beschikking hebben over je telefoon, kunnen zonder mPIN betalingen doen tot en met € 25. Tot een maximum van € 50.

Lees meer over veilig bankieren

Telefoon verloren of gestolen?

Ben je je telefoon kwijt of is deze gestolen? Je kunt via Online Bankieren je Wallet registratie verwijderen. Ga naar ‘zelf regelen’en kies vervolgens voor ‘Toegang’ en ‘Toestelregistraties’. Of neem direct contact op met je lokale bank. We verwijderen dan je toestelregistratie. Hiermee beëindigen we de mogelijkheid om mobiel te betalen met je verloren toestel. 

Telefoon verkocht? Of in reparatie? 

Wordt je telefoon gerepareerd of verkoop je je toestel? Vergeet dan niet onderstaande te doen: 

  • Trek de machtiging voor incasso in via het menu > instellingen > diensten. 
  • In het menu van de app staat een knop ‘Verwijder Rabo Wallet registratie(s)’. Hiermee beëindig je betalen met de Rabo wallet. 
  • Verwijder de app van je telefoon.

Heb je vragen, neem dan contact op met je Rabobank.

Voorwaarden

Ga je met de Rabo Wallet aan de slag? Informeer jezelf dan goed. Lees bijvoorbeeld onderstaande voorwaarden goed door.

Zelf regelen & Contact

Zelf regelen Contact Chat