De Rabo Wallet

Je portemonnee in je mobiel

Uw portemonnee in uw mobiel

Met de Rabo Wallet wordt uw smartphone uw portemonnee. Download de gratis app en betaal voortaan met uw telefoon bij de kassa. 

Maar er is meer! Opslaan van klantenkaarten, parkeren via MyOrder en de actuele Saldochecker. Zoeken naar pasjes en verloren muntgeld in uw tas, wordt verleden tijd.

Download de app in Google Play

Contactloos betalen: een nieuwe manier van betalen

In plaats van uw bankpas in de betaalautomaat te steken, betaalt u met de Rabo Wallet door te ‘tappen’: houd uw telefoon tegen de betaalautomaat. Het bedrag dat u betaalt met de Rabo Wallet wordt meteen afgeschreven van uw rekening.

Op welke telefoon kan ik de Rabo Wallet downloaden?

U downloadt de Rabo Wallet op Android-toestellen met een NFC SIM-kaart van KPN, Telfort of Simyo. Met de NFC SIM-kaart zijn bijna alle Android 4.4 telefoons (of hoger) geschikt om veilig mobiel te betalen met de Rabo Wallet.

Nog geen NFC SIM-kaart? Geen probleem, u vraagt er één aan bij KPN, Telfort of Simyo.

Download de app in Google Play

Wat heeft u nodig?

Om gebruik te maken van de Rabo Wallet, heeft u het volgende nodig:

Rabobank Bankrekening
NFC SIM-kaart
(KPN, Telfort of Simyo)
Android Smartphone
(Android 4.4 of hoger, m.u.v. de Google Nexus)

Geschikte NFC SIM-kaart aanvragen

In het overzicht ziet u welke telefoons met NFC SIM-kaart van KPN, Simyo of Telfort geschikt zijn voor het downloaden van de Rabo Wallet. Zorg altijd dat u de laatste software versie van Android heeft geïnstalleerd op uw telefoon.

Bekijk het overzicht (PDF)

Ik wil de Rabo Wallet downloaden

Aanbiedingen

Een leuke aanbieding slaat u op in de Rabo Wallet. En op basis van uw locatie ontvangt u aanbiedingen van winkels uit uw buurt.

Hoe ontvangt u aanbiedingen?

Aanbiedingen

Saldochecker

Benieuwd hoeveel u nog te besteden heeft? Via de Rabo Wallet checkt u snel uw saldo. Na een betaling is dit meteen weer actueel.

Lees meer over de Saldochecker

Klantenkaarten

Spaarkaarten of kortingspasjes uit uw portemonnee bewaart u digitaal in de Rabo Wallet.

Hoe werkt dit?

Parkeren met de Rabo Wallet

Parkeren zonder stress. Met de nieuwe service in de Rabo Wallet parkeert u zonder muntgeld in meer dan 80 steden in Nederland.

Hoe werkt parkeren?

parkeren rabo wallet

Veelgestelde vragen

Wil je meer weten over de Rabo Wallet of heb je een vraag? Bekijk onze veelgestelde vragen en vind snel uw antwoord.

Lees meer over de Rabo Wallet

Kenmerken

Near Field Communication

De app werkt op basis van Near Field Communication (NFC). Met deze techniek communiceren apparaten zoals een smartphone en een betaalautomaat met NFC, binnen een afstand van 10 centimeter met elkaar. Als u een abonnement heeft van KPN, Simyo of Telfort en een Android-toestel, dan kunt u de Rabo Wallet downloaden. U heeft hier een speciale simkaart voor nodig. Deze NFC SIM-kaart vraagt u gratis aan bij uw telecomprovider. Heeft u een zakelijk telefoonabonnement, dan kunt u een nieuwe simkaart aanvragen via uw werkgever.

Mobiele bankpas en mPIN

De Rabo Wallet maakt gebruik van een mobiele bankpas die u vooraf installeert in de app. Voor betalingen tot en met € 25 heeft u geen mPIN (mobiele pincode) nodig. Bij betalingen hoger dan € 25 gebruikt u wel een mPIN. U kunt zelf instellen dat u bij betalingen tot en met € 25 een mPIN moet invoeren.

Meer lezen over uw mobiele bankpas

Meer lezen over mPIN

Kosten

U downloadt de Rabo Wallet app gratis via Google Play. Betalen met de Rabo Wallet en het gebruiken van de services Klantenkaarten en Aanbiedingen kosten u ook niets. U betaalt wel de gebruikelijke kosten voor:

  • uw betaalpakket bij de Rabobank
  • het gebruik van mobiel internet aan uw telecomaanbieder

U heeft geen internet nodig om te betalen met de Rabo Wallet. Voor de volgende services heeft u wel internet nodig:

  • instellen van uw mobiele bankpas
  • instellen van uw mPIN
  • opvragen van uw saldo
  • ophalen van de aanbiedingen

Meer lezen over uw mobiele bankpas

Meer lezen over mPIN

Bekijk tarieven en voorwaarden van betaalproducten en -diensten

Veiligheid

Mobiele bankpas

De Rabo Wallet werkt met een mobiele bankpas. De mobiele bankpas is zichtbaar in uw mobiele telefoon. Om te betalen met de mobiele bankpas in uw Rabo Wallet heeft u een mobiele pincode nodig: mPIN. De mPIN kiest u zelf.

Meer lezen over uw mobiele bankpas

Mobiele pincode: mPIN

Voor betalingen tot en met € 25 heeft u in de Rabo Wallet geen pincode (mPIN) nodig. U kunt deze instelling zelf aanpassen. Er blijft altijd een mPIN nodig:

  • bij betalingen boven de € 25
  • bij meerdere betalingen onder de € 25 die samen meer zijn dan € 50

Uw mPIN is een andere 4-cijferige pincode dan de pincode van uw gewone bankpas. Het is ook een andere code dan uw 5-cijferige toegangscode voor de Rabo Bankieren App en/of de Rabofoon. Gebruikt u 3 keer een verkeerde mPIN, dan blokkeren wij uw mPIN. Neem dan contact op met de Helpdesk Internet- en Mobielbankieren via telefoonnummer 0900-0905 (lokaal tarief).

Let op: personen die de beschikking hebben over uw telefoon, kunnen betalingen tot en met € 25 doen met een maximum van € 50.

Meer lezen over instellen en wijzigen van uw mPIN

Meer lezen over veilig bankieren

Verlies of diefstal van uw telefoon?

Bent u uw telefoon kwijt of is deze gestolen? Neem direct contact op met de helpdesk Rabo Internet- en Mobielbankieren via 0900-0905 (lokaal tarief, 24 uur per dag bereikbaar). We blokkeren dan uw mobiele bankpas in de Rabo Wallet. Hiermee beëindigen we de mogelijkheid om mobiel te betalen met uw verloren toestel.

Reparatie of verkoop van uw telefoon

Wordt uw telefoon gerepareerd of verkoopt u uw toestel? Alleen de app van uw telefoon verwijderen is dan niet voldoende veilig.

  • verwijder eerst alle mobiele bankpassen uit uw Rabo Wallet via de optie 'Bankpas instellingen'
  • verwijder daarna pas de Rabo Wallet app van uw telefoon

Heeft u vragen, neem dan contact met ons op via onze helpdesk Rabo Internet- en Mobielbankieren via 0900-0905 (lokaal tarief).

Voorwaarden

Meer weten?

Heeft u vragen over de Rabo Wallet? Neem dan contact op via telefoonnummer 0900-0905 (lokaal tarief) met de helpdesk Rabo internet- en Mobielbankieren.