De Rabo Wallet

Uw portemonnee in uw mobiel

  • app voor mobiel betalen
  • actueel inzicht in uw saldo
  • parkeer zonder muntgeld
  • sla klantenkaarten op
  • ontvang leuke aanbiedingen

Exclusieve filmpjes, uitleg, tips en betaalgemak. Ontdek meer.

Ga naar Rabowallet.nl

Ontdek de Rabo Wallet

Met de Rabo Wallet wordt uw smartphone uw portemonnee. Via deze app betaalt u met uw telefoon en heeft u meestal geen pasjes of contant geld meer nodig.

Op welke telefoon werkt de Rabo Wallet?

De Rabo Wallet is geschikt voor:

  • De meeste Android-toestellen mét een NFC SIM-kaart van KPN, Simyo of Telfort. Controleer in het overzicht of uw smartphone met een NFC SIM-kaart geschikt is om de Rabo Wallet te downloaden.
  • Nederlandse versies van de Samsung Galaxy S4 en Samsung Galaxy Note 3 met minimaal Android versie 5.0 (Lollipop) voor alle providers.

Overzicht geschikte telefoons mét NFC SIM-kaart van KPN, Simyo of Telfort voor Rabo Wallet (PDF)

Zorg altijd dat u de laatste software versie van Android heeft geïnstalleerd op uw telefoon.

Klantenkaarten

Spaarkaarten of kortingspasjes uit uw portemonnee kunt u digitaal bewaren in de Rabo Wallet.

Lees meer

Saldochecker

Benieuwd hoeveel u nog te besteden heeft? Via de Rabo Wallet kunt u snel uw saldo bekijken. Na een betaling is dit meteen weer actueel.

Lees meer

Aanbiedingen

Een leuke aanbieding slaat u op in de Rabo Wallet. En op basis van uw locatie ontvangt u aanbiedingen van winkels uit uw buurt.

Lees meer

Parkeren

Parkeren zonder stress. Met de nieuwe service in de Rabo Wallet parkeert u zonder muntgeld in meer dan 80 steden in Nederland.

Lees meer

contactloos betalen

Tappen: contactloos betalen met de Rabo Wallet

In plaats van uw bankpas in de betaalautomaat te steken, betaalt u met de Rabo Wallet door te ‘tappen’: houd uw telefoon tegen de betaalautomaat. Het bedrag dat u betaalt met de Rabo Wallet wordt meteen afgeschreven van uw rekening.

Kenmerken

NFC-chip

De Rabo Wallet is een app die u installeert op uw smartphone. De app werkt samen met de Near Field Communication-chip (NFC-chip). Binnen 10 centimeter communiceert deze chip draadloos met andere apparaten die deze chip hebben, zoals betaalautomaten. Heeft u een Samsung Note 3, S4, S6 of S6 edge? Dan zit de NFC-chip in uw telefoon en kunt u de Rabo Wallet downloaden en gebruiken. Als u een abonnement heeft van KPN, Simyo of Telfort en een Android-toestel, dan kunt u de Rabo Wallet ook downloaden. U heeft hier een speciale simkaart voor nodig. Deze NFC SIM-kaart vraagt u gratis aan bij uw telecomprovider. Heeft u een zakelijk telefoonabonnement, dan kunt u een nieuwe simkaart aanvragen via uw werkgever.

Mobiele bankpas en mPIN

De Rabo Wallet maakt gebruik van een mobiele bankpas die u vooraf installeert in de app. Voor betalingen tot en met € 25 heeft u geen mPIN (mobiele pincode) nodig. Bij betalingen hoger dan € 25 gebruikt u wel een mPIN. U kunt zelf instellen dat u bij betalingen tot en met € 25 een mPIN moet invoeren.

Meer lezen over uw mobiele bankpas

Meer lezen over mPIN

Kosten

U downloadt de Rabo Wallet app gratis via Google Play. Betalen met de Rabo Wallet en het gebruiken van de services Klantenkaarten en Aanbiedingen kosten u ook niets. U betaalt wel de gebruikelijke kosten voor:

  • uw betaalpakket bij de Rabobank
  • het gebruik van mobiel internet aan uw telecomaanbieder

U heeft geen internet nodig om te betalen met de Rabo Wallet. Voor de volgende services heeft u wel internet nodig:

  • instellen van uw mobiele bankpas
  • instellen van uw mPIN
  • opvragen van uw saldo
  • ophalen van de aanbiedingen

Meer lezen over uw mobiele bankpas

Meer lezen over mPIN

Bekijk tarieven en voorwaarden van betaalproducten en -diensten

Veiligheid

Mobiele bankpas

De Rabo Wallet werkt met een mobiele bankpas. Deze is gekoppeld aan uw gewone Rabo WereldPas en wordt opgeslagen in de beveiligde omgeving (Embedded Secure Element) van uw telefoon. Alleen de Rabo Wallet heeft toegang tot deze omgeving. Om te betalen met de Rabo Wallet (en uw mobiele bankpas) heeft u een mobiele pincode nodig: mPIN.

Meer lezen over uw mobiele bankpas

Mobiele pincode: mPIN

Voor betalingen tot en met € 25 heeft u in de Rabo Wallet geen pincode (mPIN) nodig. U kunt deze instelling zelf aanpassen. Er blijft altijd een mPIN nodig:

  • bij betalingen boven de € 25
  • bij meerdere betalingen onder de € 25 die samen meer zijn dan € 50

Uw mPIN is een andere 4-cijferige pincode dan de pincode van uw gewone bankpas. Het is ook een andere code dan uw 5-cijferige toegangscode voor de Rabo Bankieren App en/of de Rabofoon. Gebruikt u 3 keer een verkeerde mPIN, dan blokkeren wij uw mPIN. Neem dan contact op met de Helpdesk Internet- en Mobielbankieren via telefoonnummer 0900-0905 (lokaal tarief).

Let op: personen die de beschikking hebben over uw telefoon, kunnen betalingen tot en met € 25 doen met een maximum van € 50.

Meer lezen over instellen en wijzigen van uw mPIN

Meer lezen over veilig bankieren

Verlies of diefstal van uw telefoon?

Bent u uw telefoon kwijt of is deze gestolen? Neem direct contact op met de helpdesk Rabo Internet- en Mobielbankieren via 0900-0905 (lokaal tarief, 24 uur per dag bereikbaar). We blokkeren dan uw mobiele bankpas in de Rabo Wallet. Hiermee beëindigen we de mogelijkheid om mobiel te betalen met uw verloren toestel.

Reparatie of verkoop van uw telefoon

Wordt uw telefoon gerepareerd of verkoopt u uw toestel? Alleen de app van uw telefoon verwijderen is dan niet voldoende veilig.

  • verwijder eerst alle mobiele bankpassen uit uw Rabo Wallet via de optie 'Bankpas instellingen'
  • verwijder daarna pas de Rabo Wallet app van uw telefoon

Heeft u vragen, neem dan contact met ons op via onze helpdesk Rabo Internet- en Mobielbankieren via 0900-0905 (lokaal tarief).

Meer weten?

Heeft u vragen over de Rabo Wallet? Neem dan contact op met de helpdesk Rabo Internet- en Mobielbankieren via telefoonnummer 0900-0905 (lokaal tarief).