Veranderingen Rabo Internetbankieren

Wij verbeteren Rabo Internetbankieren continu. Bekijk wat er verandert.

Wat is er voor u veranderd?

Inzicht in uw saldo bij iDEAL betalingen

Bij een betaling via iDEAL wordt voortaan uw actuele saldo en de actuele bestedingsruimte op uw rekening getoond. U heeft dan direct inzichtelijk of het saldo op de rekening toereikend is om de betaling uit te voeren

Te verzenden opdrachten

U heeft nu 14 dagen de tijd om een opdracht te onderteken in Rabo Internetbankieren. Voorheen moest een opdracht binnen 1 dag getekend worden.

Adresboek

De adresboeken van de Rabo Bankieren App en van Rabo Internetbankieren worden samengevoegd. Tussen 18 september en 13 oktober worden de adresboeken van uw Bankieren App en RIB samengevoegd. Hierbij zullen dubbele adressen worden verwijderd. Dit betekent dat het adresboek in de Bankieren App en het adresboek in Rabo Internetbankieren voortaan hetzelfde zijn.

Controle op naam begunstigde

Om uw online betalingen makkelijker en nog veiliger te maken, hebben wij de IBAN-Naam Check ingevoerd. Deze geeft een melding als de naam van de begunstigde die u bij een betaling intoetst anders is dan de naam die bij de bank bekend is. De IBAN-Naam Check helpt fraude en vergissingen bij online betalingen te beperken. Als u geld wilt overmaken en de naam die u invult bij een IBAN is anders dan de naam die bij de bank bekend is, dan krijgt u een melding op uw scherm. U kunt dan (nogmaals) controleren of u naar het juiste rekeningnummer betaalt. De IBAN-Naam Check werkt alleen bij Nederlandse betaal- en spaarrekeningnummers in euro’s.

Lees meer over de IBAN-Naam Check

Wat gaat er voor u veranderen?

Er zijn geen veranderingen bekend.

Overzicht van alle veranderingen

September 2017

Hieronder vindt u de veranderingen die plaats hebben gevonden in Rabo Internetbankieren.

Inzicht in uw saldo bij iDEAL betalingen

Bij een betaling via iDEAL wordt voortaan uw actuele saldo en de actuele bestedingsruimte op uw rekening getoond. U heeft dan direct inzichtelijk of het saldo op de rekening toereikend is om de betaling uit te voeren

Te verzenden opdrachten

U heeft nu 14 dagen de tijd om een opdracht te onderteken in Rabo Internetbankieren. Voorheen moest een opdracht binnen 1 dag getekend worden.

Adresboek

De adresboeken van de Rabo Bankieren App en van Rabo Internetbankieren worden samengevoegd. Tussen 18 september en 13 oktober worden de adresboeken van uw Bankieren App en RIB samengevoegd. Hierbij zullen dubbele adressen worden verwijderd. Dit betekent dat het adresboek in de Bankieren App en het adresboek in Rabo Internetbankieren voortaan hetzelfde zijn.

Controle op naam begunstigde

Om uw online betalingen makkelijker en nog veiliger te maken, hebben wij de IBAN-Naam Check ingevoerd. Deze geeft een melding als de naam van de begunstigde die u bij een betaling intoetst anders is dan de naam die bij de bank bekend is. De IBAN-Naam Check helpt fraude en vergissingen bij online betalingen te beperken. Als u geld wilt overmaken en de naam die u invult bij een IBAN is anders dan de naam die bij de bank bekend is, dan krijgt u een melding op uw scherm. U kunt dan (nogmaals) controleren of u naar het juiste rekeningnummer betaalt. De IBAN-Naam Check werkt alleen bij Nederlandse betaal- en spaarrekeningnummers in euro’s.

Lees meer over de IBAN-Naam Check

April 2017

Hieronder vindt u de veranderingen die plaats hebben gevonden in Rabo Internetbankieren.

Intrekken uitgestelde betalingen

We willen onze dienstverlening zoveel mogelijk aanpassen op basis van uw wensen. Daarom heeft u sinds 4 mei de mogelijkheid om uitgestelde opdrachten in te trekken. Dit kan wenselijk zijn, als u bijvoorbeeld een verkeerde ‘Van-rekening’ heeft geselecteerd. In het overzicht ‘Te verwerken opdrachten’ kunt bij een opdracht met status ’Uitgesteld’ via icoontje met het kruisje de opdracht verwijderen. Als u niets doet, wordt een uitgestelde betaling twee werkdagen tussen 08.15u en 14.15u elk half uur opnieuw aangeboden ter verwerking. Daarna nog twee keer rond 16.00u en 18.30u. Wanneer de opdracht is verzonden na 12.00u, geldt dit voor drie werkdagen. Voor zakelijke rekeningen geldt dat ook buiten deze tijdstippen opdrachten kunnen worden goedgekeurd om verwerkt te worden. Als de betreffende opdracht na deze periode niet is verwerkt, wordt deze afgekeurd.

Januari 2017

Geen spoedbetaling nodig voor Wereldbetaling

Doet u een Wereldbetaling? De keuze ‘Spoed’ is niet meer nodig en kan daarom ook niet meer aangevinkt worden. Voor een Wereldbetaling is er namelijk geen verschil meer tussen een normale en een spoedbetaling. Alle Wereldbetalingen worden zo snel als mogelijk voor u verwerkt. Alhoewel wij geen invloed hebben op de valutadatum die de bank van de begunstigde aan de betaling toekent, gaan wij er vanuit dat de begunstigde in de meeste gevallen dan ook eerder over het geld kan beschikken.