Veranderingen Rabo Internetbankieren

Wij verbeteren Rabo Internetbankieren continu. Bekijk wat er verandert.

Wat is er voor u veranderd?

Intrekken uitgestelde betalingen

We willen onze dienstverlening zoveel mogelijk aanpassen op basis van uw wensen. Daarom heeft u sinds 4 mei de mogelijkheid om uitgestelde opdrachten in te trekken. Dit kan wenselijk zijn, als u bijvoorbeeld een verkeerde ‘Van-rekening’ heeft geselecteerd. In het overzicht ‘Te verwerken opdrachten’ kunt bij een opdracht met status ’Uitgesteld’ via icoontje met het kruisje de opdracht verwijderen. Als u niets doet, wordt een uitgestelde betaling twee werkdagen tussen 08.15u en 14.15u elk half uur opnieuw aangeboden ter verwerking. Daarna nog twee keer rond 16.00u en 18.30u. Wanneer de opdracht is verzonden na 12.00u, geldt dit voor drie werkdagen. Voor zakelijke rekeningen geldt dat ook buiten deze tijdstippen opdrachten kunnen worden goedgekeurd om verwerkt te worden. Als de betreffende opdracht na deze periode niet is verwerkt, wordt deze afgekeurd.

Geen spoedbetaling nodig voor Wereldbetaling

Doet u een Wereldbetaling? De keuze ‘Spoed’ is niet meer nodig en kan daarom ook niet meer aangevinkt worden. Voor een Wereldbetaling is er namelijk geen verschil meer tussen een normale en een spoedbetaling. Alle Wereldbetalingen worden zo snel als mogelijk voor u verwerkt. Alhoewel wij geen invloed hebben op de valutadatum die de bank van de begunstigde aan de betaling toekent, gaan wij er vanuit dat de begunstigde in de meeste gevallen dan ook eerder over het geld kan beschikken.

Betalingen over langere periode terugzoeken

Eind augustus is de periode waarover u betalingen van uw betaalrekening kunt terugzoeken veranderd. U kunt nu tot 1 september 2010 terugzoeken in uw overzicht van bij- en afschrijvingen, via ‘Geavanceerd zoeken’. Eerder kon u maar 15 maanden terugkijken.

Lees meer over deze veranderingen in het overzicht

Wat gaat er voor u veranderen?

Er zijn geen veranderingen bekend.

Overzicht van alle veranderingen

April 2017

Hieronder vindt u de veranderingen die plaats hebben gevonden in Rabo Internetbankieren.

Intrekken uitgestelde betalingen

We willen onze dienstverlening zoveel mogelijk aanpassen op basis van uw wensen. Daarom heeft u sinds 4 mei de mogelijkheid om uitgestelde opdrachten in te trekken. Dit kan wenselijk zijn, als u bijvoorbeeld een verkeerde ‘Van-rekening’ heeft geselecteerd. In het overzicht ‘Te verwerken opdrachten’ kunt bij een opdracht met status ’Uitgesteld’ via icoontje met het kruisje de opdracht verwijderen. Als u niets doet, wordt een uitgestelde betaling twee werkdagen tussen 08.15u en 14.15u elk half uur opnieuw aangeboden ter verwerking. Daarna nog twee keer rond 16.00u en 18.30u. Wanneer de opdracht is verzonden na 12.00u, geldt dit voor drie werkdagen. Voor zakelijke rekeningen geldt dat ook buiten deze tijdstippen opdrachten kunnen worden goedgekeurd om verwerkt te worden. Als de betreffende opdracht na deze periode niet is verwerkt, wordt deze afgekeurd.

Januari 2017

Geen spoedbetaling nodig voor Wereldbetaling

Doet u een Wereldbetaling? De keuze ‘Spoed’ is niet meer nodig en kan daarom ook niet meer aangevinkt worden. Voor een Wereldbetaling is er namelijk geen verschil meer tussen een normale en een spoedbetaling. Alle Wereldbetalingen worden zo snel als mogelijk voor u verwerkt. Alhoewel wij geen invloed hebben op de valutadatum die de bank van de begunstigde aan de betaling toekent, gaan wij er vanuit dat de begunstigde in de meeste gevallen dan ook eerder over het geld kan beschikken.