Rabo Online Bankieren

Ervaar het gemak van mobiel bankieren nu ook in uw browser

Ervaar ook de voordelen

  • in één oogopslag uw rekeningoverzicht
  • inloggen en ondertekenen met een vijfcijferige code of uw Rabo Scanner
  • geld terugvragen met een betaalverzoek
  • chatten met één van onze adviseurs

Rabo Internetbankieren is veranderd

Rabo Internetbankieren heet voortaan Rabo Online Bankieren. De nieuwe omgeving ziet er hetzelfde uit als de Rabo Bankieren App. Rabo Online Bankieren is net als Rabo Internetbankieren toegankelijk via een webbrowser op uw computer of mobiele apparaat zoals Internet Explorer, Chrome of Safari.

Automatisch toegang tot Rabo Online Bankieren

De verandering naar de nieuwe Rabo Online Bankieren omgeving gaat automatisch. U ontvangt een bericht in uw Berichten als Rabo Online Bankieren voor u beschikbaar is. Vanaf dat moment krijgt u wanneer u inlogt op Rabo Internetbankieren een keuzescherm te zien. U kunt ervoor kiezen om Rabo Online Bankieren (nieuw) te gebruiken of uw Rabo Internetbankieren (huidig) te blijven gebruiken.

De mogelijkheden in Rabo Online Bankieren

De komende tijd wordt Rabo Online Bankieren steeds verder uitgebreid. Voorlopig kunt u Rabo Internetbankieren en Rabo Online Bankieren allebei gebruiken. In uw nieuwe omgeving kunt u nog niet extra aflossen. Wilt u extra aflossen op uw hypotheek? Kies dan voor de oude omgeving: Rabo Internetbankieren. In de toekomst vervangt de nieuwe omgeving het huidige Rabo Internetbankieren.

   Rabo Online Bankieren (Nieuw)
 Rabo Internet Bankieren (Oud)
 Inloggen met een vijfcijferige code
  •  
  •  
 Inloggen met de Rabo Scanner
  •  
  •  
 Transacties downloaden
  •  
  •  
 Downloaden van rekeningafschriften
  •  
  •  
 Bankpas blokkeren/vervangen
  •  
  •  
 Paslimiet wijzigen
  •  
  •  
 Inzicht in uw creditcard
  •  
  •  
 Inzicht in uw hypotheek
  •  
  •  
 Aflossen op uw hypotheek
  •  
  •  
 Inzicht in uw verzekeringen
  •  
  •  
 Wijzigen van uw verzekeringen
  •  
  •  
 Betaalverzoek
  •  
  •  
 IBAN Naamcheck
  •  
  •  

Veel gestelde vragen

Wanneer kan ik de nieuwe Rabo Online Bankieren omgeving gebruiken?

U ontvangt bericht als Rabo Online Bankieren voor u beschikbaar komt. Vanaf dat moment krijgt u na het inloggen in uw Rabo Internetbankieren een keuzescherm te zien. U kunt ervoor kiezen om Rabo Online Bankieren (nieuw) te gebruiken of uw Rabo Internetbankieren (huidig) te blijven gebruiken. Deze verandering gaat automatisch, u hoeft hier zelf niets voor te doen.

Waarom ziet mijn internetbankieren er anders uit?

Rabo Internetbankieren is veranderd en heet voortaan Rabo Online Bankieren. De nieuwe omgeving is overzichtelijker en eenvoudiger in gebruik. De nieuwe omgeving ziet er nu op zowel uw mobiel, tablet als computer hetzelfde uit.

Is mijn internetbankieren wel veilig zo?

Rabo Online Bankieren is net zo veilig als Rabo Internetbankieren. De omgeving lijkt nu nog meer op de Rabo Bankieren App, waardoor overschakelen naar mobiel of tablet nog eenvoudiger is.

Wat is het verschil met Rabo Internetbankieren?

De omgeving ziet er vanaf nu hetzelfde uit als in de Rabo Bankieren App. Daarnaast zijn er verschillende services toegevoegd. Zo kunt u:

  • inloggen met een vijfcijferige code (voor app gebruikers uw code van de app)
  • snel chatten met een medewerker
  • uw geld terugvragen met een betaalverzoek
  • uw bankpas blokkeren en direct een nieuwe aanvragen

Wat moet ik doen om de nieuwe omgeving te proberen?

Om in te loggen in de nieuwe omgeving hoeft u niets te doen. Klanten krijgen in fases toegang tot de nieuwe omgeving. U ontvangt bericht in uw Berichten wanneer u toegang krijgt tot de Rabo Online Bankieren. Vanaf dat moment kunt u inloggen in de nieuwe omgeving en uw browser registreren.

Kan ik nog inloggen in de oude internetbankieren omgeving?

Ja, u kunt nu nog in beide omgevingen inloggen. Vanuit de nieuwe Rabo Online Bankieren omgeving kunt u terugschakelen naar de oude Rabo Internetbankieren omgeving. In de toekomst vervalt Rabo Internetbankieren en kunt u alleen nog gebruik maken van Rabo Online Bankieren.

Hoe kan ik extra aflossen op mijn hypotheek in de nieuwe omgeving?

In de nieuwe Rabo Online Bankieren omgeving kunt u nog niet extra aflossen op uw hypotheek. Achter de schermen wordt er hard gewerkt om ook dit voor u mogelijk te maken. Wil t u extra aflossen? Log dan in de oude Rabo Internetbankieren omgeving in.

Kan ik een andere code gebruiken als op mijn Rabo Bankieren App?

Nee, wanneer u eerder de Rabo Bankieren App heeft gebruikt, kunt u dezelfde vijfcijferige code gebruiken. Heeft u niet eerder de app gebruikt, dan kunt u een eigen vijfcijferige code aanmaken wanneer u uw browser registreert.

Hoe kan ik inloggen met mijn vijfcijferige code?

U kunt bij Rabo Online Bankieren inloggen met uw bankpas en de Rabo Scanner of met een vijfcijferige code. Voor inloggen met een vijfcijferige code moet u éénmalig uw browser registreren. Lees hier meer over onder de vraag “Hoe kan ik mijn browser registreren?”. Maakt u al gebruik van de app? Dan kunt u uw huidige vijfcijferige code gebruiken om in te loggen in uw browser.

Wanneer gebruik ik de scanner in Rabo Online Bankieren?

De Rabo Scanner gebruikt u voor het ondertekenen van opdrachten en inloggen in de nieuwe omgeving. Wilt u liever inloggen met een vijfcijferige code? Registreer dit en bevestig met de Rabo Scanner.

Wanneer gebruik ik de vijfcijferige code in Rabo Online Bankieren?

De vijfcijferige code gebruikt u voor het ondertekenen van opdrachten en het inloggen in de nieuwe omgeving. Maakt u gebruik van de app? Dan gebruikt u de vijfcijferige code uit uw Rabo Bankieren App, deze bevestigt u tijdens de registratie met uw Rabo Scanner.

Is inloggen met een vijfcijferige code verplicht?

Nee, u kunt ook blijven inloggen met uw bankpas en Rabo Scanner. Deze keuze kunt u zelf maken.

Waarom moet ik opnieuw registreren met de scanner?

Wanneer u voor het eerst inlogt bij Rabo Online Bankieren worden uw gegevens bewaard in een cookie, zoals u dit ook kan doen met het opslaan van wachtwoorden. Wanneer u vervolgens uw cookies verwijdert of een instelling gebruikt dat het plaatsen van cookies blokkeert, is opnieuw registreren noodzakelijk. Ook als u besluit een andere browser dan normaal te gebruiken (bijvoorbeeld safari i.p.v. Internet Explorer) moet u deze nieuwe browser opnieuw te registreren. De gegevens worden in uw browser tot vier maanden bewaard. Heeft u langer dan vier maanden niet ingelogd? Dan moet u zich opnieuw registreren.

Kan ik mijn zakelijke rekeningen toevoegen in Rabo Online Bankieren?

De Rabo Online Bankieren omgeving wordt eerst voor particulieren klanten aangeboden. U ontvangt bericht wanneer u met uw zakelijke gegevens ook kunt inloggen in de Rabo Online Bankieren omgeving.

Contact

Rabobank