Betaalpas deblokkeren

    Gelukkig, je hebt je bankpas teruggevonden. Die had je voor de zekerheid wel tijdelijk geblokkeerd. Slim! Maar hoe haal je die blokkade er weer vanaf? Of misschien toetste je te vaak de verkeerde pincode in, wat doe je dan? In de meeste gevallen deblokkeer je je bankpas gewoon zelf. We leggen voor verschillende situaties uit hoe je dat doet.

    Pas bewust zelf geblokkeerd

    Als je je bankpas kwijt bent, kun je deze voor de zekerheid blokkeren. Heb je je geblokkeerde pas weer teruggevonden? Dan kun je deze zelf weer deblokkeren. Dit doe je als je kunt inloggen zonder de geblokkeerde pas, bijvoorbeeld in de Rabo App of met je vijfcijferige code.

    1. Log in via de oranje knop 'Betaalpas deblokkeren' hieronder of ga naar 'Betaalpas' onder Zelf regelen en kies 'Pas deblokkeren'
    2. Kies ‘Pas deblokkeren’
    3. Selecteer de pas waarvan je de blokkade wilt opheffen
    4. Verzet het schuifje zodat deze groen is

    Gelukt? Dan kun je je pas direct weer gebruiken. 

    Betaalpas deblokkeren

    Te vaak een foute pincode

    Als je te vaak een foute pincode hebt ingevoerd, blokkeren we automatisch je betaalpas. Kies welke situatie bij jou past en volg de stappen om je pas weer te gebruiken.

    Foute pincode in Rabo Scanner - ik weet mijn pincode nog
    1. In dit geval moet je eerst je betaalpas blokkeren. Gebruik hiervoor de oranje knop 'Betaalpas blokkeren'. Daarna kun je weer deblokkeren.
    2. Ga in de Rabo App of internetbankieren naar Zelf regelen, kies 'Betaalpas' en dan 'Betaalpas deblokkeren'. Zet het schuifje om zodat het groen is.
    3. Heractiveer je betaalpas. Dat doe je door geld op te nemen bij een geldautomaat, of door je saldo op te vragen bij een geldautomaat van Rabobank of Geldmaat. In het buitenland werken alleen pinautomaten die je vindt via onderstaande link.
    Betaalpas blokkeren

    Vind een geldautomaat

    Foute pincode in betaal- of geldautomaat - ik weet mijn pincode nog
    1. Log in in de Rabo App of internetbankieren met de oranje knop hieronder.
    2. Ga naar Zelf regelen, kies 'Betaalpas' en dan 'Betaalpas deblokkeren'. Zet het schuifje om zodat hij groen is.
    3. Heractiveer je betaalpas. Dat doe je door geld op te nemen bij een geldautomaat, of door je saldo op te vragen bij een geldautomaat van Rabobank of Geldmaat. In het buitenland werken alleen pinautomaten die je vindt via onderstaande link.
    Betaalpas deblokkeren

    Vind een geldautomaat

    Pincode betaalpas vergeten
    1. Log in in de Rabo App of internetbankieren met de oranje knop hieronder.
    2. Ga naar 'Zelf regelen', kies 'Betaalpas' en dan 'Betaalpas deblokkeren'. Zet het schuifje om zodat hij groen is.
    3. Vraag je pincode op via de link hieronder. Of ga naar 'Zelf regelen', kies voor 'Betaalpas'  en dan voor 'PIN code opnieuw aanvragen'.
    4. Wacht tot je de nieuwe code hebt ontvangen.
    5. Heractiveer je betaalpas. Dat doe je door geld op te nemen bij een geldautomaat, of door je saldo op te vragen bij een geldautomaat van Rabobank of Geldmaat. In het buitenland werken alleen pinautomaten die je vindt via onderstaande link.

    Je kunt alleen je pincode online opvragen als je al kunt inloggen zonder Rabo Scanner. Kun je dit niet? Kom dan met een geldig legitimatiebewijs langs bij een Rabobank bij jou in de buurt.

    Betaalpas deblokkeren

    Pincode opvragen Vind een geldautomaat

    Inloggen zonder pas

    Als je de Rabo App niet gebruikt en je niet zonder Rabo Scanner kunt inloggen, neem dan contact met ons op om je pas te deblokkeren.

    Neem contact met ons op

    Weet je niet zeker of je betaalpas geblokkeerd is?

    Dit kun je zelf controleren door je pasje in de Rabo Scanner te steken. Als je pas geblokkeerd is zie je hier een melding over. Geen melding maar wel een probleem? Dan krijg je na het inloggen waarschijnlijk een foutcode te zien. Zoek deze op via de link ‘Zoek mijn foutcode’ hieronder. 

    Zoek mijn foutcode

    Mobiele pas en creditcard deblokkeren

    Je creditcard deblokkeer je op bijna dezelfde manier als je bankpas. Lees er alles over op de pagina ‘Creditcard deblokkeren’.

    Je mobiele pas blokkeer je door de toestelregistratie te verwijderen. Bij een nieuw toestel moet je deze dus opnieuw registreren om te ‘deblokkeren’. Heb je te vaak een verkeerde code ingetoetst? Maak dan een nieuwe code aan via Zelf regelen, onder ‘Mobiel betalen’. Hier heb je een Rabo Scanner voor nodig.

    Creditcard deblokkeren Over Rabo Wallet

    Nieuwe betaalpas activeren

    Je hebt een nieuwe bankpas gekregen, maar hij doet het niet. Geen paniek, waarschijnlijk moet je de nieuwe pas alleen nog activeren. Kies ‘Betaalpas activeren’ om te lezen hoe je dat doet.

    Betaalpas activeren

    Veelgestelde vragen

    Hoe deblokkeer ik mijn betaalpas in de Rabo App?

    Heb je je betaalpas tijdelijk geblokkeerd? Je deblokkeert je pas zelf snel in de Rabo App:

    • Log in in de Rabo App
    • Ga naar Zelf regelen en dan naar 'Betaalpas'
    • Kies 'Pas blokkeren'
    • Verplaats het schuifje van wit naar groen

    In internetbankieren volg je dezelfde stappen.

    Betaalpas deblokkeren

    Ik krijg een foutmelding te zien. Is dat een blokkade?

    Meestal niet. De meeste foutcodes los je eenvoudig zelf op. Zoek je code op in de tool op onderstaande pagina, en volg de bijbehorende instructies.

    Zoek mijn foutcode

    Hoe deblokkeer ik mijn pas zonder Rabo Scanner?

    Dit kan op verschillende manieren: 

    • Als je inloggen zonder Rabo Scanner al hebt ingesteld en je browser of toestel hebt geregistreerd, kun je via Rabo Online Bankieren deblokkeren. Ga naar ‘Bankpas’ onder Zelf regelen en kies ‘Pas deblokkeren’. 
    • Gebruik je de Rabo App? Dan kun je via de app deblokkeren. Ga naar 'Zelf regelen' en kies 'Pas deblokkeren'.
    • Gebruik je tweede Rabobank bankpas om in te loggen en je andere pas te deblokkeren. Let op: Er is altijd maar één pas gekoppeld aan Rabo Online Bankieren. Ben je deze pas kwijt? Dan is dit niet mogelijk.

    Service en Contact