Betaalpas kwijt, gestolen of kapot

Al je jassen, tassen en zakken gecheckt? Alles drie keer overhoop gehaald en op alle plekken gezocht? Dan is het tijd om op te geven. Je bent je betaalpas van de Rabobank kwijt. Of misschien heb je de pas gevonden, maar is er niet veel meer van over. We vertellen je hier wat je dan het beste kunt doen.

Betaalpas kwijt? Blokkeer je pas tijdelijk.

Vermoed je dat er een plek is waar je betaalpas op je ligt te wachten? Blokkeer de pas dan tijdelijk. Als jij en je pas met elkaar zijn herenigd, deblokkeer hem dan en betaal weer direct als vanouds. Regel het in de Rabo Bankieren App. Maak je geen gebruik van de app? Blokkeer je pas dan tijdelijk online. Let op! Dit kan alleen als je een extra Rabo WereldPas hebt.

Betaalpas deblokkeren

Blokkeerde je zelf je betaalpas tijdelijk en vond je hem weer terug? Deblokkeer de pas dan ook zelf. Je kunt hem direct weer gebruiken. Deblokkeren gaat het snelst in de app. Of deblokkeer je pas in Rabo Online Bankieren.

Pas tijdelijk blokkeren
Betaalpas deblokkeren

Betaalpas gestolen? Blokkeer je pas definitief.

Is je pas gestolen of ben je de pas echt kwijt? Blokkeer dan je betaalpas en vraag een nieuwe aan. Dat regel je in de Rabo Bankieren App. Of je blokkeert de pas in Rabo Online Bankieren. Let op! Dit kan alleen als je een extra Rabo WereldPas hebt.

Pas definitief blokkeren

Lukt het blokkeren zelf niet? Neem dan contact met ons op.

Bel ons bijvoorbeeld als je geen Rabo Bankieren App hebt en ook geen andere betaalpas hebt om in te loggen. Bel ons op 088 722 67 67 (vanuit het buitenland: +31 88 722 67 67). We zijn 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar. Of neem contact op met je lokale bank.

Neem contact met ons op

Vervangende betaalpas nodig? Vraag online een nieuwe aan

Heb je een vervangende of extra betaalpas nodig, bijvoorbeeld omdat je pas kapot is? Je vraagt je pas aan via Rabo Online Bankieren of de Rabo Bankieren App. Kies in de app voor ‘pas is kapot’ om een pas aan te vragen.

Je oude pas wordt niet direct geblokkeerd. We blokkeren je betaalpas als je je vervangende pas hebt geactiveerd.

Nieuwe betaalpas aanvragen

Veelgestelde vragen

Wat zijn de kosten voor een vervangende betaalpas bij verlies of diefstal?

Vraag je een vervangende betaalpas aan omdat je oude pas verloren of gestolen is? Dan betaal je hiervoor € 3,95 per betaalpas.

Hoort de betaalpas bij een Rabo Jongerenrekening? Dan betaal je geen kosten voor een vervangende betaalpas na verlies of diefstal.

Hoe lang duurt het voordat mijn pas is geblokkeerd?

We blokkeren je pas direct.

Wanneer krijg ik mijn vervangende betaalpas?

Je ontvangt de vervangende betaalpas binnen drie werkdagen.

Mijn pas is gebruikt door iemand anders, wat nu? Wat doe ik als ik mijn pas weer heb gevonden?

Had je de pas tijdelijk geblokkeerd en nog geen vervangende betaalpas aangevraagd? Deblokkeer je pas dan zelf in de app. Deblokkeren kan ook via Rabo Online Bankieren door in te loggen met je 5-cijferige code. 

Ik heb een betaalpas van iemand anders gevonden, wat nu?

We vragen je vriendelijk om het volgende te doen:

  1. Neem contact met ons op. Wij blokkeren de pas, zodat niemand misbruik kan maken van de pas.
  2. Knip de pas door en gooi deze weg.

Neem contact met ons op

Heb je ook andere voorwerpen gevonden, bijvoorbeeld een portemonnee of mobiele telefoon? Op de website ‘Verloren of gevonden’ lees je wat je kunt doen.

Lees meer op verlorenofgevonden.nl

Service en Contact