Creditcard activeren

Fijn, je nieuwe RaboCard of Rabo GoldCard is binnen! Je wilt je creditcard vast snel gebruiken. Bijvoorbeeld om eindelijk die zonvakantie te boeken waar je je zo op verheugt. Je kunt je creditcard gebruiken nadat je deze hebt geactiveerd. Volg daarvoor de stappen op deze pagina.

Activeer je creditcard in Rabo Online Bankieren

Let op! Heb je ook een nieuwe betaalpas van de Rabobank ontvangen? Activeer eerst je bankpas en daarna je creditcard.

  1. Log in op Rabo Online Bankieren met je betaalpas en Rabo Scanner.
  2. Ga naar Zelf regelen.
  3. Kies Creditcard activeren en volg de stappen.
  4. Zet een handtekening op je creditcard.
  5. Je creditcard is geactiveerd.
  6. Binnen een minuut kun je betalen via betaalautomaten. Online duurt het iets langer en betaal je na 24 uur met je creditcard.

Je creditcard activeren

Veelgestelde vragen

Creditcard activeren lukt niet, wat moet ik doen?

Vervelend dat het niet lukt. We helpen je graag op een van onze vestigingen. Vergeet niet je creditcard en je geldige legitimatiebewijs (bijvoorbeeld je paspoort) mee te nemen.

Zoek een vestiging

Kan ik mijn creditcard direct in het buitenland gebruiken?

Ja. Je kunt met je creditcard direct betalen in het buitenland (ook buiten Europa), uiteraard nadat je de creditcard hebt geactiveerd.

Krijg ik een nieuwe pincode bij een nieuwe creditcard?
  • Is je oude creditcard stuk of beschadigd? Dan krijg je geen nieuwe pincode bij je nieuwe creditcard. Je kunt gewoon je oude, vertrouwde code blijven gebruiken.
  • Is je oude creditcard verloren of gestolen? Dan heb je een brief gekregen met een nieuwe pincode.
Kan ik mijn creditcard telefonisch activeren?

Nee, je kunt je creditcard niet telefonisch activeren. We willen namelijk niet dat iemand misbruik maakt van je creditcard. Daarom vragen we je om in te loggen met je bankpas en Rabo Scanner. Telefonisch activeren is minder veilig, omdat we telefonisch niet goed kunnen controleren wie je bent.

Hoe activeer ik mijn creditcard als ik in het buitenland ben?
  • Je kunt je creditcard activeren in Rabo Online Bankieren.
  • Lukt het niet? Kom dan naar een Rabobankvestiging zodra je weer in Nederland bent. Vergeet niet een geldig legitimatiebewijs (bijvoorbeeld je paspoort) mee te nemen.
  • Ben je voor een lange periode in het buitenland, en kun je daarom niet naar een vestiging komen? Neem dan telefonisch contact met ons op.

Neem contact met ons op