Creditcard geweigerd of betaling mislukt

‘Betaling mislukt’. ‘Creditcard geweigerd’. Mededelingen die je liever niet in je betaalscherm ziet. Er kunnen allerlei redenen zijn waarom de betaling met je creditcard niet lukt. We geven je de oplossingen.

Creditcard nog niet geactiveerd

De belangrijkste reden waarom een creditcard niet werkt, is omdat hij nog niet is geactiveerd. Elke nieuwe creditcard activeer je voor gebruik. Dit kan in online, in de app of bij jouw Rabobankvestiging.

Verkeerde pincode

Was je in de war met je normale betaalpas en heb je een paar keer de verkeerde pincode ingetoetst? Met al die pasjes van tegenwoordig begrijpen we dat volkomen. Wij blokkeren je creditcard als je drie keer de verkeerde pincode hebt ingetoetst. Je kunt deze blokkering zelf weer van je creditcard afhalen.

Lees meer over creditcard geblokkeerd

Limiet creditcard bereikt

Meer uitgegeven met je creditcard dan mogelijk? Het kan zijn dat je de limiet van je creditcard hebt bereikt. Je kunt de limiet van je creditcard aanpassen in Rabo Online Bankieren of de Rabo Bankieren App.

Lees meer over de limiet van je creditcard

Creditcard beschadigd

Je creditcard kan tegen een stootje, maar die ene kras kan net het einde van je creditcard betekenen. Hij is beschadigd of kapot. Vraag een nieuwe aan, dan ben je binnen drie werkdagen de eigenaar van een nieuwe creditcard.

Lees meer over een nieuwe creditcard aanvragen

Creditcard niet geaccepteerd

Sta je in de winkel, controleer dan of de betaalautomaat wel het logo van MasterCard of Visa heeft. Zie je geen logo, dan is de kans groot dat je in deze winkel niet met creditcard kunt betalen. Met je betaalpas of contant geld betalen zijn dan de manieren die overblijven.

Je kunt het probleem niet vinden

Staat de oplossing er niet bij, of doet je creditcard nog steeds niet wat jij wilt? Neem dan contact met ons op.

Neem contact met ons op

Veelgestelde vragen

Waarom hebben sommige (web)winkels geen MasterCard of Visa?

Dit is een keuze van de (web)winkel zelf, omdat deze mogelijkheid extra geld kost voor de organisatie.

Wat als mijn creditcard in het buitenland wordt geweigerd?

De Rabo Service Desk kan je verder helpen met betalingen of andere problemen met de creditcard. Je kunt 24 uur per dag en 7 dagen per week bij hen terecht via +31 88 722 67 77.