Afschriften van je betaalrekening nodig? Download kosteloos in internetbankieren of de Rabo App een overzicht van je af- en bijschrijvingen. Dit rekeningoverzicht kun je opslaan en uitprinten.

Maandafschrift of rekeningoverzicht op maat

Voor meer inzicht in je inkomsten en uitgaven download je in internetbankieren of de Rabo App kosteloos de volgende overzichten:

  • Maandelijkse standaard rekeningafschriften - tot 15 maanden terug
  • Overzicht op maat voor andere periodes en/of meerdere rekeningen - tot acht jaar terug

Zo download (en print) je een maandafschrift

  1. Log in in internetbankieren of de Rabo App
  2. Ga naar ’Service’ en dan ’Betaal- en spaarrekening’
  3. Open ’Download transacties / afschrift’
  4. Kies dan voor het tabblad ‘Maandoverzicht’ en de rekening waarvan je een afschrift nodig hebt
  5. Download je overzicht door de juiste maand te selecteren
  6. Open de pdf, sla het op en/of print het uit.
Download maandafschrift

Zo maak je een rekeningoverzicht op maat

Heb je de afschriften van een bepaalde periode nodig? Maak dan een aangepast rekeningoverzicht: 

  1. Log in in internetbankieren of de Rabo App 
  2. Ga naar ’Service’ en dan ’Betaal- en spaarrekening’ 
  3. Open dan ’Download transacties / afschrift’ 
  4. Kies 'Aangepast overzicht rekening(en)' 
  5. Kies het bestandsformaat en je rekening(en) 
  6. Bepaal de periode en kies ‘Bestand downloaden’ 
  7. Open het bestand, sla het op en/of print het uit.
Download aangepast overzicht

Kopie van een afschrift aanvragen

Ontvang je liever een papieren kopie? Een afschrift zoeken we graag voor je op. Dit kost € 3,50 per kopie. Na je aanvraag sturen we de kopie binnen vijf werkdagen per post naar je op.

Vraag kopie aan

Veelgestelde vragen

Hoe kom ik aan een afschrift ouder dan 8 jaar?

Helaas is de maximale historie van je betaal- en spaarrekeningen 7 jaar. Dit betekent dat je afschriften van 8 jaar en ouder niet kunt downloaden of aanvragen.

Kan ik transacties meerdere keren downloaden?

Ja, je kunt transacties zo vaak kosteloos downloaden als je wilt.

Het lukt me niet om mijn afschrift te downloaden of openen, wat nu?

We hebben een aantal tips voor je:

Misschien probeer je te veel transacties in één keer te downloaden. Probeer het nog een keer met minder transacties en dus een minder lange periode.Sla het document op je computer op met een nieuwe titel, bijvoorbeeld rekeningafschrift.pdf. Open het document daarna vanaf je computer met Adobe Acrobat Reader.Gebruik een ander programma om je internet te openen. Bijvoorbeeld Google Chrome in plaats van Internet Explorer. Probeer het daarna opnieuw.Gebruik je Internet Explorer? Ga naar ‘Instellingen’ > ‘Internetopties’ > ‘Geavanceerd’. Zet een vinkje bij ‘versleutelde pagina’s niet op schijf opslaan’.Misschien is er een tijdelijke storing. Probeer het later nog een keer.Mocht het na een paar dagen nog niet lukken, neem dan contact met ons op
Hoe kom ik aan een jaaroverzicht?

Je financieel jaaroverzicht van je rekeningen en hypotheken ontvang je per post uiterlijk in februari en digitaal in januari. Je vindt je digitale overzicht in je ‘Berichten’ in internetbankieren of de Rabo App.

Lees meer over het ontvangen van je financieel jaaroverzicht

Hoe krijg ik een overzicht van transacties naar 1 tegenrekening?

Je kunt op dit moment geen overzicht aanvragen of downloaden van transacties naar 1 bepaalde tegenrekening. Wat je wel kunt doen is een totaal overzicht downloaden in CSV-formaat en dan zelf selecties maken in Excel.

Service en Contact