Afschriften van je betaalrekening nodig? Download kosteloos een rekeningafschrift in je 'Documenten' in internetbankieren of de Rabo App. Of maak zelf een overzicht van een bepaalde periode.

Zo download je een rekeningafschrift

Rekeningafschriften ontvang je in je 'Documenten'. Deze download je tot 7 jaar terug:

  1. Log in in internetbankieren of de Rabo App
  2. Ga naar je 'Profiel', dit is het icoon rechtsboven in je scherm
  3. Open 'Documenten' en kies 'Rekeningafschriften'
  4. Tik op het juiste rekeningafschrift om te downloaden
  5. Open de pdf en kies voor opslaan of uitprinten.
Download rekeningafschrift

Zo maak je een transactie-overzicht op maat

Heb je een afschrift van een bepaalde periode of in een ander bestandsformaat nodig? Dit kan tot 7 jaar terug. Een transactie-overzicht maak je zelf: 

  1. Log in in internetbankieren of de Rabo App
  2. Ga naar ’Service’ en dan ’Betaal- en spaarrekening'
  3. Open dan ’Download transacties / afschrift’
  4. Kies 'Aangepast overzicht rekening(en)'
  5. Kies het bestandsformaat en je rekening(en)
  6. Bepaal de periode en kies ‘Bestand downloaden’
  7. Open het bestand, sla het op en/of print het uit.
Maak transactie-overzicht

Zo download of deel je een transactie

  1. Log in in internetbankieren of de Rabo App
  2. Ga naar 'Overzicht' en open de juiste rekening
  3. Tik op de transactie die je wilt downloaden
  4. Kies 'Deel transactie'
  5. Deel het bestand, sla het op en/of print het uit.
Download transactie

Kopie van een afschrift aanvragen

Gebruik je geen internetbankieren of heb je je rekening bij ons opgezegd? Neem contact met ons op voor een papieren kopie van je afschriften. De kopie sturen we binnen 5 werkdagen per post naar je op.

Neem contact met ons op

Veelgestelde vragen

Hoe kom ik aan een afschrift ouder dan 8 jaar?

Helaas is de maximale historie van je betaal- en spaarrekeningen 7 jaar. Dit betekent dat je afschriften van 8 jaar en ouder niet kunt downloaden of aanvragen.

Kan ik transacties meerdere keren downloaden?

Ja, je kunt transacties zo vaak kosteloos downloaden als je wilt.

Het lukt me niet om mijn afschrift te downloaden of openen, wat nu?

We hebben een aantal tips voor je:

Misschien probeer je te veel transacties in één keer te downloaden. Probeer het nog een keer met minder transacties en dus een minder lange periode.Sla het document op je computer op met een nieuwe titel, bijvoorbeeld rekeningafschrift.pdf. Open het document daarna vanaf je computer met Adobe Acrobat Reader.Gebruik een ander programma om je internet te openen. Bijvoorbeeld Google Chrome in plaats van Internet Explorer. Probeer het daarna opnieuw.Gebruik je Internet Explorer? Ga naar ‘Instellingen’ > ‘Internetopties’ > ‘Geavanceerd’. Zet een vinkje bij ‘versleutelde pagina’s niet op schijf opslaan’.Misschien is er een tijdelijke storing. Probeer het later nog een keer.Mocht het na een paar dagen nog niet lukken, neem dan contact met ons op
Hoe kom ik aan een jaaroverzicht?

Je financieel jaaroverzicht van je rekeningen en hypotheken ontvang je per post uiterlijk in februari en digitaal in januari. Je vindt je digitale overzicht in je ‘Berichten’ in internetbankieren of de Rabo App.

Lees meer over het ontvangen van je financieel jaaroverzicht

Hoe krijg ik een overzicht van transacties naar 1 tegenrekening?

Je kunt op dit moment geen overzicht aanvragen of downloaden van transacties naar 1 bepaalde tegenrekening. Wat je wel kunt doen is een totaal overzicht downloaden in CSV-formaat en dan zelf selecties maken in Excel.

Service en Contact