Problemen met Rabo Alerts

Ontvang je Rabo Alerts niet of heb je andere problemen met Rabo Alerts? Hier lees je hoe je ze oplost. Zo ontvang je in no time weer bericht als er iets belangrijks met je rekening gebeurt. Bijvoorbeeld als je rood komt te staan.

Rabo Alerts komen niet binnen

  1. Controleer of je de Rabo Alerts goed hebt ingesteld. Klik op de link hieronder als je wilt weten hoe dit moet.
  2. Controleer met welke bankpas je de meldingen hebt ingesteld. Meldingen voor je privérekening stel je in met de bankpas van je privérekening (en niet met de bankpas van je zakelijke rekening).

Lees meer over Rabo Alerts instellen

Meldingen via de app komen niet binnen

Ga in de Rabo Bankieren App en kies achtereenvolgens:

  1. ‘Zelf regelen’
  2. ‘Voorkeuren’
  3. ‘Meldingen’
  4. Zet ‘Meldingen op dit toestel’ uit, het schuifje wordt nu grijs
  5. Tik op ‘Opslaan’.
  6. Zet daarna ‘Meldingen op dit toestel’ weer aan, het schuifje wordt nu groen
  7. Tik op ‘Opslaan’.

Tip: Op een iPhone worden meldingen niet getoond als de Rabo app op dat moment actief is.

E-mail en/of SMS-alerts komen niet binnen

  1. Ga naar Rabo Online Bankieren.
  2. Verwijder alle alert-instellingen.
  3. Voer de gewenste alert-instellingen in.

Tip: Als de alerts tijdelijk geblokkeerd zijn, start dan de app en ga naar het scherm met 'Meldingen'. Je ziet dan een bericht dat de blokkering opgeheven moet worden.

Lees meer over Rabo Alerts instellen

Rabo Alerts komen te laat binnen

Op drukke momenten komt het voor dat je de Rabo Alerts wat later ontvangt dan je van ons gewend bent. Bijvoorbeeld aan het einde van de maand, als veel mensen hun salaris krijgen. Op die drukke dagen versturen we de Rabo Alerts soms later, omdat we voorrang geven aan het verwerken van betalingen.

Lees meer over Rabo Alerts instellen

Service en Contact