Rabo Wallet App installeren en gebruiken

Met de Rabo Wallet App gebruik je je telefoon als portemonnee. Betalen in de winkel, betaald parkeren, je klantenkaart laten scannen of je saldo checken: het kan allemaal met de Rabo Wallet App.

Toestemming voor de app

Als je de app installeert, vragen we je om:

  • toestemming voor het delen van je locatie: deze toestemming hebben we nodig voor de dienst ‘Parkeren’.
  • toestemming voor het beheren van bellen en telefoontjes (Android): deze toestemming hebben we nodig voor de dienst ‘Mobiel betalen’.

Als je deze toestemming niet geeft, kun je de Rabo Wallet App niet of niet volledig gebruiken.

Je kunt de Rabo Wallet installeren op maximaal drie telefoons.

Rabo Wallet stopzetten

Wil je de Rabo Wallet App niet meer gebruiken? Doe dan het volgende:

Android

  1. Ga naar ‘Menu’.
  2. Kies ‘Verwijder Wallet registratie(s)’.
  3. Verwijder de registratie(s). Je betaalt dan vanaf de volgende kalendermaand geen abonnementskosten meer voor de Rabo Wallet App.

Meer informatie over de Rabo Wallet App

Wil je weten wat je met de Rabo Wallet App kunt, op welke telefoons je het kunt gebruiken of wat de Rabo Wallet App kost?

Lees meer over de Rabo Wallet App

Veelgestelde vragen

Mijn telefoon is kwijt of gestolen, hoe blokkeer ik de Rabo Wallet?

Is je telefoon kwijt of gestolen? Verwijder dan de registratie(s) van je Rabo Wallet App. Hiermee voorkom je dat anderen je Wallet kunnen gebruiken.

  1. Log in in Rabo Online Bankieren.
  2. Kies voor ‘Zelf regelen’.
  3. Kies voor ‘Toegang’.
  4. Kies voor ‘Toestelregistraties’.
Ik ga mijn telefoon verkopen of repareren, hoe blokkeer ik de Rabo Wallet App?

Wil je je telefoon verkopen of laten repareren? Voorkom dat anderen je Rabo Wallet App kunnen gebruiken:

Android

  1. Open de Rabo Wallet App.
  2. Kies ‘Menu’.
  3. Kies ‘Verwijder Rabo Wallet registratie(s)’.
  4. Verwijder de registratie(s).
  5. Verwijder de Rabo Wallet App van je telefoon.
    Kan ik ook klantenkaarten opslaan in de Rabo Wallet?

    Klantenkaarten uit je portemonnee kun je digitaal bewaren in de Rabo Wallet. 

    Je kan je klantenkaart horizontaal tonen door op de barcode te klikken, waardoor de barcode beter gescand kan worden. Ook de schermverlichting hoger zetten helpt om beter te kunnen scannen. In sommige winkels lukt het niet om de streepjescode te scannen die op je klantenkaart in de Rabo Wallet staat. Dat ligt aan de scan-techniek die de winkel gebruikt. Helaas kunnen wij dit niet verhelpen. Vaak neemt de winkelier in dat geval de getallen bij de streepjescode over. 

    Ook zonder internetverbinding kan je gebruik maken van je klantenkaarten. Je hebt wel wifi nodig om kaarten te verwijderen of toe te voegen.

    We raden je aan om je klantenkaarten niet weg te gooien nadat je ze in de Rabo Wallet hebt opgeslagen. Je kan ze wel uit je portemonnee halen en thuis bewaren. Als je mobiele klantenkaart in een winkel niet gescand kan worden bijvoorbeeld, dan kan je altijd terugvallen op de plastic versie.

    Kan ik mijn saldo van mijn Rabo Wallet checken?

    Ja dat kan. In de Rabo Wallet kun je snel je saldo bekijken. Na een betaling met de Rabo Wallet wordt dit direct bijgewerkt.

    Service en Contact