Help onze dienstverlening te verbeteren

Heeft u als particuliere klant een klacht, compliment of tip? Laat het ons weten. U kunt ook een vraag stellen.

Tip

Via 'Chat' kunt u uw vraag aan een van onze medewerkers stellen. U kunt uw vraag ook op andere manieren stellen. Kies de manier die het beste bij u en uw vraag past.

Online formulier

Facebook

Twitter

Bent u niet tevreden over onze dienstverlening? Laat ons weten wat uw klacht is, dan zoeken we samen een oplossing.

Zo kunt u een klacht indienen

Heeft u een compliment? Dat horen wij graag!

Uw tip is voor ons erg waardevol. Laat ons weten hoe wij onze dienstverlening kunnen verbeteren.

Meedenken met de Rabobank

Heeft u een goed idee waarmee wij onze dienstverlening kunnen verbeteren? Meld u dan aan voor 'Denk mee met je bank'. In deze online community verbeteren wij samen met onze klanten de producten en dienstverlening van de Rabobank. U oefent zo direct invloed uit op onze keuzes. Daarnaast kunt u met ons en andere klanten in gesprek gaan op ons forum. Geef uw mening, deel ervaringen en draag verbeterpunten aan. Wij reageren op het forum op uw reacties. Ook leest u hoe onderwerpen zijn opgepakt in de praktijk.

Zo werkt het

  • U meldt zich aan via www.rabobank.nl/denkmee.
  • Zodra u bent aangemeld, kunt u reageren op onderwerpen in de community.
  • Als u zichzelf aanmeldt voor de nieuwsbrief, ontvangt u eens per twee weken een e-mail met informatie over nieuwe onderwerpen.

Aanmelden voor 'Denk mee met je bank'

Dit doen wij met uw feedback

Uw feedback is voor ons het signaal dat onze dienstverlening beter kan. Kijk welke aanpassingen we gedaan hebben aan de hand van vragen, klachten of tips van onze klanten.

Zelf uw bankpas deblokkeren

Is uw bankpas geblokkeerd omdat u bijvoorbeeld drie keer de verkeerde pincode heeft ingevoerd? Dan hoeft u sinds kort niet meer naar kantoor om deze blokkade op te heffen. U regelt het vanaf nu zelf telefonisch of via onze chat in de Rabo Bankieren App of chatfunctie op de website. Klanten die in het buitenland zitten of klanten die buiten kantooruren bellen, kunnen op deze manier direct geholpen worden.

Neem contact op met uw bank

Klachtbehandeling verbeterd

We hebben het voor u makkelijker gemaakt om een klacht in te dienen, doordat deze pagina op onze website is vernieuwd. U kunt hier online een klacht, tip of compliment doorgeven. Deze komen nu meteen bij de juiste medewerker binnen. Onze medewerkers hebben meer ruimte gekregen om samen met u naar een passende oplossing te zoeken. Wij analyseren alle klachten om hiervan te leren en zo onze dienstverlening te verbeteren. Op deze pagina leest u ook welke verbeteringen wij pas geleden hebben doorgevoerd na feedback van onze klanten. In de Vertrouwensmonitor Banken komt naar voren dat de waardering van klanten over de klachtbehandeling door de Rabobank is gestegen van 3,0 in 2015 naar 3,4 in 2016 (op een schaal van 1 tot 5).

Meer over de Vertrouwensmonitor Banken

Betalingen over langere periode terugzoeken

Uiterlijk 31 augustus 2016 kunt u online bij- en afschrijvingen van uw betaalrekening terugzoeken tot 1 september 2010. Al uw betalingen vanaf 1 september 2010 staan dan in Rabo Internetbankieren. Tot nu toe kon u maar 15 maanden terugkijken. Als u uw betaalrekening(en) heeft geopend na 1 september 2010, dan kunt u terugkijken tot het moment waarop u de rekening opende.

Meer informatie over deze wijziging in uw transactieoverzicht

Vanaf 1 juli 2016: rentemiddeling

Klanten vroegen ons waarom wij geen rentemiddeling aanbieden.

Onze aanpassing

Wie de rente van zijn Rabobankhypotheek heeft vastgezet, kan vanaf 1 juli 2016 boetevrij het rentecontract openbreken en overstappen op een lagere rente.

Meer over rentemiddeling als extra service

Duidelijke informatie over advies en advieskosten bij pensioenadvies

Klanten gaven aan dat onze informatie over de kosten bij pensioenadvies op Rabobank.nl niet duidelijk was.

Onze aanpassing

De kosten van een adviesgesprek over pensioen worden nu helder uitgelegd op onze site. Daarnaast is informatie toegevoegd over de kosten van advies tijdens de looptijd.

Meer over advies over uw inkomen voor later of uw vrijvallende lijfrente

Snellere uitkering bij fraude met pas en/of pincode

Klanten die slachtoffer waren van fraude met pas en/of pincode moesten vaak erg lang wachten op de uitkering van het schadebedrag.

Onze aanpassing

Als blijkt dat de pas en/of pincode door criminelen is ontfutseld, dan wordt het schadebedrag binnen 5 werkdagen uitgekeerd. De schade wordt niet vergoed als de pincode in vertrouwen aan iemand is meegegeven.

Duidelijke informatie over de levering van contant geld

Bij een bestelling van contant geld kregen klanten een dag van ophalen door. Het geld lag soms echter al eerder klaar op de bank. Ook kon de bestelling niet geannuleerd worden.

Onze aanpassing

Als u contant geld bestelt, laten wij u exact weten vanaf welke dag de bestelling klaarligt. Ook kunt u de bestelling annuleren, bijvoorbeeld als u het geld toch niet nodig heeft.

De Rabo Bankieren App wordt steeds verbeterd

Na de introductie van de nieuwe Rabo Bankieren App in september 2015 kregen we veel reacties. Mede naar aanleiding daarvan hebben we de app flink verbeterd.

Steeds meer nieuwe mogelijkheden

De Rabo Bankieren App is steeds in ontwikkeling. Lees wat u op dit moment met de app kunt doen en welke mogelijkheden in de toekomst worden toegevoegd. Kijk ook hoe u uw mening aan ons kunt doorgeven, zodat we samen kunnen werken aan de ontwikkeling van online bankieren.

Meer over de Rabo Bankieren App

Contact

Rabobank