Help onze dienstverlening te verbeteren

Heeft u als particuliere klant een klacht, compliment of tip? Laat het ons weten. U kunt ook een vraag stellen.

Tip

Via 'Chat' kunt u uw vraag aan een van onze medewerkers stellen. U kunt uw vraag ook op andere manieren stellen. Kies de manier die het beste bij u en uw vraag past.

Online formulier

Facebook

Twitter

Bent u niet tevreden over onze dienstverlening? Laat ons weten wat uw klacht is, dan zoeken we samen een oplossing.

Zo kunt u een klacht indienen

Heeft u een compliment? Dat horen wij graag!

Uw tip is voor ons erg waardevol. Laat ons weten hoe wij onze dienstverlening kunnen verbeteren.

Dit doen wij met uw feedback

Uw feedback is voor ons het signaal dat onze dienstverlening beter kan. Kijk welke aanpassingen we gedaan hebben aan de hand van vragen, klachten of tips van onze klanten.

Zelf uw bankpas deblokkeren

Is uw bankpas geblokkeerd omdat u bijvoorbeeld drie keer de verkeerde pincode heeft ingevoerd? Dan hoeft u sinds kort niet meer naar kantoor om deze blokkade op te heffen. U regelt het vanaf nu zelf telefonisch of via onze chat in de Rabo Bankieren App of chatfunctie op de website. Klanten die in het buitenland zitten of klanten die buiten kantooruren bellen, kunnen op deze manier direct geholpen worden.

Neem contact op met uw bank

Klachtbehandeling verbeterd

We hebben het voor u makkelijker gemaakt om een klacht in te dienen, doordat deze pagina op onze website is vernieuwd. U kunt hier online een klacht, tip of compliment doorgeven. Deze komen nu meteen bij de juiste medewerker binnen. Onze medewerkers hebben meer ruimte gekregen om samen met u naar een passende oplossing te zoeken. Wij analyseren alle klachten om hiervan te leren en zo onze dienstverlening te verbeteren. Op deze pagina leest u ook welke verbeteringen wij pas geleden hebben doorgevoerd na feedback van onze klanten. In de Vertrouwensmonitor Banken komt naar voren dat de waardering van klanten over de klachtbehandeling door de Rabobank is gestegen van 3,0 in 2015 naar 3,4 in 2016 (op een schaal van 1 tot 5).

Meer over de Vertrouwensmonitor Banken

Betalingen over langere periode terugzoeken

Uiterlijk 31 augustus 2016 kunt u online bij- en afschrijvingen van uw betaalrekening terugzoeken tot 1 september 2010. Al uw betalingen vanaf 1 september 2010 staan dan in Rabo Internetbankieren. Tot nu toe kon u maar 15 maanden terugkijken. Als u uw betaalrekening(en) heeft geopend na 1 september 2010, dan kunt u terugkijken tot het moment waarop u de rekening opende.

Meer informatie over deze wijziging in uw transactieoverzicht

Vanaf 1 juli 2016: rentemiddeling

Klanten vroegen ons waarom wij geen rentemiddeling aanbieden.

Onze aanpassing

Wie de rente van zijn Rabobankhypotheek heeft vastgezet, kan vanaf 1 juli 2016 boetevrij het rentecontract openbreken en overstappen op een lagere rente.

Meer over rentemiddeling als extra service

Duidelijke informatie over advies en advieskosten bij pensioenadvies

Klanten gaven aan dat onze informatie over de kosten bij pensioenadvies op Rabobank.nl niet duidelijk was.

Onze aanpassing

De kosten van een adviesgesprek over pensioen worden nu helder uitgelegd op onze site. Daarnaast is informatie toegevoegd over de kosten van advies tijdens de looptijd.

Meer over advies over uw inkomen voor later of uw vrijvallende lijfrente

Snellere uitkering bij fraude met pas en/of pincode

Klanten die slachtoffer waren van fraude met pas en/of pincode moesten vaak erg lang wachten op de uitkering van het schadebedrag.

Onze aanpassing

Als blijkt dat de pas en/of pincode door criminelen is ontfutseld, dan wordt het schadebedrag binnen 5 werkdagen uitgekeerd. De schade wordt niet vergoed als de pincode in vertrouwen aan iemand is meegegeven.

Duidelijke informatie over de levering van contant geld

Bij een bestelling van contant geld kregen klanten een dag van ophalen door. Het geld lag soms echter al eerder klaar op de bank. Ook kon de bestelling niet geannuleerd worden.

Onze aanpassing

Als u contant geld bestelt, laten wij u exact weten vanaf welke dag de bestelling klaarligt. Ook kunt u de bestelling annuleren, bijvoorbeeld als u het geld toch niet nodig heeft.

De Rabo Bankieren App wordt steeds verbeterd

Wij verbeteren de Rabo Bankieren App continu. Uiteraard doen wij ons best om dat zo goed mogelijk te doen, maar het kan natuurlijk altijd beter. Daarom horen wij graag wat je van de app vindt.

Meer over de Rabo Bankieren App

Feedback op de Rabo Bankieren App

Om feedback van zo veel mogelijk gebruikers te krijgen, hebben we in het derde kwartaal van 2017 de mogelijkheid om feedback te geven op een goed vindbare plek gezet in de iOS-versie van de app. Voor Android gaan we dit binnenkort ook doen.

Ben je enthousiast over de app? Dan vinden we het uiteraard leuk als je dat ook met de rest van de wereld deelt. Daarom vragen we je om de app ook te beoordelen in de App Store*. Dit heeft inmiddels gezorgd voor een flinke groei van het aantal beoordelingen in de App Store: zo’n 75.000 in een half jaar.

*Voor het vragen van deze beoordeling maken we gebruik van de standaard dienst van Apple waarmee je eenvoudig een sterrenbeoordeling kunt geven zonder de app te verlaten. Bij deze dienst bepaalt Apple of het beoordelingsvenster wordt getoond, dit kan tot maximaal drie keer per jaar. Als de gebruiker al een beoordeling heeft achtergelaten, kan het beoordelingsvenster niet nogmaals worden getoond. In de instellingen van de iPhone (vanaf iOS 11) kan de gebruiker zelf bepalen of beoordelingsvensters getoond mogen worden door apps. Lees meer over deze dienst op de Apple-website voor ontwikkelaars.

Contact

Rabobank