
Klantidentificatie op afstand
In deze tijd zijn er minder live klantgesprekken. Ook verwachten we dat klanten meer advies willen via telefoon of videogesprek. Om ervoor te zorgen dat jij je klant goed kunt blijven adviseren, stellen wij per direct het proces ’Advies op afstand’ beschikbaar. Hiermee kun jij een klant telefonisch of via webcam adviseren en gaat het identificeren (en verifiëren) via een videoverbinding zoals Skype of Facetime. Dit proces is in ieder geval tot 1 juli aanstaande beschikbaar.
Werkwijze
Maak je gebruik van klantidentificatie op afstand? Dan ben je verplicht de identiteit van de bij het product betrokken personen vast te stellen middels onderstaande voorschriften. Daarnaast is ook het uitvoeren van een klantonderzoek verplicht (zie CDD informatiedocument intermediair). Hiervoor dien je de volgende stappen te doorlopen.
Let op: execution only is en blijft niet mogelijk. Er wordt altijd advies gegeven.
Vragen of onduidelijkheden?
Neem contact op met jouw intermediairdesk.
Hulp nodig?
Bel met één van onze medewerkers
Heb je de Rabo App?
Bel ons dan met de app. Zo hebben wij je gegevens direct bij de hand en kunnen we je nog sneller helpen.