Veelgestelde vragen over 'Rekening bij andere bank' functie

Wie kunnen een betaalrekening van andere bank toevoegen aan de Rabo App?

Alle klanten van de Rabobank van 16 jaar of ouder, met een betaalrekening bij ING of ABN AMRO.

Wat kan ik doen met de functie ‘Rekening bij andere bank’?

Heb je ook een betaalrekening bij een andere bank? Met ‘Rekening bij andere bank’ kun je deze rekening toevoegen aan de Rabo App of Rabo Online Bankieren. Je kunt het saldo en de transacties van je betaalrekening bekijken.

Wat gebeurt er als ik een betaalrekening van een andere bank koppel?

Als je je betaalrekening van een andere bank koppelt aan de Rabo App, komt deze in 'Mijn Overzicht' te staan. Je kunt dan het saldo en de transacties bekijken. In de toekomst krijg je ook meer inzicht in je inkomsten en uitgaven van al je betaalrekeningen.

Wat kost het?

Voor het gebruik van deze functie betaal je geen extra kosten, naast de standaard kosten voor het aanhouden van je betaalrekening.

Hoe zit het met privacy?

We gaan zorgvuldig om met je privacy en je gegevens zijn altijd goed beschermd. Wij gebruiken de gegevens alleen voor Rabo Online Bankieren in lijn met ons privacy statement. Meer informatie over privacy en gegevens vind je in ons privacy statement.

Bekijk het Privacy statement

Betaalrekeningen van welke banken kan ik toevoegen?

Op dit moment kun je een betaalrekening van ABN AMRO en ING koppelen. Houd de Rabo App in de gaten voor meer mogelijkheden.

Kan ik ook een rekening van een andere bank toevoegen via Rabo Online bankieren?

Ja, je kunt zowel via de Rabo App als Rabo online bankieren een rekening toevoegen.

Hoeveel betaalrekeningen kan ik toevoegen?

Dat is afhankelijk van de andere bank.

  • ABN AMRO: je kunt in je app één betaalrekening van ABN AMRO toevoegen
  • ING: je kunt in je app één koppeling maken met ING, vervolgens kun je een onbeperkt aantal betaalrekeningen toevoegen
Kan ik een zakelijke betaalrekening van een andere bank toevoegen?

Ja dat kan, je kan ook jouw zakelijke betaalrekening van een andere bank koppelen aan Rabo App, mits de andere bank dat aanbiedt. Als je niet de (mede)-rekeninghouder bent van de rekening bij de andere bank, kun je de rekening niet koppelen aan de Rabo App.

Kan ik een spaarrekening van een andere bank toevoegen?

Op het moment kun je alleen betaalrekeningen van andere banken toevoegen. Mogelijk kun je in de toekomst ook andere producten van andere banken toevoegen. Houd de Rabo App in de gaten voor de laatste ontwikkelingen.

Kan de Rabobank mijn transacties van mijn andere rekening inzien?

Transacties van rekeningen van een andere bank worden alleen opgeslagen om jou de beste service in de app te bieden. Daarvoor gelden dezelfde privacyregels, toegang en veiligheidseisen als voor Rabobank transacties. Deze zijn uiteraard zeer streng.

Kan ik mijn betaalrekening van een andere bank ook verwijderen?

Ja, je kan de koppeling met de andere bank altijd verwijderen uit de Rabo App of Rabo Online Bankieren. Alle gegevens zullen wij dan verwijderen.

Waarom moet ik na 90 dagen opnieuw toestemming geven?

Dat is wettelijk bepaald. Na 90 dagen moet je opnieuw toestemming geven om je betaalrekening van een andere bank in te zien in de Rabo App. 

Hoe verwijder ik een rekening van een andere bank uit de app?

Je kunt de rekening van een andere bank verwijderen in het menu ‘Zelf regelen’ onder ‘Rekening bij andere bank'. Let op, hiermee verwijder je alle rekeningen van de gekoppelde bank.

Kan ik ook geld overmaken vanuit de Rabo App met de betaalrekeningen bij andere banken?

Dat is op dit moment nog niet mogelijk. 

Service en Contact