Opdrachten ondertekenen en verzenden

Via dit scherm kunt u in Rabo Internetbankieren opdrachten verzenden. Gebruik hiervoor de Rabo Scanner of Random Reader Comfort en uw bankpas. Om veilig te bankieren is het belangrijk dat u zelf goed oplet.

Ondertekenen en verzenden opdrachten met de Rabo Scanner

Ondertekenen en verzenden Rabo Scanner

Uitleg

  1. Overzicht van de opdrachten die u wilt verzenden. 
  2. Uw rekeningnummer. 
  3. Het totaalbedrag van alle opdrachten die verzonden moeten worden. Let op: ook de bedragen van in te trekken of te wijzigen opdrachten zijn hierin meegenomen. Wijkt het bedrag af van de ingevoerde opdrachten? Neem dan direct contact op met uw Rabobank.
  4. De kleurcode die u moet scannen met de Rabo Scanner.
  5. Op het scherm van de Rabo Scanner staat een samenvatting van de door u geplaatste betaal- of orderopdrachten. Controleer deze samenvatting altijd. Deze moet overeenkomen met de samenvatting bovenin het ondertekenen scherm op uw computer, tablet of mobiel. 
  6. Als de samenvatting klopt, druk dan op ‘JA’ op de Rabo Scanner. De Rabo Scanner maakt dan een signeercode. Wijkt deze samenvatting af? Druk dan op ‘NEE’ op de Rabo Scanner. De scanner toont de opdracht zoals de Rabobank deze van u heeft ontvangen. Klopt de opdracht niet? Klik dan op ‘Annuleren’ en pas uw betaalopdracht aan. Wanneer de samenvatting afwijkt kan dit wijzen op fraude. Neem in dat geval contact op met uw Rabobank. Let op: de melding 'U maakt of wijzigt een afspraak met de lokale bank' kunt u beantwoorden met 'JA' op de Rabo Scanner. De Rabo Scanner toont deze standaardtekst soms, omdat nog niet alle onderdelen van de site van de Rabobank zijn aangepast op het gebruik van de Rabo Scanner.
  7. Vul hier de signeercode in die gemaakt is met de Rabo Scanner.
  8. Klik na het invullen van de signeercode op “ondertekenen” om de opdrachten te versturen.
  9. Als u op 'Annuleren' klikt wordt het versturen van de opdrachten afgebroken. U kunt in het menu opnieuw voor 'Te verzenden opdrachten' kiezen om de opdracht(en) alsnog te versturen.

Veelgestelde vragen over de Rabo Scanner

Bekijk de demo over opdrachten verzenden met de Rabo Scanner

English demo signing with the Rabo Scanner

Ondertekenen en verzenden opdrachten met Random Reader Comfort

Ondertekenen en verzenden Random Reader

Uitleg

  1. Overzicht van de opdrachten die u wilt verzenden. 
  2. Uw rekeningnummer. 
  3. Het totaalbedrag van alle opdrachten die verzonden moeten worden. Let op: ook de bedragen van in te trekken of te wijzigen opdrachten zijn hierin meegenomen. Wijkt het bedrag af van de ingevoerde opdrachten? Neem dan direct contact op met uw Rabobank.
  4. Het controlegetal dat u op de Random Reader moet invoeren.
  5. Het tweede controlegetal: dit is altijd het totaalbedrag (voor de komma) van alle door u geplaatste betaal- of orderopdrachten. Controleer dit bedrag altijd. U vindt dit bedrag bovenin het verzendscherm. Voer dit getal in op uw Random Reader. 
  6. Eventueel derde controlegetal: bij betalingen met hoge bedragen wordt er om een derde controlegetal gevraagd. Dit is een rekeningnummer van één van de begunstigden in het overzicht 'Te verzenden opdrachten'. Dit kunt u zelf zijn, als u naar een eigen rekening geld overmaakt. Bij een batch is dit altijd het rekeningnummer van de opdrachtgever. Controleer dit rekeningnummer altijd zorgvuldig. 
  7. Vul hier de code in die uw Random Reader geeft. 
  8. Klik na het invullen van de signeercode op verzenden om uw opdrachten te versturen. 
  9. Als u op 'Annuleren' klikt wordt het verzenden van de opdrachten afgebroken. U kunt in het menu opnieuw voor 'Verzenden' kiezen om de opdrachten alsnog te versturen.

Lees meer over het gebruik van de Random Reader Comfort

Problemen of foutmeldingen bij internetbankieren

We doen ons uiterste best om ervoor te zorgen dat u altijd en overal kunt bankieren. Krijgt u een foutcode of foutmelding? Of heeft u een ander probleem bij internetbankieren? Kijk dan hoe u dit meestal zelf kunt oplossen.

Lees meer over problemen of foutmeldingen bij internetbankieren