Adres wijzigen

Als je gaat verhuizen ontvangen wij graag je nieuwe adres. Je adreswijziging geef je het snelst online aan ons door. Ben je al een tijdje geleden verhuisd? Geen probleem, geef dit vandaag nog aan ons door.

Adres wijzigen
Zakelijke klant

Zo geef je een adreswijziging door

Je geeft je nieuwe adres door in Rabo Online Bankieren of de Rabo App. 

  1. Log in in internetbankieren of de Rabo App.
  2. kies 'Profiel'. Dit is het icoon rechtsboven in je scherm.
  3. Selecteer je gebruikersnaam.
  4. Kies 'Contactgegevens wijzigen' en wijzig je gegevens.
  5. Je ontvangt een bevestiging via e-mail of sms.

Geef bij het doorgeven van je nieuwe adres ook direct aan of je partner en minderjarige kinderen meeverhuizen. Thuiswonende kinderen die 18 jaar of ouder zijn kunnen zelf online hun adreswijziging doorgeven.

Verwerkingstijd adreswijziging

We verwerken je verhuizing op de datum die je doorgeeft. Dat kan per direct of op een datum in de toekomst. Je vindt je nieuwe adres in je Profiel. Ook zie je de datum waarop je je adres hebt gewijzigd.

Adres wijzigen zonder internetbankieren of Rabo App

Stel, je heb geen Rabo Online Bankieren of Rabo App, maar je wilt wel je adreswijziging aan ons doorgeven. Dat kan.

Neem contact op

Andere bankzaken regelen bij een verhuizing

Ga je samenwonen, op kamers of juist uit elkaar? Of verhuis je naar het buitenland? Wat de reden van je verhuizing ook is, denk naast het doorgeven van je nieuwe adres ook aan het regelen van andere bankzaken en verzekeringen.

Lees meer over verhuizen

Veelgestelde vragen

Geeft de gemeente mijn adreswijziging aan de Rabobank door?

Nee, je bank is een van de bedrijven waar je je adreswijziging apart aan door moet geven als je gaat verhuizen. De gemeente doet dit niet voor je.

Wat moet ik doen als ik post van de Rabobank blijf ontvangen op het oude adres?

Neem contact met ons op als je post van de Rabobank op je oude adres blijft ontvangen.

Neem contact met ons op

Wat moet ik doen als jullie systeem mijn nieuwe adres niet herkent?

Herkent ons systeem je nieuwe adres niet? Neem dan contact met ons op.

Neem contact met ons op

Wat moet ik doen als ik twee of meer verhuizingen wil doorgeven?

Staan er komende periode meerdere verhuizingen bij jou op de planning? Bijvoorbeeld omdat je in mei je verkochte huis uit moet, maar nog tot september moet wachten op je nieuwbouwhuis? Je woont dan misschien tijdelijk even ergens anders, voordat je naar je nieuwe huis vertrekt. 

Geef dan je adreswijzigingen apart aan ons door. Doe dat een paar dagen vóór je verhuisdatum, of op de dag dat je verhuist. In dit voorbeeld geef je in mei een adreswijziging voor je tijdelijke woning door. In september geef je dan de adreswijziging voor je nieuwbouwhuis door.

Wat moet ik doen als mijn verhuizing niet doorgaat?

Is je nieuwe adres al bij ons verwerkt, maar gaat je verhuizing niet door? Neem dan contact met ons op.

Neem contact met ons op

Heb ik mijn betaalpas en Rabo Scanner nodig om mijn adres online te wijzigen?

Nee, je vijfcijferige code is voldoende om de nieuwe gegevens te bevestigen.

Service en Contact