Zoeken

Cultuursponsoring

De Rabobank is al vele jaren als grote sponsor actief in de culturele sector. Door samen te werken met vooraanstaande culturele partners maken wij cultuur toegankelijker. Voor iedereen.

Koor in klassieke muziek

Culturele partners

Het cultuursponsorbeleid van de Rabobank was tot nu toe gericht op kunst en musea. Hoewel de focus op kunst en musea de komende jaren belangrijk blijft, verbreden we de betrokkenheid in cultuursponsoring sinds begin 2011 met klassieke muziek. Rabobank vult deze sponsoring in eerste instantie in door een partnership met De Nederlandse Bachvereniging, een toonaangevende organisatie in klassieke muziek in binnen- en buitenland. Met deze samenwerking willen we klanten en relaties van de Rabobank kennis laten maken met en laten genieten van klassieke muziek op topniveau.

Hoofdsponsor

Rabobank is hoofdsponsor van Bosch Visions, de grootste tentoonstelling van werken van Jheronimus Bosch. Deze unieke expositie wordt in 2016 in ’s-Hertogenbosch gehouden. Dit is onderdeel van de meerjarenmanifestatie Jheronimus Bosch 500, ter herdenking van het vijfhonderdste sterfjaar van Nederlands beroemdste middeleeuwse schilder. Als hoofdsponsor wil Rabobank bijdragen aan deze bijzondere tentoonstelling. Zo kunnen klanten en kunstliefhebbers genieten van een groot gedeelte van het wereldberoemde oevre van Jheronimus Bosch.

Rabo Kunstcollectie

De Rabo Kunstcollectie is sinds 1984 uitgegroeid tot een van de meest belangrijke bedrijfscollecties van eigentijdse Nederlandse kunst met internationale accenten. De collectie heeft een eigen tentoonstellingsruimte, de Rabo Kunstzone, in de publieke ontvangsthal van het nieuwe kantoor van Rabobank Nederland in Utrecht. Er zijn twee tentoonstellingen per jaar. De Kunstzone is vrij toegankelijk voor iedereen.