Onze maatschappelijke impact

In Nederland hebben we vorig jaar veel bedrijven duurzaam gefinancierd, zzp-ers laten starten, duizenden mensen toegang gegeven tot de woningmarkt en sport voor velen mogelijk gemaakt. Het zijn slechts een paar voorbeelden uit ons jaarverslag 2016 van de impact die wij maakten in de maatschappij. En daar zijn we best trots op.

Bekijk ons online jaaroverzicht 2016

#trotsop2016

Onze missie als bank is een substantiële bijdrage leveren aan het welzijn en de welvaart in Nederland. We geloven dat als we ons netwerk, kennis en kapitaal verbinden aan dat van andere partners, we mensen in beweging kunnen krijgen. Enkele bijzondere voorbeelden:

  • We maken ons in ons productaanbod sterk voor moeilijke doelgroepen: Rabobank ontwikkelde een speciale hypotheek voor ZZP’ers die door hun variabel inkomen elders moeilijk aan een hypotheek komen, omdat wij niet willen dat dit een verloren generatie wordt.

Lees meer over hypotheken voor ZZP'ers

  • Rabobank Den Haag werkt in de regio Den Haag samen met betrokken partijen aan het merk “Noordzeevis uit Scheveningen”. Zodat deze lekkere, gezonde en duurzaam gevangen vis straks bij iedereen op het bord ligt.

Lees meer over "Noordzeevis uit Scheveningen"

  • Soms voel je dat één woord een hele wereld kan samenvatten. Een levenshouding. Dat gebeurde bij het nieuwe woord regionomie. Het ontstond toen expeditieteams op initiatief van Rabobank Meppel – Staphorst – Steenwijkerland op expeditie gingen met de uitdaging om de kracht van de regio te versterken. De teams bestaan uit medewerkers van Rabobank en mensen uit de regio. In de expeditieteams is ontdekt dat met elkaar op expeditie gaan een waardevolle ervaring is die zorgt voor duurzame verbindingen voor de toekomst.

Lees meer over regionomie

Lees ook meer voorbeelden over onze maatschappelijke impact op:

www.raboversterkt.nl

www.aandeelindebuurt.nl

Nieuwe sponsorstrategie

Ook zetten we sponsoring van verenigingen en stichtingen in om de lokale welvaart te stimuleren. In onze nieuwe sponsorstrategie stimuleren we verenigingen en stichtingen om hun maatschappelijke ambities te realiseren met behulp van lokale partners, netwerken, verenigingsexperts en kennis en netwerk van de Rabobank.

Lees meer over onze sponsorstrategie

Infographic: Rabobank in 2016

We hebben enkele belangrijke cijfers in een infographic gezet: een korte samenvatting van onze activiteiten in het jaar 2016 en een overzicht van onze maatschappelijke impact.

Lokale maatschappelijke impact

Ook vandaag de dag zijn we druk met het creëren van welvaart en welzijn voor Nederland. Met 103 banken in 40 regio’s en 12 provincies, weten we precies wat er lokaal leeft en waar we een positief verschil kunnen maken.

Ook bij uw eigen lokale bank?

Wilt u weten waarin en hoe we als bank een verschil maken in uw regio? Bekijk hieronder dan de maatschappelijke impact in uw omgeving.

Ontdek meer over onze maatschappelijke impact via #trotsop2016