Tijdens uw vakantie

Als er tijdens uw vakantie iets misgaat, kunt u voor hulp bij problemen bij ons terecht.

Bankzaken

Bel voor noodhulp bij uw bankzaken met Interhelp: +31 88 722 67 67 (gebruikelijke belkosten).

Pas gestolen of verloren

  • Blokkeer en vervang uw pas via Interhelp op +31 88 722 67 67 (24 uur per dag, 7 dagen per week, gebruikelijke belkosten) of de Rabo Bankieren App.
  • Een vervangende pas of card wordt verstuurd naar uw thuisadres.
  • Gebruik als dat kan een pas van een andere rekening of uw creditcard voor geldopnames en betalingen.
  • Als het nodig is, regelt Interhelp noodgeld voor u.

Lees meer over noodgeld

Geld opnemen met bankpas lukt niet

Kunt u geen geld opnemen bij een geldautomaat in het buitenland? Dit kan verschillende oorzaken hebben.

(Tijdelijke) beperkingen met geldautomaten

U kunt met uw bankpas geld opnemen bij automaten met het Maestro-logo. In een aantal landen zijn er echter problemen bekend bij het opnemen van geld.

Bekijk in welke landen (tijdelijke) beperkingen zijn met geldautomaatopnames

Pas staat uit voor gebruik buiten Europa

Uw pas staat standaard 'uit' voor landen buiten Europa. Dat betekent dat u buiten Europa niet kunt pinnen bij geld- en betaalautomaten. U kunt uw bankpas alsnog aanzetten via Rabo Internetbankieren, via de Rabo Bankieren App of telefonisch via Interhelp.

Bankpas instellen voor gebruik buiten Europa

Pas beschadigd

U kunt een nieuwe pas aanvragen via de Rabo Bankieren App of via internetbankieren. Deze ligt dan bij thuiskomst voor u klaar. Gebruik als dat kan uw creditcard voor geldopnames en betalingen. Interhelp kan, als dat nodig is, noodgeld voor u regelen.

Toegangscode kwijt

Bent u uw toegangscode voor de Rabofoon of de Rabo Bankieren App kwijt? Of denkt u dat deze bekend is bij anderen? Blokkeer dan de code door drie keer een verkeerde toegangscode in te toetsen. Hierna kunt u met uw Random Reader of Rabo Scanner uw toegangscode wijzigen via Rabo Internetbankieren of in de Rabo Bankieren App. U kiest zelf uw toegangscode en kunt deze direct gebruiken.

Toegangscode wijzigen

Telefoon met Rabo Bankieren App gestolen of verloren

Hef uw toestelregistratie op om te voorkomen dat iemand anders de Rabo Bankieren App op uw telefoon kan gebruiken.

Toestelregistratie opheffen

Verzekeringen

Bent u verzekerd bij Interpolis? Neem dan contact op voor noodhulp of om schade te melden.

Noodhulp

Spoedeisende hulp reisverzekering: +31 13 462 04 62

Als u een autoverzekering of reisverzekering van Interpolis heeft, belt u dit nummer van Interpolis voor noodhulp in Nederland en in het buitenland. 24 uur per dag en 7 dagen per week.

Spoedeisende hulp zorgverzekering: + 31 71 364 18 50

Heeft u de zorgverzekering Interpolis ZorgActief®? Bel dan voor spoedeisende hulp in het buitenland de Interpolis Alarmcentrale. Zij helpen u met wereldwijde kennis van de lokale gezondheidszorg en de kwaliteit van ziekenhuizen.

Niet-spoedeisende medische vragen

Als u een zorgverzekering heeft bij Interpolis, belt u voor niet-spoedeisende medische vragen voor of tijdens de vakantie de Vakantiedokter via +31 71 364 18 02. Dit is een Nederlands sprekende hulpverlener die 7 dagen per week, 24 uur per dag bereikbaar is.

Schade melden of vakantie annuleren

Is uw bagage kwijt of gestolen? Of moet u uw vakantie annuleren? Kijk dan op Interpolis.nl. Hier vindt u:

  • waar u uw schade of annulering kunt melden (online of telefonisch)
  • welke informatie u bij de hand moet houden, zodat Interpolis uw melding snel kan afhandelen
  • hoe uw schadeafhandeling verloopt

Schade of ziekte op reis melden op Interpolis.nl

Annulering melden op Interpolis.nl