Veelgestelde vragen woonhuisverzekering

Wat wel en niet is verzekerd bij schade

Hier vindt u het antwoord op de meest gestelde vragen over de Interpolis Woonhuisverzekering..

Vragen over wat verzekerd is op de woonhuisverzekering

Ik heb waterschade aan het plafond aan de muur. Ben ik hiervoor verzekerd?

Ja, die schade is verzekerd, als de oorzaak ook verzekerd is. Bij een aantal specifieke oorzaken bent u niet verzekerd. Voorbeelden daarvan zijn slecht onderhouden kitnaden, neerslag die door de muren heen trekt en neerslag die binnenkomt door openstaande ramen of deuren.

Interpolis zal dus eerst de oorzaak van de waterschade of lekkage vaststellen, voordat u weet of u verzekerd bent.

Er zit vocht tussen het dubbelglas van mijn woning. Ben ik hiervoor verzekerd?

Vocht of condens tussen de ruiten (lekslag) is verzekerd, wanneer de ruit niet ouder is dan tien jaar en u bij de fabriek of leverancier geen garantie heeft.

Ik heb een barst in de ruit van mijn woning. Ben ik hiervoor verzekerd?

Ja, glasbreuk is verzekerd. U kunt deze schade melden bij Interpolis. Interpolis schakelt graag een glasbedrijf voor u in. Dit heeft als voordeel dat u verder niets hoeft te regelen en ook de kosten niet hoeft voor te schieten.

Ik heb stormschade aan mijn schutting. Ben ik hiervoor verzekerd?

Ja. Er geldt wel een eigen risico van € 200. Als uw schutting niet goed onderhouden is, keert Interpolis niets uit.

Ik heb waterschade door het voeg- en kitwerk in de badkamer. Ben ik verzekerd?

Nee. Omdat waterschade als gevolg van voeg- en kitwerk meestal een gevolg is van slecht onderhoud, bent u hiervoor niet verzekerd.

Ik heb brandschade aan mijn planten in de tuin. Ben ik hiervoor verzekerd?

Ja, brandschade aan planten, struiken en bomen is tot € 25.000 verzekerd.

Overige veelgestelde vragen

Kan ik bij schade al een schilder/loodgieter inhuren en de factuur later insturen?

Nee, Interpolis heeft eerst een offerte nodig. Zo kunnen de specialisten de offerte beoordelen en u op basis daarvan adviseren. Alleen bij glasbreuk kunt u de schade al wel laten herstellen. Maak dan al wel een goede foto van de schade en u kunt ons bellen met de rekening. Interpolis schakelt graag een glasbedrijf voor u in. Dit heeft als voordeel dat u zelf verder niets hoeft te regelen en ook de kosten niet hoeft voor te schieten.

Meer weten over de woonhuisverzekering van Interpolis. U vindt hier ook de voorwaarden of bereken direct uw premie.

Lees meer over dekking woonhuisverzekering

Schade melden

Wilt u een schade melden? Meestal wordt uw schade met 1 telefoontje afgehandeld. 24 uur per dag, 7 dagen per week. Neem online of telefonisch contact met Interpolis op. Wel zo prettig.

Direct schade melden op Interpolis.nl

Contact

Rabobank