Veelgestelde vragen Woonhuisverzekering (opstalverzekering)

Bekijk de antwoorden op de meestgestelde vragen over de Interpolis Woonhuisverzekering.

Vragen over wat verzekerd is op de woonhuisverzekering

Ik heb waterschade aan het plafond of aan de muur. Ben ik hiervoor verzekerd?

Ja, die schade is verzekerd, als de oorzaak ook verzekerd is. Bij een aantal specifieke oorzaken ben je niet verzekerd. Voorbeelden daarvan zijn slecht onderhouden kitnaden, neerslag die door de muren heen trekt en neerslag die binnenkomt door openstaande ramen of deuren.

Interpolis zal dus eerst de oorzaak van de waterschade of lekkage vaststellen, voordat je weet of je verzekerd bent.

Er zit vocht tussen het dubbelglas van mijn woning. Ben ik hiervoor verzekerd?

Vocht of condens tussen de ruiten (lekslag) is verzekerd, wanneer de ruit niet ouder is dan tien jaar en je bij de fabriek of leverancier geen garantie hebt.

Ik heb een barst in de ruit van mijn woning. Ben ik hiervoor verzekerd?

Ja, glasbreuk is verzekerd. Je kunt deze schade melden bij Interpolis. Interpolis schakelt graag een glasbedrijf voor je in. Dit heeft als voordeel dat je verder niets hoeft te regelen en ook de kosten niet hoeft voor te schieten.

Ik heb stormschade aan mijn schutting. Ben ik hiervoor verzekerd?

Ja. Er geldt wel een eigen risico van € 200. Als je schutting niet goed onderhouden is, keert Interpolis niets uit.

Ik heb waterschade door het voeg- en kitwerk in de badkamer. Ben ik verzekerd?

Nee. Omdat waterschade als gevolg van voeg- en kitwerk meestal een gevolg is van slecht onderhoud, ben je hiervoor niet verzekerd.

Ik heb brandschade aan mijn planten in de tuin. Ben ik hiervoor verzekerd?

Ja, brandschade aan planten, struiken en bomen is tot € 25.000 verzekerd.

Overige veelgestelde vragen

Kan ik bij schade al een schilder/loodgieter inhuren en de factuur later insturen?

Nee, Interpolis heeft eerst een offerte nodig. Zo kunnen de specialisten de offerte beoordelen en je op basis daarvan adviseren. Alleen bij glasbreuk kun je de schade meteen laten herstellen. Maak dan wel een goede foto van de schade. Je kunt ons bellen met de rekening. Interpolis schakelt graag een glasbedrijf voor je in. Dit heeft als voordeel dat je zelf verder niets hoeft te regelen en ook de kosten niet hoeft voor te schieten.

"Schade op zondag online gemeld. Maandag meteen gebeld en afgehandeld. Supersnelle service en klantvriendelijk 👍."

- SGT Alexander-Herben (Helmond)

Tip:

Wil je dat je spullen ook buitenshuis goed verzekerd zijn? Met de Interpolis BuitenDeDeur® verzekering zijn je bezittingen buitenshuis verzekerd tegen schade, verlies en diefstal in Nederland. Je hebt dan bijvoorbeeld geen aparte verzekering voor je smartphone, tablet of laptop meer nodig.

Meer weten over de woonhuisverzekering van Interpolis?

Wil je meer weten over de woonhuisverzekering van Interpolis? Bekijk de dekking en voorwaarden en sluit eenvoudig af via de Rabobank.

Schade melden

Wil je een schade melden? Meestal wordt je schade met één telefoontje afgehandeld. 24 uur per dag, 7 dagen per week. Neem online of telefonisch contact met Interpolis op. Wel zo prettig.

Direct schade melden op Interpolis.nl