
Fraude checken en melden
Heb je een vreemde e-mail, sms, WhatsApp, betaalverzoek of Tikkie ontvangen? En weet je niet zeker of dit van ons komt? Als je niets hebt geopend of nergens op hebt geklikt, hoef je meestal niets te doen. Doorloop onze checklist en je weet wat je moet doen.
Fraude checken en melden
Denk je dat je een phishingbericht hebt ontvangen? Of ben je bang dat je slachtoffer bent geworden van fraude?
Alarmlijn
Zijn er door oplichting grote bedragen verdwenen van je rekening? Of heeft iemand zonder jouw toestemming toegang tot je rekening? Neem dan direct contact met ons op. Dat kan 24 uur per dag.
Bel 088 - 722 66 00
Twijfel je over een bericht of telefoontje dat je hebt ontvangen, maar heb je geen geld overgemaakt? Dan is het voldoende om dat online te melden.
Valse berichten melden
Je helpt ons bij de bestrijding van phishing en oplichting door verdachte berichten te sturen aan valse-email@rabobank.nl. Stuur het bericht bij voorkeur mee als bijlage. We hebben namelijk de technische informatie van het oorspronkelijke bericht nodig. In de instructie lees je hoe je een bericht als bijlage verstuurt.
Van sms- en WhatsApp-berichten kun je een screenshot maken en dat mailen naar valse-email@rabobank.nl.
Geld terug na fraude
Heb je zelf geld overgemaakt als gevolg van oplichting? Dan kun je in sommige gevallen de adresgegevens van de ontvanger krijgen.
Hulp nodig?
Bel met één van onze medewerkers
Heb je de Rabo App?
Bel ons dan met de app. Zo hebben wij je gegevens direct bij de hand en kunnen we je nog sneller helpen.
Of kies hier het gewenste nummer