Betaalmethoden voor startende ondernemers

Ontdek op welke manieren u uw klanten kunt laten betalen

Als u een onderneming wilt starten, is het goed om u van te voren te oriënteren op de verschillende betaalmethoden waarmee u betalingen van klanten wilt ontvangen. Cash, pinbetalingen of automatische incasso. Welke betaalwijzen zijn er allemaal en wat past het best bij u en uw onderneming?

Cash en pin

Wanneer u een winkel, horecagelegenheid of een marktkraam begint, kunt u ervan uitgaan dat klanten cash willen afrekenen. Dat is voor klanten snel en eenvoudig. Een nadeel van cash geld voor ondernemers is dat u over voldoende contant wisselgeld moet beschikken. Daarnaast moet u uw contante inkomsten storten bij uw bank. Bijvoorbeeld via sealbags. Dat zijn speciale enveloppen die u met briefgeld kunt vullen en bij uw Rabobank in een veilige afstortkluis kunt achterlaten.

Lees meer over sealbags

Pinnen is een efficiënte manier van betalen, omdat het snel, veilig en eenvoudig is. Zowel voor uw klant als voor uzelf. Een ander voordeel is dat de inkomsten de volgende dag op uw rekening bijgeschreven en geregistreerd worden, zodat het uw administratief werk vereenvoudigd. Om pinbetalingen te ontvangen, kunt u een pinautomaat huren of kopen. Deze is zowel geschikt voor pinpassen als voor creditcards. U kunt ook kiezen voor een mobiel pinautomaat, zoals Rabo SmartPin. Met Rabo SmartPin kunt u al vanaf € 10 per maand uw klanten eenvoudig laten afrekenen.

Lees meer over Rabo SmartPin

Online betalen

Door de komst van internet zijn klanten meer vertrouwd geraakt met online betalen. Een voorbeeld van een betaaloptie via internet is iDEAL, de gezamenlijke online betaalmogelijkheid van de grootste Nederlandse banken. Uw klanten worden na de bestelling doorverwezen naar het vertrouwde en veilige scherm van Rabo Internetbankieren om vervolgens bij u af te rekenen. Daarnaast houdt u met iDEAL controle op uw inkomsten.

Wilt u uw klanten meerdere opties bieden? Dan is een online kassasysteem als Rabo OmniKassa meer geschikt. Hiermee kunt u naast iDEAL ook creditcards, Bancontact en andere betaalmethoden in uw webshop aanbieden.

Lees meer over Rabo OmniKassa

Automatische betalingen

Bestellen klanten vaker goederen bij u of nemen ze een abonnement bij u af? Dan kunt u ervoor kiezen om geld van uw klanten automatisch te laten incasseren. Zo betalen uw klanten altijd op tijd en beheert u uw betalingen efficiënt. De Euro-incasso is één van de meest geaccepteerde betaalvormen in Nederland. Een nadeel van incasso’s is dat u pas zeker van uw geld bent als de terugboekingstermijn en de verwerkingstermijn bij de banken verstreken is.

Lees meer over incasso’s

Betaalmethoden uitproberen

Bent u startende ondernemer en wilt u uitproberen welke betaalmethode het best bij uw onderneming en uw klanten past? Dan biedt Rabobank speciaal voor startende ondernemers het Rabo Startersvoordeel. Met Startersvoordeel kunt u verschillende betaalproducten één jaar zonder kosten uitproberen (tot een maximumbedrag van € 70 per maand).

Lees meer over Rabo Startersvoordeel

Alle betaaloplossingen van de Rabobank

Wilt u meer informatie over de verschillende betaaloplossingen bij Rabobank? Bekijk dan de overzichtspagina met alle informatie per betaalmethode. Als u liever advies wilt van één van onze adviseur, kunt u natuurlijk ook een afspraak maken.

Lees meer over de betaaloplossingen bij Rabobank

Contact

Rabobank