Betaalmethoden voor startende ondernemers

Ontdek op welke manieren je jouw klanten kunt laten betalen

Als je een onderneming wilt starten, is het goed om je van te voren te oriënteren op de verschillende betaalmethoden waarmee je betalingen van klanten wilt ontvangen. Cash, pinbetalingen of automatische incasso. Welke betaalwijzen zijn er allemaal en wat past het best bij je en jouw onderneming?

Cash en pin

Wanneer je een winkel, horecagelegenheid of een marktkraam begint, kun je ervan uitgaan dat klanten cash willen afrekenen. Dat is voor klanten snel en eenvoudig. Een nadeel van cash geld voor ondernemers is dat je over voldoende contant wisselgeld moet beschikken. Daarnaast moet je jouw contante inkomsten storten bij jouw bank. Bijvoorbeeld via sealbags. Dat zijn speciale enveloppen die je met briefgeld kunt vullen en bij jouw Rabobank in een veilige afstortkluis kunt achterlaten.

Lees meer over sealbags

Pinnen is een efficiënte manier van betalen, omdat het snel, veilig en eenvoudig is. Zowel voor jouw klant als voor jezelf. Een ander voordeel is dat de inkomsten de volgende dag op uw rekening bijgeschreven en geregistreerd worden, zodat het jouw administratief werk vereenvoudigd. Om pinbetalingen te ontvangen, kun je een pinautomaat huren of kopen. Deze is zowel geschikt voor pinpassen als voor creditcards. Je kunt ook kiezen voor een mobiel pinautomaat, zoals Rabo SmartPin. Met Rabo SmartPin kun je al vanaf € 10 per maand jouw klanten eenvoudig laten afrekenen.

Lees meer over Rabo SmartPin

Online betalen met Rabo OmniKassa 2.0

Door de komst van internet zijn klanten meer vertrouwd geraakt met online betalen. Een voorbeeld van een betaaloptie via internet is iDEAL, de gezamenlijke online betaalmogelijkheid van de grootste Nederlandse banken. Jouw klanten worden na de bestelling doorverwezen naar het vertrouwde en veilige scherm van Rabo Internetbankieren om vervolgens bij je af te rekenen. Daarnaast hou je met iDEAL controle op jouw inkomsten.

Wil je jouw klanten meerdere opties bieden? Dan is een online kassasysteem als Rabo OmniKassa 2.0 meer geschikt. Hiermee kun je naast iDEAL ook creditcards, Bancontact en andere betaalmethoden in jouw webshop aanbieden.

Lees meer over Rabo OmniKassa

Automatische betalingen

Bestellen klanten vaker goederen bij jou of nemen ze een abonnement bij je af? Dan kun je ervoor kiezen om geld van jouw klanten automatisch te laten incasseren. Zo betalen jouw klanten altijd op tijd en beheer je jouw betalingen efficiënt. De Euro-incasso is één van de meest geaccepteerde betaalvormen in Nederland. Een nadeel van incasso’s is dat je pas zeker van jouw geld bent als de terugboekingstermijn en de verwerkingstermijn bij de banken verstreken is.

Lees meer over incasso’s

Betaalmethoden uitproberen

Ben je startende ondernemer en wil je uitproberen welke betaalmethode het best bij jouw onderneming en jouw klanten past? Dan biedt Rabobank speciaal voor startende ondernemers het Rabo Startersvoordeel. Met Startersvoordeel kun je verschillende betaalproducten één jaar zonder kosten uitproberen (tot een maximumbedrag van € 70 per maand).

Lees meer over Rabo Startersvoordeel

Alle betaaloplossingen van de Rabobank

Wil je meer informatie over de verschillende betaaloplossingen bij Rabobank? Bekijk dan de overzichtspagina met alle informatie per betaalmethode. Als je liever advies wilt van één van onze adviseurs, kun je natuurlijk ook een afspraak maken.

Lees meer over de betaaloplossingen bij Rabobank

Contact

Rabobank