Onze missie

Op zoek naar oplossingen voor makkelijke en moeilijke vraagstukken, slaan mensen regelmatig de handen ineen. Rabobank doet dat al bijna 125 jaar, en blijft dit doen. Om samen te zorgen voor een betere wereld.

We richten ons op vijf thema's

Rabobank wil bijdragen aan positieve veranderingen en zet zich in voor een duurzamere, inclusieve samenleving. Samen met klanten en leden, maar ook met onze producten, kennis en netwerken werken we zo aan een betere wereld voor toekomstige generaties.

Rabobank in cijfers

8,9 miljoen

particuliere en zakelijke klanten

2 miljoen

leden in Nederland

400 miljoen euro

Post-Covid Groeifinanciering

communication

Leden

Maar wat maakt Rabobank écht anders dan andere banken? Wij hebben geen aandeelhouders, maar leden. Dat betekent dat we de winst niet met aandeelhouders hoeven te delen. In plaats daarvan bepalen we samen met onze leden hoe en waar we een deel van die winst in de maatschappij investeren. Het ‘coöperatief dividend’ noemen we dat. Daarmee steunen we landelijke en internationale projecten die anders niet van de grond zouden komen.

Onze geschiedenis

Wat begon als een verzameling kleine kredietverenigingen, groeide uit tot een financiële dienstverlener van wereldformaat. Benieuwd naar hoe het allemaal begon en hoe de bank zich door de jaren heen ontwikkeld heeft?

Duik in ons verhaal
Rabo kunstcollectie

Rabo Kunstcollectie en Rabo Art Lab

Kunst biedt een blik op de wereld en de tijd waarin we leven. Daarom geeft Rabobank eigentijdse kunstenaars een podium in haar kunstcollectie. De bank gelooft dat kunst een kennisbron kan zijn voor innovatie en ontwikkeling, en bovenal een inspiratiebron voor medewerkers, klanten en leden.