Opa en oma videobellen met kleinkind

Toegankelijkheid

We vinden het belangrijk dat je je bankzaken regelt op een manier die bij je past. Daarom maken we onze producten en diensten zo toegankelijk mogelijk. We helpen je met informatie en hulpmiddelen om langer zelfstandig of samen je bankzaken te doen.

Toegankelijkheid website en Rabo App

Rabobank.nl is voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk. Dit kun je zonder problemen doen:

de website tot 300% vergroten door de website (grotendeels) navigeren met alleen een toetsenbord de meeste pagina's van de website bezoeken met een schermlezer of software voor spraakherkenning

iPhone of iPad

Met je iPhone of iPad kun je de ‘VoiceOver’ gebruiken: de voorleesfunctie. Je stelt de 'VoiceOver' in door op je toestel te kiezen voor 'Instellingen' - 'Algemeen' - 'Toegankelijkheid'.

We werken nog aan de combinatie van de Rabo App en de voorleesfunctie. De functie ‘Zoomen’ werkt al wel zoals het hoort. Hiermee vergroot je het hele scherm.

Android

TalkBack is de schermlezer van Google die je op Android-apparaten gebruikt. TalkBack geeft je gesproken feedback. Hiermee kun je zonder te kijken het apparaat gebruiken.

Ondersteunde browsers

Zorg altijd dat je de nieuwste versie van je browser installeert. De nieuwste versies van deze browsers ondersteunen we actief:

Google Chrome Mozilla Firefox Microsoft Edge Apple Safari

Microsoft Internet Explorer 11 (E11) ondersteunen we niet meer. Deze browser is niet veilig genoeg.

Ondersteunde besturingssystemen

Deze besturingssystemen ondersteunen we voor desktop en laptop:

Microsoft Windows 10 Apple macOS / El Capitan (10.11) of hoger Linux Ubuntu LTS versies

Deze besturingssytemen ondersteunen we voor de smartphone of tablet:

Apple iOS 11 en hoger - dit komt neer op de iPhone SE en nieuwere modellen Android - vanaf 7 en hoger

Hulp bij bankieren

Het is belangrijk dat iedereen zo lang mogelijk zelfstandig kan bankieren. Soms lukt dit niet meer, dan is het fijn als iemand je daarbij helpt. En soms maken hulpmiddelen het verschil. We helpen je graag op weg.

Meer over samen bankieren en onze hulpmiddelen

Regel je bankzaken met Rabofoon

Met de Rabofoon bankier je via de telefoon. Dit is handig als je geen internet hebt, of internetbankieren niet gebruikt. Je kunt met iedere (mobiele) telefoon en op ieder moment bellen.

Meer over de Rabofoon

Problemen met onze toegankelijkheid

Bankzaken horen toegankelijk te zijn voor iedereen. Ervaar je een probleem met de toegankelijkheid van onze website of de Rabo App? Laat het ons weten. Dan bespreken we samen een oplossing.

Neem contact met ons op

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik besturingssystemen van mijn smartphone of tablet updaten?

Apple

Ga naar de app 'Instellingen' (Settings). Kies 'Algemeen' (General). Kies 'Software-update' (Software Update). Als er een software-update nodig is, staan die hier voor je klaar. Installeer de update via 'Installeer nu' (Install now).

Android

Ga naar de app 'Instellingen' (Settings). Kies 'Over de telefoon/tablet' (About phone/tablet). Zie je dit niet staan, kies dan eerst voor 'Algemeen' ('General') en daarna 'Over de telefoon/tablet'. Hier zie je de versie van je besturingssysteem staan. Heb je besturingssysteem Android 5.x of lager? Update dan je besturingssysteem door te kiezen voor Systeem updates (System updates) in hetzelfde scherm.
Werken alternatieve besturingssystemen en browsers?

Een aantal oudere en alternatieve besturingssystemen en browsers geven de pagina’s van onze website minder goed weer en kunnen minder veilig zijn. Ook werken bepaalde functionaliteiten niet bij deze besturingssystemen en browsers. Wij raden je aan een combinatie te gebruiken zoals hierboven is weergegeven.

Zijn oudere browsers nog veilig?

Om veilig te kunnen bankieren moet je browser voldoen aan de meest recente beveiligingseisen. Oudere browsers voldoen hier niet aan en worden daarom niet door ons ondersteund. Ook browsers die alleen gebruik kunnen maken van beveiligingsprotocol SSLv3 worden niet meer ondersteund.

Hoe weet ik of mijn browser up-to-date is?

Browsers worden vaak aangepast met meer en betere beveiligingstechnieken. Controleer daarom regelmatig of je de nieuwste versie van de browser gebruikt. Gebruik de helpfunctie van de browser om de versie te controleren.

Waarom worden cookies geplaatst in de browser?

Op deze website hebben wij cookies geplaatst. Bij internetbankieren zorgen cookies er bijvoorbeeld voor dat je niet bij ieder scherm opnieuw hoeft in te loggen met de Rabo Scanner.

Lees meer over het gebruik van cookies
Welke schermlezers ondersteunen jullie voor slechtzienden en blinden?

Deze schermlezers worden actief ondersteund voor desktop en laptop:

Microsoft Windows 10
De meest recente versie van Google Chrome in combinatie met Jaws for Windows 15 of later of NV Access NVDA (gratis).
Apple macOS / El Capitan (10.11) en hoger
De meest recente versie van Google Chrome of Apple Safari in combinatie met VoiceOver-functionaliteit van macOS.

Tips:

  1. We raden je af om Microsoft Internet Explorer 11 of Edge te gebruiken omdat deze beperkte ondersteuning voor schermlezers biedt.
  2. Bij het gebruik van alternatieve schermlezers zoals ZoomText Reader of Dolphin SuperNova kan het voorkomen dat rabobank.nl minder goed werkt.


Met je smartphone of tablet kun je de ingebouwde schermlezer gebruiken. Wij hebben ervoor gezorgd dat je de Rabo App kunt gebruiken met de volgende gratis schermlezers:

VoiceOver op iOS vanaf versie 10 (beschikbaar op iedere iPhone en iPad) TalkBack op Android vanaf versie 8 (beschikbaar op smartphones en tablets van de meeste fabrikanten)
Vrouw met man regelen samen de bankzaken met de Rabo App

Met de Rabo App houd je grip op je financiën

Je transacties bekijken? Of geld overmaken naar je spaarrekening? Met de Rabo App regel je jouw bankzaken veilig met je smartphone of tablet. De Rabo App blijft zich vernieuwen om bankieren toegankelijker te maken.

Apple App Store badge
Google Play Store badge