
Onze resultaten
Bekijk al onze resultaten & verslagen
Resultaten & verslagen
Als coöperatieve bank willen we bijdragen aan de maatschappij én aan de globale transities. We zijn ambitieus, maar niet alleen. Samen met onze klanten, leden en partners bundelen we onze krachten zodat we steun kunnen geven aan sociale initiatieven die Nederland en de wereld versterken. Bekijk hier onze globale impact en al onze andere resultaten en verslagen.
Nieuws
Rabobank boekt nettowinst van EUR 2.528 miljoen over eerste halfjaar 2023
Hoge inflatie, toenemende geopolitieke spanningen en turbulente markten waren in de eerste maanden van 2023 nog steeds van invloed op de economie en zorgden voor onzekerheid. Centrale banken verhoogden de rentes meermaals in een poging om de economie af te koelen. Deze stijgende rentes en de beperkte kredietvoorzieningen hadden positieve invloed op Rabobanks resultaten, waarbij een nettowinst behaald werd van 2.528 miljoen over het eerste halfjaar van 2023.
Videos

CFO Bas Brouwers geeft meer uitleg over de behaalde resultaten in de eerste helft van 2023

CEO Stefaan Decraene reflecteert op het afgelopen half jaar en staat stil bij 125 jaar de coöperatieve Rabobank

Impact maken we samen
Growing a better world together betekent dat duurzaamheid verweven is in de missie van Rabobank. Als bank willen we bijdragen aan transities die voor onszelf en onze stakeholders van belang zijn, nu en in de toekomst. In het Impact Rapport laten we zien hoe we een positieve impact proberen te maken op de wereld om ons heen en hoe we willen bijdragen aan de voedselsysteemtransitie, de energietransitie en de transitie richting een meer inclusieve samenleving.
Downloads
Bekijk een korte samenvatting van onze jaarcijfers in de infographics hieronder. Bekijk alle documenten op de downloadspagina.
Value Creation Model
Ons waardecreatiemodel toont de belangrijkste middelen die we hebben: medewerkers, kapitaal & fundingen, partnerships en netwerken, kennis, en (IT) infrastructuur. Deze middelen zijn, naast onze missie, visie, strategie, een onmisbare input voor ons bedrijfsmodel, producten en diensten. Tot slot worden de output en de impact gerelateerd aan de waarde creërende materiële thema’s zijn geordend op basis van onze strategische pijlers.
AA low
DBRS
A+
S&P Global
Aa2
Moody’s
A+
Fitch