Onze resultaten

Bekijk al onze resultaten & verslagen

Resultaten & verslagen

Als coöperatieve bank willen we bijdragen aan de maatschappij én aan de globale transities. We zijn ambitieus, maar niet alleen. Samen met onze klanten, leden en partners bundelen we onze krachten zodat we steun kunnen geven aan sociale initiatieven die Nederland en de wereld versterken. Bekijk hier onze globale impact en al onze andere resultaten en verslagen.

Nieuws

Rabobank boekt nettowinst van EUR 1.571 miljoen over eerste halfjaar 2022

De gevolgen van de oorlog in Oekraïne, wereldwijde leveringsproblemen en het langetermijneffect van Covid-19 hebben de afgelopen maanden stevig ingewerkt op de economie. Stijgende prijzen beïnvloeden ons dagelijks leven. In deze onzekere economische omstandigheden wist Rabobank een stabiele koers te houden.

Toelichting op de cijfers

CEO Wiebe Draijer over de halfjaarcijfers 2022 van Rabobank

Kort en krachtig onze halfjaarcijfers in beeld. Ondanks economische onzekerheden wist Rabobank stabiele koers te houden.

Uitleg over de halfjaarcijfers van 2022

Impact maken we samen

De coöperatieve Rabobank wil een substantiële bijdrage leveren aan het welzijn en de welvaart in Nederland én aan het duurzaam voeden van de wereld. Ja, we zijn ambitieus, maar we doen het niet alleen. Samen met onze klanten, leden en partners bundelen we de krachten om ideeën te lanceren die Nederland en de wereld sterker maken. Stap voor stap. Zo zorgen we voor échte verandering. Welke dat is? Dat zie en lees je hier

Downloads

Bekijk een korte samenvatting van onze halfjaarcijfers in de infographics hieronder. Bekijk het volledige halfjaarverslag op de downloadspagina.

Rabobank Wereldwijd Aanwezig 2022 (NL) (PDF)
Rabobank in de eerste helft van 2022 (NL) (PDF)
Rabobank in één oogopslag 2022 (NL) (PDF)

Value Creation Model

Ons waardecreatiemodel toont de belangrijkste middelen die we hebben: medewerkers, kapitaal & fundingen, partnerships en netwerken, kennis, en (IT) infrastructuur. Deze middelen zijn, naast onze missie, visie, strategie, een onmisbare input voor ons bedrijfsmodel, producten en diensten. Tot slot worden de output en de impact gerelateerd aan de waarde creërende materiële thema’s zijn geordend op basis van onze strategische pijlers.

Rabobank Value Creation Model (EN) (PDF)
A+

S&P Global

Aa2

Moody’s

A+

Fitch

5 van 406

ESG Risk Rating