“Met SmartPin straal je professionaliteit uit”

Van een middelbare scholier die voor zijn proefwerkweek de stof nog eens door wil nemen, tot een militair die voor zijn hbo-studie Werktuigbouwkunde op niveau wil komen. Mariska van Rijsbergen uit Veldhoven spijkert alle nodige kennis op het gebied van natuur-wis- en scheikunde moeiteloos bij. Rabo SmartPin is voor haar de ideale manier om leerlingen en studenten direct te laten betalen via pin. “Ik hoef nu niet meer actief achter mijn geld aan als er te laat wordt betaald.”

Rabo SmartPin voelt betrouwbaar

Begonnen als bijbaantje met bijles voor de dochter van een vriendin, is haar volledige week nu gevuld met bijlessen. Vier jaar geleden startte Mariska met cash betalingen en overboekingen, maar begin 2016 kwam de Rabo SmartPin in het vizier van de bijlesdocente. “Grappig is dat leerlingen regelmatig te laat op de bijles kwamen, omdat ze nog contant geld moesten halen bij de bank. Ik ging dit vervolgens weer storten. Dat voelde als een omgekeerde wereld en was voor mij reden genoeg om pinoplossingen te gaan onderzoeken.” Na wat mogelijkheden te hebben bekeken, kwam Rabo SmartPin als meest interessant uit de bus. “Ik heb ook andere aanbieders gezien, maar SmartPin voelt betrouwbaar omdat de Rabobank de aanbieder is, dat is toch een groot, gekend bedrijf.”

Pinmogelijkheid straalt professionaliteit uit

Het gebruik bevalt inmiddels zo goed, dat Mariska bij betaling aanstuurt op pinnen. “Ik vind het niet prettig veel cash geld in huis te hebben, bovendien heb ik dan kosten aan het afstorten. Pinnen is voor mij veel gemakkelijker. Daarnaast straal je door de mogelijkheid tot pinnen ook een bepaalde professionaliteit uit.” Met name jongere leerlingen rond de 13 jaar hebben nog vaak een enveloppe met geld mee. “Deze groep is nog te jong om met zelf te pinnen, hoewel sommigen wel de pinpas van hun moeder bij zich hebben. Ouders met wie ik contact heb over de lessen zijn vaak verbaasd als ze horen dat er na de les gepind kan worden.” De wat oudere leerlingen en studenten vinden het prettig om te pinnen. “Ik zie het pinnen als een extra service om het proces van betaling gemakkelijker te maken.”

Snelle en soepele betaling

De batterij van de Rabo SmartPin gaat bij Mariska lang mee, maar “dat komt waarschijnlijk omdat ik hem alleen tevoorschijn haal aan het einde van de les als de leerling wil pinnen. De rest van de tijd staat hij uit en ligt hij in een la, dus de opgeladen batterij zal zo een maand of twee, drie meegaan voordat deze leeg is.” Een verbeterpunt ligt in het opstarten van de kaartlezer: “Doordat ik de Rabo SmartPin niet standaard aan heb staan, moet ik hem aan het einde van de les opstarten. Dit duurt al snel een minuut tijd, dat mag wat mij betreft iets sneller.” De betaling zelf verloopt soepel en snel, en de melding dat de betaling is geslaagd vindt Mariska ook prettig.

Ideaal voor 50 transacties per maand

Wat ze nog mee wil geven aan ondernemers die twijfelen over Rabo Smartpin? “Ik denk dat ieder voor zichzelf redenen heeft om wel of niet voor een pinoplossing te kiezen. Hoeveel klanten verwacht je dat er gebruik gaat maken van een pinoplossing, wat is het je waard om deze service te bieden? Voor mijn gemiddelde aantal van 50 transacties per maand is dit een ideale oplossing.”

Contact

Rabobank