“Bijna al onze gasten betalen via het betaalverzoek”

Facturen versturen en controleren of alles betaald is kost veel tijd. Dat kan anders, ontdekten De Spijsbereiders. Door een betaalverzoek te versturen, staat het geld sneller op hun rekening en hebben ze beter overzicht.

Ondernemers over Rabo Betaalverzoek
de Spijsbereiders - Roland van Balen

Wie: Roland van Balen
Bedrijf: De Spijsbereiders
Wat: Pop-up Restaurant Anderhalf

Zó werkt het

Met betaalverzoek stuur je als ondernemer via de Rabo Bankieren App of Rabo Internetbankieren een betaallink per sms, e-mail of WhatsApp naar jouw klanten. Wanneer je klant op de betaallink klikt, staat het juiste bedrag en rekeningnummer al ingevuld en kan hij of zij het geld meteen overboeken. Ideaal dus voor het innen van openstaande bedragen of het sturen van een betalingsherinnering. Voor je klant maakt dit het betalen van facturen eenvoudiger en sneller. Maar ook voor jou als ondernemer biedt betaalverzoek diverse voordelen. Zo staat het bedrag na betaling direct op je rekening – ook in het weekend of tijdens feestdagen.

Succesvol en vernieuwend

Ook De Spijsbereiders in ’s-Hertogenbosch ontdekten de voordelen van Rabo Betaalverzoek. Roland van Balen: “Om er zeker van te zijn dat ons popup-restaurant ’s avonds daadwerkelijk gevuld is, ontvangen gasten direct na hun reservering de factuur, met het verzoek deze uiterlijk 48 uur van tevoren te betalen. Voorheen verstuurden we de facturen per e-mail met daarin ons rekeningnummer en het verzoek het bedrag over te maken."

"We zien het met name als een extra service naar onze klanten. Ze ontvangen van ons een persoonlijke welkomstmail, waaraan we de factuur en betaallink toevoegen. Zo kunnen ze in een paar klikken betalen. Toen we 1,5 jaar geleden begonnen met betaalverzoek gebruikte 75% van de gasten de betaallink. Nu is dat al bijna 100%. Het werkt dus goed en daarom zetten we het nu ook in bij ons nieuwe concept ‘De Spijsveiling’.

“Voor ons is dit echt een uitkomst”

Bevestigen en controleren

"Sinds we Rabo Betaalverzoek gebruiken zien we dat klanten sneller het geld naar onze rekening overmaken. Bovendien hebben we beter overzicht. Per editie ontvangen we ongeveer 800 gasten, en versturen we zo’n 150 betaalverzoeken. Iedereen moet binnen 48 uur betalen om de reservering te bevestigen. Wat voor ons betekent dat we in heel korte tijd die betalingen moeten controleren. Voorheen was dat soms lastig, omdat mensen met een andere naam of ander rekeningnummer betaalden dan op de reservering stond. Rabo Betaalverzoek maakt dat nu veel makkelijker."

Zelf regelen & Contact