Blog detailhandel

Alexander Heijkamp

Na twee keer dragen al uit mijn pak gescheurd!

Alexander Heijkamp

Onlangs ben ik overgestapt naar een andere kledingwinkel. Zo trots als een pauw was ik in mijn gloednieuwe kostuum onderweg naar een lezing in Friesland. Tot mijn grote schrik liet de naad van mijn broekspijp na twee keer dragen al los en zag ik zowel links als rechts een gat van een centimeter. Meteen gemengde gevoelens over de winkel, heimwee naar mijn oude vertrouwde zaak en niet echt meer op mijn gemak tijdens mijn lezing. Lekker dan!

Oprechte teleurstelling

Gewapend met een gezonde dosis frustratie en voldoende argumenten waarom ik teleurgesteld was in de kwaliteit van het kostuum, werd ik positief verrast door de verkoper die er ook zichtbaar (en oprecht!) van baalde: “Dit is niet waar wij met onze winkel voor staan en ook niet wat wij gewend zijn van de kwaliteit van onze kostuums.” Zijn ogenschijnlijke échte teleurstelling in zijn product was haast vertederend. “Meneer, dit ga ik direct voor u oplossen! Wat vervelend dat u nu terug moet komen, wilt u een lekkere kop koffie? Heeft u tien minuten de tijd, dan kunnen we het meteen voor u oplossen. Of wilt u liever dat wij het opsturen zodat u meteen weer op pad kan?”

Topservice

Ik koos voor het eerste, kreeg voor het ongemak nog even snel vijftig eurocent uit de fooienpot (voor de parkeerautomaat) en werd getrakteerd op een lekkere bak koffie. Een dame achter een naaimachine (in de etalage, hoezo beleving?) ging direct aan het werk. Nog voordat ik mijn koffie op had, was mijn broek klaar en kon ik weer op pad. Topservice, oprechte verwondering en de klant écht centraal: WAUW!

Het bestaat dus nog! Een winkel met een duidelijke visie op merken, online en offline uitstraling, maar vooral ook op bijpassend competent personeel. Zelfs de website en activiteiten via sociale media kloppen bij het gevoel en de beleving in de winkel. Kortom, het klopt gewoon. Ik ben fan!

Ik nodig u van harte uit om te reageren op deze blog en/of andere onderwerpen in de netwerkgroep op LinkedIn.
Blog, 12 februari 2015

Reageer via Rabobank Detailhandel netwerkgroep op LinkedIn

Contact

Rabobank