Niet meer achter je geld aan? Laat je klanten direct pinnen!

Het is één van de grote ergernissen van ondernemers: achter je geld aan moeten. Nabellen, herinneringen sturen, aanmanen: het kost je kostbare tijd die je beter aan je bedrijf kunt besteden.

Na het lezen weet je:

  • Hoe je je klanten altijd direct kunt laten pinnen
  • Hoe verhuisservice Van Rooij Rabo SmartPin gebruikt

Direct pinnen = direct geld

Pinnen is een snelle manier om je klanten direct te laten betalen. En met Rabo SmartPin kan dit overal en altijd, ook als je weinig transacties hebt of veel onderweg bent. Je geeft je klant een extra mogelijkheid om te betalen. Handig als deze even geen cash op zak heeft, want een pinpas heeft je klant altijd wel bij zich. Enige wat je nodig hebt is een smartphone met de Rabo Bankieren App en een kaartlezer.

Rabo SmartPin

Geen gedoe rondom facturen

“De professionaliteit die je uitstraalt met Rabo SmartPin vind ik het grootste voordeel van deze betaaloplossing. Zowel snelheid van de transactie, maar ook de kassabon in de e-mail van de klant en de bevestigingsmail in je eigen inbox.” Martijn van Rooij, eigenaar van het gelijknamige transport- en verhuisbedrijf was er als een van de eersten bij toen de Rabo SmartPin werd geïntroduceerd.

“Ik zag iets over mobiel pinnen voorbijkomen en nam direct contact op met mijn eigen bank om meer over SmartPin te weten te komen.” Daarna was de keuze snel gemaakt. Het betekende het einde van jarenlang gedoe rondom facturen en achter klanten moeten aanlopen voor betalingen. “‘Via een factuur krijgen mensen twee weken de tijd te betalen. Na een week of drie gingen wij eens bellen als we geen betaling hadden ontvangen. Je geld na drie weken of direct op je rekening, dat is nogal een verschil!”