
Rabobank hypotheek voor ondernemers
Is jouw klant ondernemer? Dan helpen we graag met het regelen van een passende hypotheek. Ondernemers hebben namelijk vaak een andere financiële situatie dan mensen in loondienst.
Wat maakt Rabobank aantrekkelijk voor ondernemers?
Een aantal voordelen op een rij:

Inkomensverklaring nodig? Kies zelf hoe je die aanvraagt
Voor een hypotheekaanvraag van een ondernemer is een inkomensverklaring nodig. Daarmee bepalen we het inkomen van je klant en hoeveel hypotheek die kan krijgen. Je kiest zelf hoe je deze verklaring laat opstellen. Dat kan via ons of via een van de rekenexperts waarmee we samenwerken: Overviewz, Pentrax, Raadhuys of Zakelijk Inkomen. Wil je klant het inkomen uit verhuur meenemen? Dan kan de inkomensverklaring alleen via ons worden aangevraagd.
Zo werkt het in HDN
Bij het indienen van de hypotheekaanvraag vink je in HDN aan welke organisatie de inkomensverklaring maakt. De gegevens van de inkomensverklaring (de uitgiftedatum en het dossiernummer) komen automatisch bij ons binnen. Laat je ons een inkomensverklaring maken? Vink dan in HDN keuze 5 aan: interne adviseur.
Zo bepalen we het inkomen van je klant
We kijken altijd naar de persoonlijke situatie van je klant en denken graag met je mee. Om het inkomen te bepalen, kijken we naar de cijfers van de afgelopen 3 jaar. Elk jaar telt even zwaar mee. Zit de onderneming van je klant in een groeifase? Dan kunnen we ook tussentijdse cijfers gebruiken vanaf minimaal een halfjaar. Een inkomensverklaring is 6 maanden geldig en het opstellen ervan door Rabobank kost niks. Wil je de situatie van je klant eerst met ons bespreken? Onze IKV-specialisten staan voor je klaar. Je krijgt één dedicated IKV-specialist als aanspreekpunt die de benodigde documenten opvraagt en de IKV opstelt.
Een inkomensverklaring in 4 stappen
Met deze 4 stappen weet je precies wat je kunt verwachten.
Stap 1: Voorbereiding en inventarisatie
Krijg een beeld van de documenten die nodig zijn voor het opstellen van de inkomensverklaring.
Stap 2: Dien je aanvraag in
Als we je aanvraag hebben ontvangen, bepalen we definitief welke documenten nodig zijn om het inkomen van je klant vast te stellen. Je ontvangt hierover zo snel mogelijk bericht.
Stap 3: Aanleveren van documenten
Lever de gevraagde documenten aan vóór de afgesproken datum. Wij controleren of alles compleet en correct is.
Stap 4: Analyse en vaststelling van het inkomen
Zodra alle documenten compleet zijn, start de inkomensspecialist met de analyse. Als er vragen zijn, neemt de specialist contact met je op. Na het vaststellen van het inkomen, ontvang je hierover bericht.
Contact met Rabo Intermediair
Wil je de situatie van jouw klant eerst met ons bespreken? Of heb je een andere vraag? Neem gerust contact op met jouw intermediairdesk. We denken graag met je mee.