Rabo App installeren voor bedrijven

Facturen innen of een betalingsherinnering sturen? Je doet het met de Rabo App. Met de app organiseer je je zakelijke bankzaken waar en wanneer je wilt.

Installeer de Rabo App direct op je telefoon of tablet

De Rabo App is geschikt voor telefoons en tablets met de besturingssystemen iOS en Android. Heb je nog geen zakelijke betaalrekening bij ons? Vraag die dan aan in de app.

Apple App Store badge
Google Play Store badge

Maak de Rabo App klaar voor zakelijk gebruik

Voordat je de app gebruikt, registreer je je zakelijke telefoon of tablet. Hiervoor heb je een betaalpas en een Rabo Scanner nodig.

Download en open de Rabo App

Klik op 'Toestel registreren'

Klik op 'Registreren'

Log in met je zakelijke betaalpas en de Rabo Scanner

Lees de voorwaarden en kies 'Volgende'

Geef je toestelnaam op en kies 'Volgende'

Maak een 5-cijferige code aan en kies 'Volgende'

Vul je mobiele nummer in, ook op je tablet en kies 'Volgende'

Gebruik de Rabo Scanner om te ondertekenen

Je app is klaar voor gebruik! Vanaf nu heb je de app voor al je dagelijkse zakelijke bankzaken. Inloggen doe je met de 5-cijferige code die je hebt aangemaakt.

Bewegend plaatje toont telefoonscherm met voor het inloggen in de app

Nieuw profiel toevoegen

Gebruik je de Rabo App al voor je particuliere bankzaken? Voeg dan een zakelijk profiel toe aan de app.

  1. Open de Rabo App, je hoeft nog niet in te loggen
  2. Klik rechts bovenin op de drie horizontale puntjes
  3. Kies vervolgens op 'Profiel toevoegen’
  4. Kies voor 'Registreren'
  5. Log in met je zakelijke betaalpas en de Rabo Scanner
  6. Volg de stappen in de app

Veelgestelde vragen

Het lukt me niet om de Rabo App te installeren, hoe komt dat?

Misschien heeft je telefoon of tablet een te oude versie van het besturingssysteem. Voor het installeren van de app is minimaal iOS vanaf versie 11.0 of Android vanaf 7.0 nodig.

Het lukt me niet om de Rabo App te updaten, hoe kan dat?

Als het niet lukt om de app te updaten, check dan of je het besturingssysteem van je telefoon of tablet moet updaten.

Als ik de Rabo App verwijder, blijven er dan gegevens achter?

Nee, er blijven geen gegevens achter op je telefoon of tablet. Bankieren via de Rabo App is net zo veilig als via internetbankieren. De app gebruikt een beveiligde omgeving.

Lees meer over veilig bankieren
Mijn zakelijk toestel met daarop de Rabo App is gestolen of kwijt. Wat moet ik doen?

Dat is vervelend! Als je toestel gestolen of kwijt is, verwijder je voor de zekerheid de toestelregistratie van het apparaat. Dit doe je in internetbankieren.

  1. Log in in internetbankieren
  2. Ga in het menu 'Internetbankieren' naar 'Instellingen'
  3. Kies 'Rabo Mobielbankieren'
  4. Kies 'Toestelregistratie opheffen'
  5. Kies ‘Registraties opheffen’
  6. Bevestig met ‘Ok’
Verwijder je toestelregistratie
Waarom moet ik mijn zakelijke telefoon/tablet opnieuw installeren?

In de volgende gevallen is het nodig je telefoon of tablet opnieuw te registreren.

  1. Als je de app 4 maanden lang niet gebruikt
  2. Er is een software-update van het besturingssysteem geweest
  3. Je hebt alle cookies verwijderd
  4. De app staat op meerdere toestellen geregistreerd en je hebt op een van die toestellen gekozen voor ‘Toestelregistraties opheffen’

Neem contact met ons op