Glasschade?

Lees hoe het schadeproces eruit ziet.

Glasschade is erg vervelend. Daarom zorgen wij er graag voor dat u snel weer aan de slag kunt. Wij nemen u stap voor stap mee in het schadeproces. Dan weet u waar u aan toe bent.

Meld schade altijd zo snel mogelijk. Interpolis is hiervoor dag en nacht bereikbaar.

Direct schade melden

Glasschade hersteld in 4 stappen

U belt of mailt met Interpolis
Als u telefonisch schade meldt, spreekt u met een schadebehandelaar. Dient u uw schade digitaal in, dan zal de communicatie per e-mail gaan. De schadebehandelaar neemt uw schademelding in behandeling en zal u binnen maximaal tien werkdagen laten weten wat de vervolgstappen zijn.

Glasherstelbedrijf treft eventueel noodvoorzieningen
Wij hebben overal in het land herstelbedrijven. Ze leveren kwaliteit, zijn professioneel en geven u een uitstekende dienstverlening. U hoeft dus niet zelf op zoek te gaan naar een herstelbedrijf. Het glasherstelbedrijf brengt, als dat nodig is, eerst noodvoorzieningen aan om uw huis weer veilig en wind- en waterdicht te maken. Zo verkleinen zij ook de kans op verdere schade. Is er schade aan een ruit van enkel glas? Dan kan het herstelbedrijf deze ruit meestal direct vervangen en zijn noodvoorzieningen niet nodig.

Vervangen van uw ruit(en)
Het glasherstelbedrijf bestelt en plaatst de nieuwe ruit. Meestal is een nieuwe ruit van isolatieglas. Isolatieglas wordt altijd op bestelling gemaakt. Daarom duurt het gewoonlijk een paar weken om de ruit te maken, te leveren en te plaatsen. Het glasherstelbedrijf laat u weten hoe lang dat precies duurt.

Let op: het glasherstelbedrijf vervangt alleen ruiten. Ander werk, zoals schilderen, doen zij niet.

U controleert de werkbon, wij betalen de kosten.
U hoeft de kosten voor het glasherstelbedrijf niet te betalen. U hoeft alleen de informatie op de werkbon en de werkzaamheden te controleren. Bent u tevreden over het werk? Dan ondertekent u de werkbon. Het glasherstelbedrijf stuurt dan de rekening naar Interpolis. Daar hebt u dus geen omkijken naar.

Welke kosten krijgt u vergoed?

Wij betalen:

  • De kosten voor tijdelijke maatregelen of voorzieningen als u schade heeft. Bijvoorbeeld door een stuk glas over de breuk of het gat te lijmen.
  • De prijs van het nieuwe glas.
  • De plaatsingskosten van het nieuwe glas. Als het nodig is om de glaslatten in de grondverf te zetten, vergoeden wij dit ook. Het opnieuw lakken van uw kozijn hoort hier niet bij.
  • De kosten van het opnieuw aanbrengen van versieringen, letters en folie op het glas.

Contact

Rabobank