MT940-bestand: download transactiegegevens bij Rabobank, ING of ABN

Een MT940-bestand downloaden kan nodig zijn voor bijvoorbeeld het aanvragen van een financiering of voor je boekhoudpakket. MT940 is een bestandsformaat om financiële gegevens te exporteren. Lees hoe je dit downloadt bij Rabobank, ABN AMRO en ING.

Laptop

Financiering aanvragen als Rabobank-klant

Wil je een financiering aanvragen als klant van Rabobank? Dan is het downloaden van een MT940-bestand meestal niet nodig. Zodra je inlogt worden je gegevens automatisch opgehaald. Wel zo gemakkelijk.

Hoe download je een MT940-bestand bij Rabobank?

  1. Log in op Rabo Internetbankieren op je desktop of laptop.
  2. Klik op 'Betalen en ontvangen'.
  3. Klik op 'Transacties downloaden'.
  4. Selecteer de juiste rekening(en), een periode van 13 maanden en het bestandsformaat (MT940 Structured (.swi)). Let op: er mag geen extra leesteken aan de bestandsnaam worden toegevoegd.
  5. Klik op ‘Downloaden’ en sla het bestand op. Als je zelf geen downloadlocatie kiest, wordt het MT940-bestand in de meeste gevallen opgeslagen in de map Downloads op je pc.

Hoe download je een MT940-bestand bij ING?

  1. Ga naar deze pagina op de website van ING.
  2. Volg de stappen.
  3. Let op: Selecteer de juiste rekening, een periode van 13 maanden en kies bestandsformaat MT940.

Hoe download je een MT940 -bestand van ABN AMRO?

  1. Ga naar deze pagina op de website van ABN AMRO.
  2. Volg de stappen.
  3. Let op: Selecteer de juiste rekening, een periode van 13 maanden en kies bestandsformaat MT940.

Wat is een MT940-bestand?

Een MT940-bestand is een digitaal overzicht van je transactiegegevens op je zakelijke rekening. Een MT940-bestand geeft onder meer inzicht in transactiebedragen en de bijbehorende omschrijving en tegenrekeningen. Door je transactiegegevens te analyseren kan Rabobank snel inzicht krijgen in je financiële situatie.

phone

Hulp nodig?

Bellen

Bel met één van onze medewerkers

Heb je de Rabo App?

Bel ons dan met de app. Ga naar 'Service', kies 'Contact' en kies 'Bel met één van onze medewerkers'. Zo hebben wij je gegevens direct bij de hand en kunnen we je nog sneller helpen.

Of kies hier het gewenste nummer