Rabobank jaarcijfers 2015

Twee mannen bekijken tekening

Vandaag maakt de Rabobank haar resultaten over 2015 bekend. De Rabobank heeft in 2015 een nettoresultaat geboekt van 2.214 miljoen euro, een stijging van 20% vergeleken met 2014.

"We hebben in 2015 onze klantbediening met succes verbeterd. We hebben volop geïnvesteerd in innovatie. Klanten weten onze online diensten steeds beter te waarderen en denken positiever over onze adviseurs. De klanttevredenheid is gestegen, maar is nog niet op het niveau dat wij nastreven", aldus bestuursvoorzitter Wiebe Draijer.

Persoonlijker

"We hebben onze digitale dienstverlening nog persoonlijker gemaakt. We introduceerden onze nieuwe Rabo Bankieren App en dagelijks benutten 6.000 klanten de zeer succesvolle chatfunctie. In 2015 maakten 1,1 miljoen klanten gebruik van het online Rabobank Hypotheekdossier. Hierdoor beschikken we al tijdens adviesgesprekken over de juiste informatie en kunnen we persoonlijker adviseren. Voor onze beleggende klanten hebben we de Rabo Bankieren App uitgebreid, die klanten nog meer inzicht in hun portefeuille biedt."

Bekijk de video waarin bestuursvoorzitter Wiebe Draijer de jaarcijfers toelicht.

Utrecht, 18-2-2016

Deel via Twitter Deel op Facebook Deel op LinkedIn