Dashboard

In het Rabo OmniKassa Dashboard heeft u een totaaloverzicht van al uw online en pinoplossingen.

Inloggen

Als de Rabo OmniKassa Overeenkomst voor uw Rabo OmniKassa is ondertekend, kunt u inloggen met uw bankpas en Rabo Scanner.

Ga naar het Dashboard

Zo werkt het dashboard

Binnen uw Rabo OmniKassa 2.0 Dashboard kunt u zelf uw onderneming (bedrijf) inrichten. U kunt één of meerdere winkels aanmaken. Onder elke winkel maakt u vervolgens een of meerdere verkooppunten aan. Een winkel kunt u zien als de verzamelnaam voor uw winkel(s). Het verkooppunt kunt u zien als een plek waar u uw product(en) of dienst(en) verkoopt aan uw klant. Dit kunnen fysieke locaties zijn, maar ook webwinkels.

Bedrijf: Freek Holding B.V.


Winkel 1: De Bandenvakman

  • Verkooppunt 1: Bandenvakman Amsterdam (fysieke winkel)
  • Verkooppunt 2: Bandenvakman.nl (webshop)

Winkel 2 (optioneel): Autobedrijf Amsterdam

  • Verkooppunt 1: Autobedrijf Amsterdam(fysieke winkel)
  • Verkooppunt 2: Autobedrijf.nl (webshop)

Per verkooppunt kunt u producten aanvragen en beheren. Denk aan Rabo PinBox, Rabo SmartPin en Rabo OnlineKassa. Indien u gebruik maakt van een van onze pinoplossingen, sluit u ook makkelijk een Pinbundel af om kosten te besparen op uw transacties. De Pinbundel kiest u niet per verkooppunt, maar per winkel. Ook kiest u zelf op welk niveau de omzet wordt uitbetaald: op contractniveau (alle winkels bij elkaar), op winkelniveau (alle verkooppunten bij elkaar per winkel), of op verkooppuntniveau (elk verkooppunt apart). Houd hier dus rekening mee bij het inrichten van uw bedrijf in het Dashboard.

Uw Rabo OmniKassa 2.0 in gebruik nemen

Winkels beheren

Winkel toevoegen

Onder 'Beheer' kunt u een winkel toevoegen. Ga naar 'Winkels en verkooppunten' en klik rechts op het plusje 'Winkel toevoegen'.

Stap-voor-stap winkel toevoegen

Winkel wijzigen of verwijderen

Ga naar 'Beheer', 'Winkels en verkooppunten'. Klik op de naam van de winkel. Klik rechts op 'Bewerken' als u de gegevens wilt wijzigen, of onderaan in het scherm op 'Winkel beëindigen'.

Stap-voor-stap winkel wijzigen of beëindigen

De naam van uw winkel

U bepaalt zelf hoe u uw winkel wilt noemen in uw Rabo OmniKassa. Deze naam wordt niet getoond aan uw klanten.

Verkooppunten beheren

Online of fysiek verkooppunt toevoegen

Onder 'Beheer' kunt u een verkooppunt toevoegen aan uw winkel. Dat kan een webwinkel zijn, of een fysiek verkooppunt. Ga naar 'Winkels en verkooppunten', klik op de naam van de winkel waaraan u een verkooppunt wil toevoegen en klik rechts op het plusje 'Verkooppunt toevoegen'. Vul vervolgens de gevraagde gegevens in.

Stap-voor-stap verkooppunt toevoegen

Winkel wijzigen of verwijderen

Ga naar 'Beheer', 'Winkels en verkooppunten'. Klik op de naam van het verkooppunt. Klik rechts op 'Bewerken' als u de gegevens wilt wijzigen, of onderaan in het scherm op 'Verkooppunt beëindigen'. U kunt zelf aangeven wanneer u het verkooppunt wilt beëindigen. Deze datum kunt u tot uiterlijk de dag voor de beëindiging wijzigen.

Stap-voor-stap verkooppunt wijzigen of beëindigen

De naam van uw verkooppunt

U bepaalt zelf hoe u uw verkooppunt(en) wilt noemen in uw Rabo OmniKassa. Dit is de naam die uw klanten zien op hun rekeningafschrift.

Transacties inzien en omzet ontvangen

Onder 'Transacties' vindt u het transactieoverzicht. Gebruik 'Exporteren' om het hele overzicht te exporteren naar Excel. Exporteer de dagomzet door gebruik te maken van de zoekfunctie en de juiste dag te selecteren. Met de zoekfunctie kunt u ook specifieke transacties opzoeken en exporteren.

Stap-voor-stap transacties inzien en exporteren

Omzetbijschrijving: per contract, winkel of verkooppunt

Uw transacties met de Rabo OmniKassa worden de volgende dag uitbetaald, ook in het weekend en op feestdagen. U kunt zelf instellen hoe u wilt dat dat gebeurt. Ga naar 'Beheer' en 'Instellingen'. Klik rechts op 'Uw omzetbijschrijving'.

  • Contract: de gehele omzet van al uw winkels van een dag eerder wordt dagelijks in één boeking naar u overgeboekt.
  • Per winkel: de omzet per winkel wordt dagelijks naar u overgeboekt.
  • Per verkooppunt: de omzet per verkooppunt wordt dagelijks naar u overgeboekt.

Stap-voor-stap wijze van omzetbijschrijving wijzigen

Rekeningnummer voor uitbetaling wijzigen

U kunt ook kiezen op welk rekeningnummer u de omzetbijschrijving wilt ontvangen. Als de gewenste rekening er niet bij staat, kunt u deze toevoegen bij 'Instellingen' en dan 'Uw rekeningen'. Als de rekening ook hier niet tussen staat, kunt u contact opnemen met uw Rabobank.

Uw gegevens

Rekeningnummer voor kostenafrekening wijzigen

U kunt ook het rekeningnummer wijzigen waarmee u de kosten voor de Rabo OmniKassa betaalt. Ga daarvoor naar 'Beheer', 'Instellingen' en kies dan voor 'Kostenafrekening'. Bevestig de wijzigingen met uw Rabo Scanner. Staat het gewenste rekeningnummer er niet bij? Voeg het nummer toe via 'Uw rekeningen'.

Stap-voor-stap rekeningnummer wijzigen

Stap-voor-stap nieuw rekeningnummer toevoegen

E-mailadres wettelijk vertegenwoordiger

De wettelijk vertegenwoordiger ontvangt per e-mail bevestiging van wijzigingen zoals het toevoegen van producten of betaalmethoden. U kunt het e-mailadres van de wettelijk vertegenwoordiger zelf wijzigen. Ga naar 'Beheer', 'Instellingen' en kies dan voor 'Wettelijke vertegenwoordiging'. Bevestig de wijzigingen met uw Rabo Scanner.

Stap-voor-stap e-mailadres wijzigen

Aandachtspunten

  • Rabo OmniKassa 2.0 toont niet automatisch klantgegevens in het dashboard. Alleen als u zelf de gegevens doorgeeft in de transactie, worden deze in uw dashboard getoond. Het opslaan van klantgegevens die u niet zelf heeft verkregen, is namelijk aan strikte regels van de overheid gebonden. U kunt de transacties volgen op basis van datum en uw order-ID (bestelnummer).

Service en support

Op deze pagina krijgt u uitleg over de meest voorkomende processen. Wilt u meer uitgebreide informatie over uw Rabo OmniKassa Dashboard? Zie dan onze uitgebreide Rabo OmniKassa 2.0 handleiding:

Uitgebreide handleiding Rabo OmniKassa 2.0

Komt u er toch niet uit? Het Support Team Rabo OmniKassa staat klaar om uw vragen te beantwoorden. Zij zijn bereikbaar op telefoonnummer: 030 – 213 13 11. Ze zijn op werkdagen bereikbaar van 8.00 tot 22.00 uur op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.

Contact

Rabobank