“Rabo betaalverzoek bespaart tijd en geeft minder gedoe”

Vanuit hun boerderij in Barneveld runnen Rolinda de Kruif en haar man een mechanisatiebedrijf. Zo’n 200 agrarische klanten weten Maatschap de Kruif te vinden voor reparaties aan tractoren en machines. Met hulp van Rabo Betaalverzoek krijgen ze hun facturen sneller betaald én zijn ze minder tijd kwijt aan administratie.

Ondernemers over Rabo Betaalverzoek
De Kruif

Wie: Rolinda de Kruif
Bedrijf: Maatschap de Kruif
Wat: Reparaties aan tractoren en machines

De juiste betaalgegevens

“Het zal gezien onze branche niet verbazen dat wij al zolang ik me kan herinneren klant zijn van de Rabobank. Rabo Betaalverzoek kende ik niet totdat een vriendin me erop attendeerde. ‘Gebruik het nou maar, anders zie je door de bomen het bos niet meer’, zei ze. Ze had wel een punt. Per maand verstuurde ik namelijk een groot aantal facturen en het gebeurde regelmatig dat klanten betaalgegevens niet goed overnamen. Ze draaiden per ongeluk cijfers van het betaalkenmerk om of maakten een verkeerd bedrag over. En daar moest ik dan weer achteraan gaan: bellen, mailen, uitleggen wat er was misgegaan en vervolgens wachten tot de klant het opnieuw betaalde. Dat kostte tijd. En als je een eigen zaak hebt, is tijd geld.”

Het kan nóg slimmer!

“Ik gebruik Rabo Betaalverzoek op dit moment vooral bij bedragen onder de € 200,-. Dat doe ik door via WhatsApp een betaallink te delen met de klant. Per mail stuur ik dan de factuur erachteraan, voor zijn eigen administratie. Maar het kan natuurlijk nog slimmer. Als je de betaallink meteen toevoegt aan de factuur, scheelt dat weer een handeling. En met zo’n honderd van dit soort kleine transacties per maand is dat fijn. Daarom ben ik dat nu aan het regelen.”

“In de app zien we in één oogopslag welke facturen betaald zijn en welke niet”

Ter plekke afrekenen

“Het gebeurt trouwens ook regelmatig dat een klant de betaling direct in de werkplaats voldoet via een betaalverzoekje. En dat is mooi meegenomen, want als een klant betaalt met Rabo Betaalverzoek zien wij het geld vrijwel meteen op onze rekening staan. Zélfs als de klant niet bij de Rabobank bankiert. In de Rabo Bankieren App zien we in één oogopslag welke facturen betaald zijn en welke niet. Door de bomen het bos niet meer zien is voor mij dus verleden tijd.”

Zelf regelen & Contact