“Dit werkt veel praktischer”
‘Samen sterk tegen Kanker’. Dát is waar Team Doelbewust voor staat. De stichting haalt jaarlijks zo’n € 400.000,- op voor het goede doel. Dit jaar werd bij het inzamelen voor het eerst Rabo Betaalverzoek ingezet. “Het maakt de boekhouding een stuk eenvoudiger en overzichtelijker”, vertelt penningmeester Francois Vissers.
Rabo Betaalverzoek Zakelijk
Voor verschillende ondernemers, van zzp’er tot grote organisaties biedt Rabo Betaalverzoek zakelijk oplossingen.
Actief voor het goede doel
“We organiseren elk jaar een aantal evenementen om geld in te zamelen. Die evenementen zijn altijd gekoppeld aan een goed doel. Met ColSensation bijvoorbeeld, beklimmen deelnemers de Mont Ventoux om geld op te halen voor KWF Kankerbestrijding én voor regionale kankergerelateerde doelen. Ook nemen we sinds 2010 deel aan de Roparun, een estafetteloop van Parijs naar Rotterdam. Een vast onderdeel hierbij is de verkoop van loten. We verkochten dit jaar voor ongeveer € 5000,- euro aan loten, en mensen konden eenvoudig betalen via een betaalverzoek.”
Sneller afgehandeld
“Met de betaalverzoeken maakten we het de mensen die loten kochten een stukje makkelijker. Ze ontvingen het verzoek meteen op hun telefoon – via WhatsApp of e-mail – en konden eenvoudig in een paar klikken betalen.”
“Ik merkte dat mensen deze manier van afrekenen prettig vonden. Voorheen namen ze een factuur of bon mee naar huis, waar ze het weglegden en soms vergaten. ”
“Nu konden ze het meteen ter plekke afhandelen. Ook is het handig dat alle betaalgegevens al ingevuld staan. Het scheelt ze gewoon handelingen en ik merk dat mensen daardoor sneller betalen.”
Minder administratieve rompslomp
“Ook voor mij als penningmeester heeft het gebruik van betaalverzoeken voordelen. Vroeger kostte de boekhouding bijhouden en alles apart inboeken vrij veel tijd. Met de betaalverzoeken ben ik veel sneller klaar. Bovendien staan de statussen van de betalingen in één handig overzicht. Ik kan dus snel zien wie nog niet betaald heeft. Dit werkt veel praktischer. De Roparun was het eerste evenement waarbij we de betaalverzoeken hebben geprobeerd. Ik ben er erg tevreden over en ga het ook inzetten bij komende evenementen.”
Ondernemer in beeld
Francois Vissers
Fondsenwerving voor kankergerelateerde goede doelen
Team Doelbewust