
“Het maakt de financiële afhandeling overzichtelijk en makkelijk”
VECOZO is een landelijk communicatiepunt voor de zorg. Elk jaar zet de organisatie zich in voor een goed doel. Henny Aarts, business controller bij VECOZO, vertelt hoe Rabo Betaalverzoek het inzamelen van geld een stuk makkelijker maakt.

Wie: Henny Aarts
Bedrijf: VECOZO
Wat: Landelijk communicatiepunt voor de zorg
Jaaromzet: 23 miljoen
Ons steentje bijdragen
“VECOZO is een digitaal knooppunt in de zorg. Wij regelen administratieve berichtenstromen – zoals het declaratieverkeer – tussen zorgaanbieders, zorgverzekeraars en gemeenten. We verlichten de administratieve lasten en willen zo kosten verlagen. Naast het reguliere werk, zetten we ons ook graag in voor goede doelen. Elk jaar kiezen we een goed doel uit, waarvoor we ons een jaar lang inzetten. Omdat we zelf werkzaam zijn in de zorg, is ons goede doel daar altijd aan gerelateerd. Dit jaar halen we geld op voor de Stichting Gijsje Eigenwijsje, die als doel heeft: een gratis weekje weg voor gezinnen met een kind met een levensbedreigende ziekte.”
Een handige oplossing
“Een jaar lang halen we geld op door middel van verschillende activiteiten, zoals een ijs-event, pannenkoekenfeest, rugbytoernooi met aansluitend een barbecue en een fietstocht door Limburg. Al onze tweehonderd medewerkers doen er enthousiast aan mee. Als je meedoet, betaal je een bijdrage. En om alle bijdragen te innen, gebruiken we Rabo Betaalverzoek.”
“Een heel handige oplossing, want we zien dat mensen sneller betalen met een betaalverzoek.”
“Iedereen is tegenwoordig gewend aan mobiel betalingsverkeer. Voorheen zaten we met lange lijsten en cash geld, dat is niet meer van deze tijd.”
Administratieve lastenverlichting
“Daarnaast organiseren we elk jaar een veiling. En ook dan is Rabo Betaalverzoek heel handig. Wie een veilingitem koopt, krijgt een betaalverzoek. Het maakt de financiële afhandeling overzichtelijk en gemakkelijk. VECOZO staat voor administratieve lastenverlichting. Rabo Betaalverzoek sluit daar dus naadloos op aan. Tijdens ons kerstevent maken we bekend wat we gedurende het jaar hebben opgehaald. Vorig jaar was dat ruim 12.000 euro voor Pater Poels, de broodpater die zich inzet voor arme mensen in Tilburg.”
Hulp nodig?
Bellen
Bel met één van onze medewerkers
Heb je de Rabo App?
Bel ons dan met de app. Ga naar 'Service', kies 'Contact' en kies 'Bel met één van onze medewerkers'. Zo hebben wij je gegevens direct bij de hand en kunnen we je nog sneller helpen.