vrouw staat achter kassa

Overstappen naar Rabo OmniKassa

Heb je een bericht ontvangen over je overstap naar Rabo OmniKassa? Dat klopt! Alle sealbag- en pinovereenkomsten gaan over naar Rabo OmniKassa. Het is een kassa die met je meebeweegt; je sluit makkelijk nieuwe betaalmethodes af zoals een creditcard of regelt eenvoudig het verschuiven van je dagafsluiting. Het Rabo OmniKassa Dashboard biedt inzicht en overzicht van sealbagstortingen, eventuele telverschillen en pinbetalingen. Ook bieden we de Rabo Omnikassa App voor klanten met een afstortovereenkomst, hierin kun je gemakkelijk de voormelding van je afstorting doen.

Wat verandert er voor je m.b.t. pinoplossingen?

Wat Voor overstap Na overstap
Aanvragen nieuw pincontract/pinoplossing Beëindigen pincontract/pinoplossing Via lokale bank Zelf regelen via je Rabo OmniKassa dashboard
Transactieoverzicht Geen Inzicht in alle individuele transacties in je Rabo OmniKassa Dashboard
Kosten omzetbijschrijving Apart uitbetaald:
Alle Maestro trx: € 0,15
Alle V-Pay trx: € 0,15
Samen:
Alle Maestro + V-Pay trx € 0,25
Creditcard mogelijkheden Niet mogelijk bij Rabobank Wel mogelijk bij Rabobank
Pinbundel Via lokale bank met maximaal 2000 transactie Zelf aanvragen en wijzigen via je Rabo OmniKassa Dashboard met een maximale bundel van 10000 transacties
Retourpinnen Aanvragen via Lokale bank Zelf aanzetten en contracteren via je OmniKassa Dashboard
Rekeningen wijzigen (omzetuitbetaalrekening) Via lokale bank nieuw contract aangaan Alle rekeningen in uw internet bankieren overeenkomst zijn toe te voegen aan je OmniKassa en kun je zelf makkelijk selecteren als omzetuitbetaalrekening in 1 contract
Andere wijzigingen in pincontract Via lokale bank regelen Alle wijzigingen voer je nu zelf uit in je Rabo OmniKassa Dashboard
Kosten maandafrekening op de RPK nota Voorbeeld:
Kosten van januari staan op de nota van maart (over feb). De huur- en transactiekosten worden dus met een maand vertraging afgerekend
Voorbeeld:
Kosten worden in tegenstelling tot voorheen direct de volgende maand op de nota afgerekend.
Let op: ben je dus overgestapt dan heb je 1 maand een nota waarop er 2 maanden afgerekend worden.

Goed om te weten

Kom je over met je pinoplossing?

Wanneer je OmniKassa contract geactiveerd is, ontvang je een nieuw pincontract voor je pinautomaat. Na het activeren ontvang je een mail met eventuele vervolginstructies om de pinautomaat over te zetten naar het nieuwe contract. Wanneer je bent overgestapt, zal je huidige contract nog minimaal 3 weken actief zijn. Hierdoor is het mogelijk om zonder problemen te blijven pinnen terwijl het pincontract administratief wordt overgezet.

Voorwaarden

Wil je gebruik maken van een verschoven dagafsluiting? Bekijk dan de afwijkende voorwaarden dagafsluiting.

Veelgestelde vragen over pinnen

Moet ik zelf nog iets uitvoeren op mijn pinautomaat?

Alle Rabo Smartpin contracten en Rabo huur pinautomaten zetten wij automatisch over naar het nieuwe pincontract. Hiervoor hoef je niks te doen. Heb je een eigen automaat en ben je aangeschreven dat je automatisch door de Rabobank overgezet wordt binnen 4 weken. Dan hoef je niks uit te voeren op je pinautomaat. De Rabobank zet het contract voor je automatisch over. Heb je een eigen automaat en moet je nog de Wizard doorlopen en ondertekenen dan is het mogelijk dat je zelf het nieuwe pincontract in de instellingen van je automaat moet zetten. Na activatie ontvang je direct een mail met de nodige acties.

Blijft mijn pinautomaat werken?

Wanneer je OmniKassa is geactiveerd krijg je een nieuw pincontract. Je oude contract blijft nog minimaal een maand actief. Wanneer de Rabobank je automatisch overzet, dan zal je hier niks van merken. De pinautomaat blijft gewoon actief. Wanneer je zelf het contractnummer in de instellingen moet zetten, dient dat binnen een termijn te gebeuren van een maand. De exacte datum staat in de activatiemail.

Waar beheer ik mijn pincontract na de overstap naar de OmniKassa?

Voorheen kon je lokale bank nieuwe pinoplossingen voor je aanvragen of beëindigen. Nadat je bent overgestapt naar de OmniKassa, kun je dit zelf in je OmniKassa dashboard regelen. Je hoeft hiervoor dan ook niet meer met je bank contact op te nemen.

Wat verandert er in de kosten?

Nu worden de V-Pay en maestro transacties los uitbetaald met een tarief van € 0,15. In de OmniKassa krijg je 1 uitbetaling voor zowel alle V-Pay transacties als de Maestro transacties. Deze uitbetaling kost € 0,25.

Wat moet ik doen als ik een oude pinoplossing in mijn OmniKassa Dashboard zie?

Automaten die worden meegenomen in de overstap naar Rabo OmniKassa kun je in de Wizard nog niet verwijderen. Nadat je de 7 stappen in de Wizard heeft afgerond, kun je in het dashbaord gaan naar: Beheer > Pinautomaten > acties, de pinautomaat beëindigen.

Algemene vragen over Rabo OmniKassa

Wat kost Rabo OmniKassa?

Voor Rabo OmniKassa brengen we geen kosten in rekening. Je betaalt wel voor de pin- of online betaaloplossing die je afneemt binnen Rabo OmniKassa. De actuele tarieven van onze producten vind je op de tarievenlijst.

Wat kost het om ook creditcards te accepteren?

Zowel bij Mastercard- als Visa-betalingen berekenen wij 1,7% over het betaalde bedrag.

Kan ik retourpinnen (geld terugboeken) met Rabo OmniKassa?

Ja. Retourpinnen kun je voor elke betaalautomaat in het dashboard activeren. Ook zijn online terugbetalingen (refund) mogelijk vanuit het dashboard als je een online webshop hebt gekoppeld.

Welke betaalpassen en methoden kunnen gebruikt worden in Rabo OmniKassa?

Voor pinbetalingen zijn naast V-Pay en Maestro inmiddels ook Visa en Mastercard beschikbaar. Zie ook

Kan ik eenvoudig producten toevoegen en verwijderen?

In het dashboard kun je eenvoudig meerdere pinoplossingen toevoegen in het ‘winkelwagentje’. De Eigenaar of Beheerder-Plus tekent in één keer digitaal voor het hele winkelmandje als er financiële gevolgen zitten aan de toevoegingen of wijzigingen (kosten en/of betreft de te gebruiken rekening voor omzetbijschrijvingen of kostenafrekening).

Wie krijgt er toegang tot Rabo OmniKassa?

Alleen de Eigenaar en de Beheerder-Plus hebben automatisch toegang tot Rabo OmniKassa. Om ook andere medewerkers toegang te geven tot transacties en omzetbijschrijvingen, moet één van hen een functionarispas voor de desbetreffende medewerker bestellen. Dit kan via Rabo Internetbankieren – Zelf regelen – Autorisaties. Heeft de betreffende medewerker al een Functionaris- of Beheerderpas, vink dan in het tabblad ‘productautorisaties’ Rabo OmniKassa aan.

Staat dezelfde dag nog het voorgemelde bedrag op mijn rekening?

In de Rabo OmniKassa wordt de omzetbijschrijving en dus ook het voorgemelde sealbagbedrag altijd de volgende kalenderdag op de rekening gestort.

Waar is mijn ingestelde PinTegoed (pinbundel) gebleven?

We nemen je PinTegoed (pinbundel) niet mee naar de Rabo OmniKassa. Maar wanneer je de wizard doorloopt kun je een pinbundel aanschaffen. Deze pinbundel geldt niet meer op automaat niveau, maar op winkel niveau. Het voordeel hiervan is dat je niet meer per pinautomaat hoeft in te schatten hoeveel transacties er per maand op gedaan worden. Ook is het nu mogelijk om een pinbundel van 5.000 transacties te kiezen.

Hoe kan ik instellen dat mijn omzetbijschrijving niet mijn sealbagstortingen bevatten?

De Rabo OmniKassa boekt jouw omzetbijschrijving samengesteld van jouw betaaloplossingen de volgende dag op je rekening. De gedachte hierachter is dat wanneer je je eventuele pintransacties, online transacties en sealbag stortingen in één keer overmaakt dat dit in kosten scheelt. Je hoeft dan namelijk maar één keer de bijschrijvingskosten van € 0,25 te betalen. Echter er zijn wel mogelijkheden om dit los te koppelen van elkaar in je winkelstructuur.

Service en contact

Heb je vragen over het overstappen naar Rabo OmniKassa of hulp nodig bij het invullen van de wizard? Neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag.

We zijn op werkdagen bereikbaar van 9.00 tot 17.00 uur op telefoonnummer +31 (030) 213 13 11, kies 1.
Of mail naar contact@omnikassa.rabobank.nl

SupportoverzichtInloggen Dashboard