Registreren, koppelen en betalen met de Rabo SmartPin API
Een applicatie waarin de registratie staat van zowel cliënten als hun afgenomen diensten, gecombineerd met een pinoplossing. Dankzij de deelname van Straight Systems aan de pilot Rabo SmartPin API ontstond dit ideale systeem, waarvan op termijn wellicht vierhonderd zorginstellingen gaan profiteren.
Nieuwe registratietoepassing met pinoplossing
Straight Systems bouwt kassasystemen die gekoppeld zijn aan administratieve, financiële en personele systemen. Directeur Han van den Berg is overtuigd van de urgentie van de nieuwe registratietoepassing met pinoplossing. “In de zorg is de afgelopen jaren veel veranderd. De overheid let steeds scherper op de vergoedingen vanuit het Zorgprofiel. Hierin staat welke zorg en vergoedingen een cliënt krijgt met een indicatie voor langdurige zorg, zowel in een zorginstelling of thuis. Cliënten moeten daardoor steeds meer zelf betalen; zoals een activiteit of bingo bij een zorginstelling.”
Koppeling tussen cliënt, dienst en betaling
Straight Systems registreert welke diensten mensen afnemen in een zorginstelling of bij zorg aan huis. Hierbij moeten steeds vaker zaken geregistreerd worden. Denk aan een technische dienst die een klein klusje komt doen en daarvoor even een kwartiertje binnen is. Het klusje wordt geregistreerd, gekoppeld aan de cliënt en waar mogelijk direct betaald via pin.
Betalen via pin was altijd al mogelijk, alleen was de mobiele handterminal niet gekoppeld aan een applicatie met registratie. Het bedrag moest worden ingevoerd in de pinterminal en later weer in de administratie. Dankzij de koppeling en de SmartPin API , biedt Straight Systems veel meer transparantie aan de cliënt.
“De Rabo SmartPin API is een mooie oplossing: lage kosten, gecombineerd met het gemak van registreren”
De SmartPin API en de registratie-app die Straight Systems zelf ontwikkelde, staan op de mobiele terminal en zijn verbonden met de SmartPin-kaartlezer. Via bluetooth worden de gegevens aan elkaar verbonden en wordt zowel de betaling als de omschrijving van de dienst gekoppeld aan de cliënt. “Zorglocaties worden steeds kleiner, maar er komen er steeds meer. Dankzij deze oplossing kunnen de instellingen tegen relatief lage kosten gedetailleerder diensten vastleggen. Zo kan zowel de cliënt als de ondersteuner of familie precies zien dat bijvoorbeeld de technische dienst een schilderijtje heeft opgehangen.”
Veilig en transparant
De pilot met de API verloopt vooralsnog soepel. “De deelnemende zorginstellingen zijn enthousiast. We willen nu de SmartPin API samen met de registratie-app breed in de markt zetten bij aangesloten zorginstellingen. De urgentie is er en met deze oplossing tegen relatief lage kosten verwachten we in te spelen op de wens van zorginstellingen.”