Twee vrouwen bespreken geldzaken

Tap to Pay bij Beauty by Sherida: ‘Ik wil niet anders meer’

Sherida Son-A-Hing zorgt er in haar eentje voor dat haar ruim honderd klanten er elke dag weer tiptop uitzien. In haar eigen nagel- en beautysalon doet ze daarvoor alles zelf. Dat is flink aanpoten, maar gelukkig gaat het afrekenen snel en eenvoudig. Sherida gebruikt Tap to Pay, waarbij klanten afrekenen via haar smartphone. Ze vertelt hoe dat werkt.

Lief en leed in de salon

‘Ik run nu vijftien jaar mijn eigen beauty- en nagelsalon: Beauty by Sherida. Vanuit een praktijk aan huis én een ruimte in een sportschool verzorg ik meer dan honderd vaste klanten. De meeste mensen komen om hun nagels bij te laten werken. Veel klanten stappen vanuit daar ook over naar de beautysalon, bijvoorbeeld om gelijk hun wenkbrauwen te laten doen of hun bovenlip te laten harsen. Mijn klanten zijn van alle leeftijden: de oudste is 85 en het begint bij een jaar of 20. Die flinke variatie in mensen vind ik juist het leukste aan mijn werk. Je deelt veel lief en leed met elkaar – sommige klanten komen hier al jaren over de vloer. En je zit toch al gauw een uur samen. De meeste klanten komen om de drie tot vier weken terug, waardoor ik met hen echt een band heb opgebouwd. Ik werk drie dagen in mijn eigen salon en daarnaast twee dagen in een ziekenhuis als secretaresse. Ik heb er wel eens over gedacht om er een collega bij te nemen, maar ik ben nogal een perfectionist en het is moeilijk om dat ook bij iemand anders terug te vinden. Mijn klanten weten ook dat ik de lat hoog leg en komen daarom juist graag naar mij.’

“Met Tap to Pay kunnen mensen betalen door hun bankpas of mobiel tegen mijn smartphone aan te houden. Een hele fijne oplossing, want ik heb mijn mobiel altijd bij me!”

Zo makkelijk mogelijk maken

‘Meer dan honderd vaste klanten in drie dagen per week – dat is wel flink aanpoten! Ook de administratie doe ik er zelf nog bij. Natuurlijk zoek ik manieren om dat zo makkelijk mogelijk te maken. Voor mijn administratie gebruik ik daarom een speciale app en om klanten te laten afrekenen gebruik ik sinds kort Tap to Pay van Rabobank. Daarmee kunnen mensen betalen door hun bankpas of mobiel tegen mijn smartphone aan te houden. Daarop zit een app die vervolgens de betaling regelt. Een hele fijne oplossing vind ik dat. Ik heb mijn mobiel altijd bij me, in tegenstelling tot de kaartlezer van Rabo SmartPin die ik eerder gebruikte voor het afrekenen. Ook was de batterij daarvan nog wel eens leeg. Mijn klanten vinden Tap to Pay ook helemaal prima, die zijn wel in voor wat nieuws. Ik heb de laatste tijd bijgehouden of iedereen op deze manier kan betalen. Slechts één keer lukte het niet, omdat de chip van de betaalpas bij iemand kapot was. Maar dat bleek al lange tijd het geval, dus dat had niets met Tap to Pay te maken. Ik wil dus eigenlijk niet meer anders!’

Nagelstudio Sherida gebruikt Tap to Pay om af te rekenen

Ook Tap to Pay gebruiken in jouw bedrijf?

Met Tap to Pay en de Rabo SmartPin app laat je klanten nu nog makkelijker en sneller afrekenen, direct via je eigen smartphone. Geen gedoe meer met losse betaalterminals. Maak van jouw smartphone ook een pinapparaat.

phone

Hulp nodig?