Zakelijke betaalpas activeren

Fijn, je nieuwe zakelijke Rabo WereldPas of Rabo OnlineKey is binnen. Je wilt je pas natuurlijk zo snel mogelijk gebruiken. Niet alle passen zijn direct klaar voor gebruik. Voordat je hem gaat gebruiken, activeer jij (of iemand binnen je organisatie die hier toestemming voor heeft) de pas via Rabo Internetbankieren (Pro). Je leest hier of en hoe je jouw pas kunt activeren.

Hoe activeer ik een nieuwe zakelijke bankpas?

Voor de veiligheid is deze pas niet direct te gebruiken. Tijdens de aanvraag van de pas, is aangegeven wie de pas activeert. De activatie gaat online.

  1. Log in in Rabo Internetbankieren met de Rabo Scanner 
  2. Vul het rekeningnummer en het nieuwe pasnummer in 
  3. Doe de pas in de Rabo Scanner en vul de pincode in 
  4. Vraag een activatiecode aan door op de knop 'sms versturen' te drukken
  5. Je ontvangt een sms op je telefoon met de activatiecode 
  6. Activeer de pas met de activatiecode

Activeren lukt niet

Als het niet lukt om je betaalpas online te activeren, loop dan even binnen bij een Rabobank bij jou in de buurt. Neem je nieuwe betaalpas, de envelop met de pincode én een geldig legitimatiebewijs mee.

Activeer je zakelijke bankpas

Vind een Rabobank bij jou in de buurt

Hoe activeer ik een vervangende zakelijke bankpas?

Als je een zoekgeraakte of beschadigde pas vervangt, hoef je de vervangende betaalpas niet te activeren.

OnlineKey koppelen

Zodra de Rabo OnlineKey geactiveerd is, moet je de pas koppelen aan de juiste medewerker. De Eigenaar en BeheerderPlus kunnen de Rabo OnlineKey koppelen voor de Beheerder en Functionaris. Dit kan in de Rabo App onder ‘Zelf regelen’. Kies daarna voor ‘Autorisaties’. De Rabo OnlineKey van de Eigenaar en BeheerderPlus kan een medewerker van de Rabobank activeren. Neem hiervoor contact met ons op. Een Rabo Wereldpas is automatisch gekoppeld.

Valse email of sms over pas activeren

Helaas zijn er valse berichten van criminelen in omloop. Let altijd goed op en klik nooit zomaar op een link. Lees meer over internetfraude via de link 'Meer over veilig bankieren'.

Meer over veilig bankieren

Veelgestelde vragen

Het activeren lukt niet. Wat nu?

Nog steeds niet gelukt en ben je de wettelijk vertegenwoordiger van het bedrijf? We helpen je graag op een van onze vestigingen. Vergeet niet je creditcard en je geldige legitimatiebewijs (bijvoorbeeld je paspoort) mee te nemen.

Zoek een vestiging

Ik heb een sms gekregen dat ik mijn pas moet activeren. Wat moet ik doen?

Als je geen nieuwe pas of pincode hebt aangevraagd, negeer of verwijder dan de sms. Criminelen worden steeds slimmer. Ze kunnen een sms eruit doen zien alsof hij van de Rabobank komt. Klik nooit op een linkje; wij zullen je per sms nooit links sturen. 

Als je twijfelt over een sms of e-mail, neem dan contact met ons op. Meer tips over veilig bankieren? Kies dan de oranje knop 'Meer over veilig bankieren'.

Meer over veilig bankieren

Neem contact met ons op

Ik heb geen 06-nummer, hoe kom ik aan een activatiecode?

Geen mobiel? Dat is niet erg. In dit geval sturen we de pas geactiveerd naar je toe als aangetekende zending. Je moet dan wel aanwezig zijn op het moment dat de pas bezorgd wordt. Alleen jij kunt de pas in ontvangst nemen, de postbode vraagt ook om je legitimatie voor hij de pas afgeeft.

Ik ben in het buitenland en ik ben vergeten mijn betaalpas te activeren

Als je toegang hebt tot Rabo Internetbankieren (Pro) is er niets aan de hand. Terwijl je geniet van je vakantie activeer je de pas alsof je in Nederland achter je eigen keukentafel zit. 

Is er geen WiFi op je vakantieadres of ben je de Rabo Scanner vergeten mee te nemen? Neem dan contact met ons op.

Neem contact op

Kan ik mijn betaalpas telefonisch of via de Rabo App activeren?

Activeren van een pas per telefoon of in de Rabo App lukt om veiligheidsredenen helaas niet.

Mijn pincode en mijn betaalpas zijn tegelijkertijd bezorgd, is dat niet gevaarlijk?

Nee, want de pas wordt inactief verzonden en bij het activeren versturen wij een code naar het 06-nummer dat je bij de aanvraag hebt opgegeven. Alleen als iemand én je pas én je pincode én je telefoon in handen heeft, kan hij of zij je pas activeren.

De bezorgde pincode-enveloppe is open of beschadigd, wat moet ik doen?

Neem in dit geval direct contact op met je Rabobank.

Neem contact op

Service en Contact