Zakelijke bankpas activeren

Fijn, je nieuwe zakelijke Rabo Wereldpas, Rabo Online Key of je Rabo Filiaalpas is binnen. Die wil je natuurlijk zo snel mogelijk gebruiken. Niet alle passen zijn direct klaar voor gebruik. Voordat je hem gaat gebruiken, activeer jij (of iemand binnen je organisatie die hier toestemming voor heeft) de pas via Rabo Online Bankieren of Rabo Internetbankieren (Pro). Je leest hier of jouw pas geactiveerd moet worden.

Vervangende bankpas, dezelfde pincode

Had je alleen een vervangende zakelijke pas nodig omdat je oude pas kwijt, gestolen of kapot was? Dan hoef je als je pas binnen is verder niets te doen. Je kunt de pas direct gebruiken.

Nieuwe bankpas en een nieuwe pincode

Voor de veiligheid is deze pas niet direct te gebruiken. Je activeert je pas online. Heb je zelf geen tijd? Dan kan iemand die binnen je organisatie toestemming heeft de pas ook via 'Zelf regelen' activeren. Diegene moet dan wel een eigen pas en toegang tot Rabo Online Bankieren of Rabo Internetbankieren (Pro) hebben.

Als je de pas zelf activeert, doorloop je de volgende stappen:

  • log in met je nieuwe pasnummer
  • vraag een activatiecode aan 
  • je ontvangt een sms op je telefoon met de activatiecode
  • activeer je pas met de activatiecode

Een nieuwe pincode bij je betaalpas kun je niet zelf aanvragen. Dit gaat altijd via een medewerker. 

Activeer je zakelijke bankpas

Nieuwe pas, nieuwe pincode en een nieuwe creditcard

Heb je niet alleen een nieuwe zakelijke betaalpas, maar ook een nieuwe creditcard? Dan activeer je eerst de betaalpas. Dat gaat als volgt:

  • log met je nieuwe pasnummer in bij Rabo Internetbankieren (Pro)
  • vraag een activatiecode aan 
  • je ontvangt een sms op je telefoon met de activatiecode
  • activeer je pas met de activatiecode

Daarna activeer je de nieuwe creditcard. 

Lees meer over het activeren van je zakelijke creditcard

Activeren lukt niet

Als het niet lukt om je betaalpas online te activeren, loop dan even binnen bij een Rabobank bij jou in de buurt of neem contact op met je contactpersoon bij de Rabobank. Neem je nieuwe betaalpas, de enveloppe met de pincode én een geldig legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs, ID-kaart) mee.

E-mail of SMS over activeren ontvangen

Helaas zijn er valse berichten van criminelen in omloop. Let altijd goed op en klik nooit zomaar op een link. Lees meer over internetfraude via de link 'Meer over veilig bankieren'.

Zoek een Rabobank bij jou in de buurt Meer over veilig bankieren

Veelgestelde vragen

Ik heb een sms gekregen dat ik mijn pas moet activeren. Wat moet ik doen?

Als je geen nieuwe pas of pincode hebt aangevraagd, negeer of verwijder dan de sms. Criminelen worden steeds slimmer. Ze kunnen een sms eruit doen zien alsof hij van de Rabobank komt. Klik nooit op een linkje; wij zullen je per sms nooit links sturen. 

Als je twijfelt over een sms of e-mail, neem dan contact met ons op. Meer tips over veilig bankieren? Kies dan de oranje knop 'Meer over veilig bankieren'.

Meer over veilig bankieren

Neem contact met ons op

Ik heb geen 06-nummer, hoe kom ik aan een activatiecode?

Geen mobiel? Dat is niet erg. In dit geval sturen we de pas geactiveerd naar je toe als aangetekende zending. Je moet dan wel aanwezig zijn op het moment dat de pas bezorgd wordt. Alleen jij kunt de pas in ontvangst nemen, de postbode vraagt ook om je legitimatie voor hij de pas afgeeft.

Ik ben in het buitenland en ik ben vergeten mijn betaalpas te activeren

Als je toegang hebt tot Rabo Internetbankieren (Pro) is er niets aan de hand. Terwijl je geniet van je vakantie activeer je de pas alsof je in Nederland achter je eigen keukentafel zit. 

Is er geen WiFi op je vakantieadres of ben je de Rabo Scanner vergeten mee te nemen? Neem dan contact met ons op.

Neem contact op

Kan ik mijn betaalpas telefonisch of via de Rabo Bankieren App activeren?

Activeren van een pas per telefoon of in de Rabo Bankieren App lukt om veiligheidsredenen helaas niet.

Mijn pincode en mijn betaalpas zijn tegelijkertijd bezorgd, is dat niet gevaarlijk?

Nee, want de pas wordt inactief verzonden en bij het activeren versturen wij een code naar het 06-nummer dat je bij de aanvraag hebt opgegeven. Alleen als iemand én je pas én je pincode én je telefoon in handen heeft, kan hij of zij je pas activeren.

De bezorgde pincode-enveloppe is open of beschadigd, wat moet ik doen?

Neem in dit geval direct contact op met je Rabobank.

Neem contact op

Service en Contact