Zakelijke betaalpas activeren

    Fijn, je nieuwe zakelijke Rabo WereldPas of Rabo OnlineKey is binnen. Je wilt je pas natuurlijk zo snel mogelijk gebruiken. Voordat je dat doet, activeer jij (of iemand binnen je organisatie die hier toestemming voor heeft) de pas online. Je leest hier hoe je dat doet.

    Betaalpas activeren
    Particuliere klant
    Rabo Wereldpas activeren

    Hoe activeer ik mijn nieuwe zakelijke bankpas?

    Tijdens de aanvraag van de WereldPas of OnlineKey, is aangegeven wie deze activeert. De activatie gaat online.

    1. Log in in Rabo Internetbankieren met de Rabo Scanner en je nieuwe pas.
    2. Vraag een activatiecode aan door op de knop 'sms versturen' te drukken. Je ontvangt een code per sms.
    3. Activeer de pas met de activatiecode.
    Zakelijke betaalpas activeren

    Lukt het niet?

    Activeren voor een collega of medewerker

    Wil je een pas activeren voor een collega of medewerker? Dan kan als je wettelijk vertegenwoordiger van de organisatie bent. Je activeert de nieuwe pas van je collega of medewerker in Rabo Internetbankieren (Pro) met je eigen pas. Volg hiervoor deze stappen:

    1. Log in met je eigen pas en de Rabo Scanner. 
    2. Klik op de rekening die gekoppeld is aan de pas van je collega of medewerker.
    3. Kies voor ‘Zelf regelen’ en dan voor ‘Bankpas activeren door wettelijk vertegenwoordiger’.
    4. Klik vervolgens op ‘Activeer voor pashouder’.
    5. Kies de pas die je wilt activeren en klik op 'Activeren'.
      De zakelijke pas is direct klaar voor gebruik.
    Activeer voor collega of medewerker
    Activeren via de Rabobank

    Online activeren lukt niet. Wat nu?

    Is online activeren van je bankpas niet mogelijk? Dan kun je deze ook laten activeren door een medewerker van de Rabobank. Neem contact met ons op en we activeren de pas voor je.

    Neem contact met ons op

    Hoe activeer ik een vervangende zakelijke bankpas?

    Als je een zoekgeraakte of beschadigde pas vervangt, hoef je de vervangende betaalpas niet te activeren.

    OnlineKey koppelen

    Zodra de Rabo OnlineKey geactiveerd is, moet je de pas koppelen aan de juiste medewerker. De Eigenaar en BeheerderPlus kunnen de Rabo OnlineKey koppelen voor de Beheerder en Functionaris. Dit kan in de Rabo App onder ‘Zelf regelen’. Kies daarna voor ‘Autorisaties’. De Rabo OnlineKey van de Eigenaar en BeheerderPlus kan een medewerker van de Rabobank activeren. Neem hiervoor contact met ons op. Een Rabo Wereldpas is automatisch gekoppeld.

    Valse email of sms over pas activeren

    Helaas zijn er valse berichten van criminelen in omloop. Let altijd goed op en klik nooit zomaar op een link. Lees meer over internetfraude via de link 'Meer over veilig bankieren'.

    Meer over veilig bankieren

    Veelgestelde vragen

    Ik heb een sms gekregen dat ik mijn pas moet activeren. Wat moet ik doen?

    Als je geen nieuwe pas of pincode hebt aangevraagd, negeer of verwijder dan de sms. Criminelen worden steeds slimmer. Ze kunnen een sms eruit doen zien alsof hij van de Rabobank komt. Klik nooit op een linkje; wij zullen je per sms nooit links sturen. 

    Als je twijfelt over een sms of e-mail, neem dan contact met ons op. Meer tips over veilig bankieren? Kies dan de oranje knop 'Meer over veilig bankieren'.

    Meer over veilig bankieren

    Neem contact met ons op

    Ik heb geen 06-nummer, hoe kom ik aan een activatiecode?

    Geen mobiel? Dat is niet erg. In dit geval sturen we de pas geactiveerd naar je toe als aangetekende zending. Je moet dan wel aanwezig zijn op het moment dat de pas bezorgd wordt. Alleen jij kunt de pas in ontvangst nemen, de postbode vraagt ook om je legitimatie voor hij de pas afgeeft.

    Ik ben in het buitenland en ik ben vergeten mijn betaalpas te activeren

    Als je toegang hebt tot Rabo Internetbankieren (Pro) is er niets aan de hand. Terwijl je geniet van je vakantie activeer je de pas alsof je in Nederland achter je eigen keukentafel zit. 

    Is er geen WiFi op je vakantieadres of ben je de Rabo Scanner vergeten mee te nemen? Neem dan contact met ons op.

    Neem contact op

    Mijn pincode en mijn betaalpas zijn tegelijkertijd bezorgd, is dat niet gevaarlijk?

    Nee, want de pas wordt inactief verzonden en bij het activeren versturen wij een code naar het 06-nummer dat je bij de aanvraag hebt opgegeven. Alleen als iemand én je pas én je pincode én je telefoon in handen heeft, kan hij of zij je pas activeren.

    De bezorgde pincode-enveloppe is open of beschadigd, wat moet ik doen?

    Neem in dit geval direct contact op met je Rabobank.

    Neem contact op

    Service en Contact