Sneller betaald door slimme factuuropvolging

29 mei 2024 14:26

Met slimme automatisering van administratieve taken bespaart een ondernemer tot 80% tijd. Dat is tenminste de ervaring van Notify. Mkb’ers kunnen via een koppeling tussen de debiteurensoftware van Notify en Rabo Embedded Services nu ook profiteren van de voordelen van betaaloplossingen van Rabo Smart Pay.

Twee lopende collega's in kantoor

Snel, efficiënt en betrouwbaar

Kevin Verkerk is eigenaar van Notify. Sinds 2018 biedt Notify debiteurensoftware aan om mkb-bedrijven te helpen hun facturen sneller betaald te krijgen. ‘Wij ondersteunen ondernemers bij snel, efficiënt en betrouwbaar factuurbeheer. Wij zijn ervan overtuigd dat debiteurenbeheer en factuuropvolging veel slimmer en persoonlijker kan door waar mogelijk het proces te automatiseren. Zo kan de ondernemer zich meer bezighouden met zijn relaties.’

Perfecte flow

Notify is een cloudoplossing. ‘En dus overal bereikbaar voor de klant’ aldus Kevin. ‘Via een technische koppeling (API) met het boekhoudpakket halen we alle relevante informatie automatisch op. We bouwen samen met de klant een perfecte maatwerkflow; vanaf de factuur tot de eerste herinnering, belacties, sms, de aanmaning, de actuele status en ga maar door. Al met al kan een klant binnen een week aan de slag met Notify en dus het verbeteren van het betaalgedrag.’

Tijd besparen

Via slimme automatisering van administratieve taken bespaart een ondernemer tot 80% van de tijd, claimt Notify. Kevin: ‘Op elke factuur die niet wordt voldaan, volgt automatisch een betaalverzoek met veel mogelijkheden om te betalen. Zoals via een online betaalbutton. iDeal, via Rabo Smart Pay, biedt daarvoor een hele mooie oplossing. Realtime kan de ondernemer de status van de betalingen zien. Zijn klant kan facturen downloaden en desgewenst een betalingsregeling aanvragen.’ Notify maakte voor Rabo Smart Pay een koppeling met Rabo Embedded Services.

Onbetaalde rekeningen kunnen leiden tot grote problemen in het mkb, met mogelijk faillissement tot gevolg. ‘Door het registreren, monitoren en oplossen van klachten en geschillen die binnenkomen bij een bedrijf voorkom je niet alleen financiële problemen door onbetaalde facturen, maar verbeter je ook de relatie met jouw klanten. Dit zogenoemde dispuutmanagement is van onschatbare waarde voor elk bedrijf. Het voorkomt financiële problemen, verbetert de klanttevredenheid en versterkt de reputatie van jouw organisatie. De dispuutmanagement-module in Notify helpt dit proces stroomlijnen en zorgt voor een gestructureerde aanpak van klachten en geschillen.’

Persoonlijk contact

Ondanks alle slimme software en integraties is Notify op één gebied ouderwets, volgens Kevin. ‘Wij geloven heilig in een persoonlijk aanpak en advies. Omdat elk bedrijf anders is, denken wij mee over hoe Notify het beste in een organisatie past. We stoppen niet voordat de klant volledig vertrouwd is met ons systeem.’


Jouw platform, mét de kracht van Rabo

Benieuwd wat Embedded Services kan toevoegen aan jouw platform?