Storting melden

U kunt een sealbagstorting doen in één van de sealbagautomaten van de Rabobank. Een voorgemelde storting wordt uiterlijk de volgende dag bijgeschreven.

Melden storting

 

Schermtoelichting

  1. Storten op rekeningnummer: selecteer het rekeningnummer waarop u gaat storten.

    NB: Voor Rabo Internetbankieren Professional geldt dat alleen rekeningen die gekoppeld zijn aan de gebruiker getoond worden. De Eigenaar of Beheerder kan de rekeningen koppelen aan gebruikers via Instellingen – Autorisatie – Producten/gebruikers.
  2. Omschrijving storting: u kunt, indien gewenst, een korte omschrijving vermelden.
  3. Sealbag ID: vul hier het ID in dat op de sealbag staat: 3 letters gevolgd door cijfers. Gebruik alleen sealbags die de uiterste gebruiksdatum nog niet hebben bereikt.
  4. Heeft u al een ingevuld stortingsformulier?

    a. U vinkt 'Nee' aan. Na verzenden verschijnt een pop-upscherm met de mededeling dat de melding goed is ontvangen. U kunt vervolgens het stortingsformulier uitprinten en het formulier toevoegen aan de sealbag. Nadat u in de pop-up op 'OK' heeft geklikt, verschijnt er automatisch een printdialoog. Wanneer deze niet verschijnt, wordt er aangegeven hoe u deze kunt opstarten.

    b. U vinkt 'Ja' aan indien u de sealbag reeds gestort heeft. U vult vervolgens het stortingsnummer in dat op het stortingsformulier staat. Na verzenden verschijnt er een scherm met de mededeling dat de melding goed is ontvangen. Na het klikken op 'OK' u terug naar het overzichtsscherm.

    Melding ontvangen

  5. Berekend bedrag: controleer of het berekend bedrag gelijk is aan de inhoud van de sealbag. Als het berekend bedrag hoger is dan het met u afgesproken voorboekbedrag, dan krijgt u hierover een waarschuwing. U kunt de stortingsmelding verzenden, maar de storting wordt dan niet voorgeboekt (status: niet voorgeboekt). Ook als door de storting het met u afgesproken voorboeksaldo wordt overschreden, wordt de storting niet voorgeboekt.