Blog Horeca en Recreatie, Wietse Tjoelker

Wietse Tjoelker

Verbinding naar nieuwe generatie kampeerders

Onderzoek wijst uit dat kampeerders en gebruikers van jachthavens meer luxe wensen. Mede vanwege het gebrek aan luxe zijn de prognoses voor campings en jachthavens negatief. Nu het seizoen afloopt, is het tijd voor exploitanten om te bekijken hoe zij hun camping of jachthaven aantrekkelijker kunnen maken. Door slim te investeren, kan de verbinding tussen de traditionele gast en de komende generatie gelegd worden. De scheidslijn tussen traditioneel ligt niet zozeer in jong/oud maar in de behoefte aan meer luxe.

Slim investeren in privésanitair

Slim investeren vergt nadenken over een aantrekkelijke terugverdienperiode, betaalbare luxe voor de gast en het versterken van de uitstraling van de camping of jachthaven. Onder voorwaarde dat de gast de extra luxe echt ervaart, is hij bereid daarvoor te betalen. Dit betekent dat het concept waarmee gewerkt wordt aansprekend moet zijn. Het plaatsen van privésanitair dat kwalitatief uitstekend is, energieneutraal werkt en ook nog eens cradle-to-cradle is, levert zowel voor de exploitant als de gast voordeel op. Met andere woorden: een duurzame, rendabele investering voor de exploitant en betaalbare luxe voor de gast.

Onderscheidend vermogen

Door voorop te lopen kunnen exploitanten de luxe van privésanitair als marketingmiddel gebruiken. Voeg daar duurzaamheid en kwaliteit aan toe en oogst hogere bezettingsgraden, verlenging van het seizoen en een hogere klanttevredenheid.

Vakantie vieren in Nederland blijft gelukkig aantrekkelijk voor zowel Nederlanders als bezoekers uit het buitenland. Het aanbod van campings en jachthavens is erg groot. Onderscheidend vermogen is meer dan ooit nodig om aantrekkelijk te blijven en hoge bezettingsgraden te realiseren. We genieten nu nog van het mooie nazomerweer. Na even op adem komen is het nu de tijd om na te denken over een slimme investering in privésanitair.

Wietse Tjoelker, directeur-eigenaar CampPlus B.V.

Ik nodig u van harte uit om te reageren op deze blog en/of andere onderwerpen in onze netwerkgroep op LinkedIn.

Blog, 9 okober 2014